Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Saturday, September 3, 2011

DIARI : my heart need a complete closure






model mata berair - for other photos see here LINK LINK LINK LINK








dua tiga malam dekat kampung tu sebenarnya aku selalu mimpikan dia
mimpikan dia akan pulang. serius! 
pulang sambil di'escort' oleh dua ekor kucing otai dekat kampung
pulang dan ditemui di bahagian para rumah nenek
macam-macam jenis mimpi. otak memainkan bermacam ilusi.
tapi hanya ilusi yang mengharapkan dia akan pulang.














semalam, mak masih menyebut-nyebut
"kesian dekat abang..."
apa yang boleh aku telan selain perasaan bersalah?
















gembob

gemok - nama yang aku bagi dengan harapan dia akan gemok macam kucing maru
nama tu doa bukan?
bob - nama yang mak aku bagi 
sebab katanya nama gemok tu sangat lain dari adik beradik dia yang lain
mimi, kitty, ben dan gemok. mana datangnya gemok itu? HAHA
















Bob atau gemok. hanya kucing yang sama.
kucing yang pada mulanya kecil dan comot.
lalu menjadi kuat makan kerana memenuhi tuntutan pada namanya. 
sehingga kadang-kadang aku panggil dia dengan gelaran 'Ikan paus'. berat sangat kononnya.  
aaahhhh cukup patuh kan dia?















sepanjang dia ada bersama
selalu dia menyelongkar bilik hanya kerana mencari sesuatu
lalu orang-orang dirumah ni hanya mampu mengilai dengan rambut menggerbang
rambut menggerbang, ya. 
sebab gembob akan mengutip getah rambut untuk dijadikan barang permainan
dilambung-lambung, digigit-gigit
marah kalau 'tuan punya' cuba merampas
lalu hilang satu persatu di celah habuk
manakan dicari kucing yang gilakan hairband seperti beliau?















"jantan pun nak pakai getah rambut! rambut pun bukannya ada!"
mengekek kami ketawa - mengusik dia
tak mungkin ada lagi ayat seperti itu keluar dari mulut kami. 













gembob
sungguhpun debab tapi tak pernah memilih makan
apa yang diberi itu yang dimakan
dan kadang-kadang bila dihulur tulang-tulang hanya makan friskies juga
high class kononnya
tapi di mata kami, dia tak banyak songehnya
tak seperti mimi dan ibu yang selalu menyelongkar tong sampah
penuh dengan cubaan cubaan membuka tudung saji
manakan dicari kucing sebaik ini? 













mungkin kerana mak masih menyebut-nyebut tentang dia
maka aku jadi rapuh.
selalu teringatkan dia pada waktu terasa kekosongan...





gembob JR


"awak jaga mak bila saya sambung belajar nanti. okay?"










-my heart need a complete closure-



15 comments:

Irsyad Syah said...

bunbun....
sy sdihh bila bca entry nie...
bilanya gembob nak blik niee??

CaDLyNN said...

bunbun...sabar ye....
gembob jr ade lg kan...

merahitujambu said...

ala2 comel je kata2...pandai kucing awok posing2 eg

Lea IsNaw! said...

sampai mimpi2 tu
sabar ye cik bunbun

bunbun said...

irsyad; dia mungkin takkan balik kot. that's the hakikat..


cadlynn; hmm yeaaahh kena tunggu setahun lagi. bagi dia makan banyak2 kan? hahaha



merahitujambu; ahaha macam novel :P



lea; hmm okay. agak malam tadi dah tak mimpi dia dah :)

Cik Ca'ah said...

be strong ye bunbun :)

sleeping_maniac90 said...

bunbun, ko kne tbah huhu..
sdey je bile bca nih..

reenapple said...

owh... hurm.. kucing kat rumah pom pernah hilang... pastue balik 3 bulan kemudian.. ingat lagi jalan nak balik.. hehe
jgan sedey3 yer...

schaze zainn said...

sabar ye bunbun

kalau ada rezeki nnt mesti die akan pulang :)

ciK LyndaWawa igUana said...

gembob!!

chemay said...

takmau sedih lagi bunbunn.
gembob jr nanti jadi macam gembob jugakk.
dia gilakan hairband jugakk.
:)

saya cello191 said...

saba ya..

Jue said...

Mungkin gembob tgh cr jln pulang. Sesat kot. Bw bsbr ya dear

Asyila Zainuddin said...

takmo la sedey2 ye bunbun.. mesti ade hikmah punye.. :)

Hanie_Dew said...

memang sedih kalau kuching yang paling kita sayg hilang. dari comot jadi comel tetiba xde depan mata.