Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Sunday, April 1, 2012

Berbicara dengan Debab tentang HATI dan PERASAAN.




  
“debab, dengarlah ni.. kitew rasa kan, kitew suka sangat dekat dia”


“siapa pulak dah ni?”





“alah debab ni. Kalau cakap pun bukan debab kenal. Tapi kan debab, kitew suka sangat tengok dia senyum. Sweet sangat”


“ada sweet macam saya tak?”





“cettt, debab manade sweet. Debab tu gemok je. Debab = gemok. Dah terang lagi bersuluh. Phuiiiihhh. Tapi kan debab, kadang-kadang kitew rasa yang dia suka dekat kitew jugak taw. Ni bukan bertepuk sebelah tangan”


“dah apasal pulak?”





“abehtu, kalau dekat kelas tu dia selalu pandang-pandang. Lepastu dia duduk sebelah. Lepas tu lepas tu, dia… haihhhhh”


“macam tu pon dah perasan ke? Kemoonla awak. Abehtu kalau saya duduk dekat-dekat dengan awak, gigit-gigit kaki awak tu, awak ingat saya suka dekat awak ke?”





“grrrrrrrrr. Dush dush. Itu kitew tahulah yang debab tu tengah nak mintak nasik lauk ikan. Hishhh, marah ni marah ni. Tapi kan, dia ada jugak tolong kitew taw. Orang baru mintak tolong sikit, cepat je dia tolong”


“ishh. Tahtah awak dulu ada tolong dia tak? Tu yang dia terhutang budi tu”





“errr.. ada jugak. Pernah jugak tolong dia. Haaaaaaaaaaiihh. Kiranya dia bukan suka kat kitew la ni ek? Abehtu bila kawan dia tanya dekat kitew, yang dia tu hensem tak, kenapa dia tengok kitew macam tengah tunggu reaksi kitew je?”


“lepastu awak jawab apa dekat soalan tu?”





“kitew angguk-angguk. Malu-malu. Kenapa? salah ke?”


“grrrrrrrrrrr. Bodohnye awak ni. Senang sangat…” =,=’






“dah tu kalau cakap tak nanti dia ingat kitew tak suka kat dia pulak. Haaaaaaaiihhh. Kitew tak boleh lah nak tipu perasaan sendiri. Haritu pernah jugak terfikir taknak cakap dah dengan dia. Lepastu dua hari kitew tak boleh nak senyum. Debab sukalah tu kitew tak happy. Tuptup dia tegur kitew dulu. Terus kitew senyum sampai ke telinga tahu?”


“hmmm.. padahal dia tegur dulu sebab nak cakap benda penting kan?”





“errr… memanglah. Tapi, Tapi.. ada sekali tu masa nak buat group untuk assignment tiba-tiba dia tanya, ‘kau tak nak group dengan aku ke?’ dah tu apa maksudnya. Oh noooooooooo~”


“yelah yelah, lepas tu apa lagi? Konfes jelah. Dah susah sangat. Tanya dia dah berpunya ke belum. Kalau takde, boleh ajak bertunang kot ye pun tak nak kawin sekarang. Hati pun senang sebab dah chop dia awal-awal”





“ishhh, mana boleh macam tu”


“dah kenapa pulak?”





“kotnye dia rejek. Mahu tiga semester tak nak masuk kelas. tidaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk”


“masalahlah manusia ni. Susah sangat nak luahkan apa yang terbuku kat hati” =,=




“tak semudah tu lah debab.. tapi tiap-tiap hari jugak kitew doa kalau-kalau dia tu jodoh kitew. Alangkah gembiranya kalau betul dia suka dekat kitew jugak. Macam debab cakap tadi, bertunang ke kaaann.. hikhikhik”


“dah masuk dah mode gedik dia ni…” =,=





“tapi kan debab, takpe ke biar macam ni je..”


“biar apa macam mana?”





“yelahh.. buat tak tahu je. Kalau dia buat baik dengan kitew, anggap je yang dia memang baik. Bukan sebab dia suka dekat kitew. Macam tu.”


“entahlah awak, hati manusia ni misteri. Tapi kalau awak rasa buat macam tu boleh buat awak fokus belajar, awak buatlah macam tu. Yang lain, serah pada Allah”





“macam tu ek. Tapi macam mana kalau sebab kitew tak pernah cakap pape dekat  dia, sebab tulah tiba-tiba nanti dia ada orang lain. Padahal dia memang ada hati dekat kitew”


“awak ni percaya pada jodoh dan maut,qadar dan qada’ tak ni?”





“eh mestilaaaaaaaaaaaahhh. Of chosssssssssss.” 



“dah tu, banyak-banyak tanya pulak. Malam ni sebelum tidur fikir sendiri okeh. Dah cepat bukak pintu ni. Berapa lama nak kurung saya dalam bilik ni semata-mata nak suruh dengar masalah manusia. Grrrrrrr.”



“ . . . ”



Debab masa muda dulu. Sekarang dah bermakwe keliling pinggang.
Hensooom sangat. True story.
 




10 comments:

saya cello191 said...

comeynya debab~~~~

^_^

semutsengal said...

kau ok ?

bunbun said...

cello; haha comel gilaaaaaaaaaaaa :D


semutsengal ; KAHKAHKAH. aku okay :/

athirah said...

hye bun bun.

ahaaaaaaaaaaaa, samer laaaa kiter. kehkeh!last2 sekali, buat derk ja , follow the flow :))

TeTerBanG said...

debab mmg superr hensem. bulu n warna yg sgt brkualiti. thats why rmai makwe. x heran laa noh. hehhe..

sis bunbun, prcaya pd jnji Allah swt tntang jdoh yg telah dtetapkan. kita sbg hambaNya sntiasa brdoa agar dikurniakan jdoh yg baik n laksanakan solat isthikarah. simple n smile always, sis :)

faiee said...

ish.ingatkan kawan! :p

Aida Effarina said...

chillex sis. kalau betul2 suka kat that guy, try je luahkan. bak kata ustazah sy, takde istilah perigi carik timba :)

semutsengal said...

lama juga kau berbicara. tak reti nak stop ke ? update pliss !Q

bunbun said...

athirah; haha tulah pasal. follow the flw jelah susah2 kan.


teterbang; fuhh super hensemm? pengsaaaan. HAHA. kembang dy nanti. insyaAllah dik ^^


faiee; memang kawan pommmmmmm :P

bunbun said...

aida; masalahnya bukan pasal perigi tak tahu malu ni. masalhnya sekarang perigi pon tak tahu betul ke dy suka dekat timba tu. HAHAHA


Semutsengal; CEH KAU NEP. kalau rindu kat aku tu terus terang je la LALALALALA