Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Monday, April 9, 2012

Usaha Cari Jodoh. Tapi Hanya Cinta Selepas Nikahi Jodoh Itu.



"eh, kalau aku nak tanya kau soalan personal boleh tak?"

"hmmm, tanyalah"


"kau ada awek tak, HAHA" 

"Tak ada dan tak mahu ada. nanti confirm serabut hidup. hihihi"


"ada pakwe pon serabut jugak hahaha"

"elehhh tiru orang pulak"


"ahaha, menadaaa "


*(bukan perbualan sebenar HAHAHA)




Usaha Cari Jodoh. Tapi Hanya Cinta Selepas Nikahi Jodoh Itu.

lepas aku buang philophobia itu, kata-kata ni lah yang aku pegang. kalau buat macam ni, kalau kita kena reject pun, takde sedih sangat pun. sebab, hell yeahh, kan takde lagi 'cinta' tu.



remaja zaman sekarang ni, bila dah cinta baru nak tanya dekat orang tu kan. sekali bila kena reject, peh, feras menonggeng lapan hari lapan malam kalah sujud solat tasbih kan. macam aku la dulu tu. sekarang ni buat trend baru pulaklah. suka, tanya dia dah berpunya ke belum, kalau dia tak reject masudnya ada jodohlaah itu. kemudian, barulah bincang dengan family. cinta? lepas kawin boleh fikir. lagi best. semua benda ada green light. teeeeeeeeeetttt. *senyum-senyum time taip ni haaa BAHAHH




amacam bunbun, ada beran? *tanya pada diri sendiri dulu



kalau ada beran dah lama dah perbualan tu proceed pada langkah seterusnya HAHAHA. 



haisshhh. inilah bunbun yang kau orang kenal itu. PENAKUT. =,="



foinnneee aku penakut HAHAHA. Anyway, kalau kena reject pun tak payah nak sedih sangatlah kan. baca komik kat bawah ni dan kau orang akan faham kenapa kita tak payah sedih pun kalau kena reject. credit to MFRstudio =)

























jodoh itu, 

umpama hadiah yang awal-awal lagi sudah tertulis nama kita. andai yang tiba di tangan itu adalah hadiah yang salah, haruskah kita bersedih?



wallahua'lam.

7 comments:

PEAH said...

yeay..bunbun dh x philophobia.hikhik
insyaallah, ada jodoh, ade la tu nnti.

reenapple said...

aku suggest kat kau.. cinta lepas kahwin.. mungkin lagi nikmat.. =)

bunbun said...

peah; ehh dia pulak yang suka. HAHA


Reenapple; hehe. takyah suggest2. memang tulah niat di hati muahahaha

TeTerBanG said...

komik yg sgt bgus2! mudah pham n sntai ja. yg pnting, mesej n isinya kita dpat. nak komen lg psai jdoh2 nie, suma dh ada dlm komik tue. hee~~ sis, just wait for him. bila konpem nak kwen, jmput sy sama naeh. :D

syafiqakarim said...

kite suruh mak cr.
sb kite da perasss :(

ILA SYAMILA ♥♥ said...

hehe. nice entry bun. btw, aku dah matang skrg. aku nk cari cinta krn Allah. nnti aku hantar kad jemputan kalau aku succeed insyaAllah :D

[wani_mn] said...

sriyes tak rugi baca entri yg berjela2 diselang seli dgn komik ni. nice sharing!!! :D