Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Tuesday, August 16, 2011

mari melukis SUPERFARID! [ini bukan entry tutorial]

"kenal siapa superfarid? alaaa yang setiap hari senin pukul 9 malam kat TV3 tueeeee"


"kepala kaaww. itu supermak. hagak-hagakla bulan puasa nak nganjeng orang"


"oh supermak kau kenal pulak? superfarid? tak kan tak kenal?"
 *garu-garu kepala sampai kelumumur gugur berkotak-kotak*






euwwwwww, haha cut intro yang geli geli tu embwahahaha. haha ini bukan entry doodle ohkay. karang kata aku menipu pulak. kata nak hentikan aktivitivitiviti doodle kan kan kaaan. tetiba muncul doodle dari celah mana tah kuangkuangkuang. 




anyway, tergelak-gelak aku baca komen korang dekat entry pagi tadi tu. tengoklah nanti bila aku rajin nak lukis orang lidi tu aku sambunglah cerita tu kuikuikui.






ohkay! tanpa melengahkan masa lagi, mari kita melukis superfarid.







1# pertama, sentiasa mulakan doodle anda dengan kepala. sebab dekat kepala tu terletaknya mata. dari mata turun ke hati. haaaa paham tak apa yang aku nak sampaikan ni?



 kepala yang aku buat untuk superfarid. boleh panggil rambut todak, rambut pacak, atau apa-apapun. tapi aku panggil ni rambut krim cupcake sebab dia tajam kat atas tu. boleh paham kaitan itu?
















2# kemudian lengkapkan superfarid dengan leher dan jugak body. paling penting terus pakaikan superfarid baju. jangan nak jadi pervert eh ehh ehhhh





 oh memula aku ingat nak buat badan ketak-ketak macam the incredible ke, the hulk ke. tapi last last jadi badan keping jugak. sebab apa?? sebab aku punya suka. kena faham point penting tu.













3# step ketiga, korang kena skroll entry ni

































































skroll skroll inai, mak ipung rajawali~











































oh ye, korang kena skroll sebab aku lupa nak save step tengah-tengah tu. haaaa pahamkan motif tu?

















































































4# seterusnya, lengkapkan superfarid dengan tangan, kaki dan aksesori yang lain-lain






 embwahahahahaaha!



jangan kutuk okey. aku amek masa satu jam nak lukis cape dia tuh. seluar tuh aku buat macam seluar biasa je. kalau buat seluar ketat spandex agak-agak ramai kot yang batal puasa. opppss =3 perasan tak kasut tu macam kasut pakcik mcdonald lalalalalalallll













5# dan kemudian lengkapkan muka superfarid dengan raut wajah seorang superhero yang penuh yakin

 pergh perghhh sampai step ni je aku amek masa dua jam secara keseluruhannya. phewwww *lap peluh kat dahi*











6# akhir sekali, warnakan superfarid dengan warna-warna yang sesuai menggunakan teknik-teknik mewarna yang betul




nak kaler ni je amek masa doblas jam. sebab sempat tidur petang, solat, bukak puasa, tido, bangun tido. -_____-" oh tertinggal pulak mandi. eh aku mandi kan semalam?









okey farid! nah doodle kau. 





ini bukan superfarid biasa. ini superfarid yang berjaya landing setelah terbang. kalau superfarid ni ada bunyi maka dia akan landing sambil menyebut, "wachaaaaaaaaaa!" haa macam nak karate gitteww. sebab tu tangan dia macam nak karate. 






bukan entry doodle dan bukan entry tutorial
sekian!



p/s: aku lukis ni sorok-sorok. sebab seganlah lukis spender tu. haihhh~ 
kenapalah superhero suka pakai spender kat luar . . . 

25 comments:

Cik Ca'ah said...

hahaha
lawa weh
^^

Siti Suriani said...

lama giler. nak doodle gak! hehehe

sifu im said...

kahkahkah..yg super farid x kacaknye..kacak ak lagi la..


asal spender dia cm kecik je..pakai saiz s ke??hahah

saya cello191 said...

ni rasa nk mintak doodle free jgk ni~~
^^

Bitter said...

cantik cantik lah color dia...whoaa...mak terpegun seyy..HAHA!

muhamad hanif said...

lawa lagi superAnip..


kah kah kah !!

shizuka said...

stylo rambut.perghh.hu hu

Ezy Chiaki said...

auww seksi..
pkai spender kat luar..
wahahaha

kAyShaari said...

hahahahaha..

aku pernah dengar supermak.
tapi tak pernah tengok. :p

comel+cool. bila pule giliran

ermm..

superkay? Haha xP

Liyana Zahim said...

Kahkahkahkahkah.. Superfarid yg terkepak..

PEAH said...

knp asal nama super kna pakaian mcm tu?? hehe tertanya2 sejak lahir =p =p


bunbun, awak kreatif la. :)

lilypelangi said...

fuyooooo!! hebad la hero ni!!



awk2 . ada doodle tuk awk . maap la tak cantik :)

Lea IsNaw! said...

wahh..bertambah lagi doodl si farid tu

hana sudradjat said...

kenapa hero suka pandai spender kat luar? *fikir*

entah.haha

kata bukan entry doodle,tapi kenapa ada doodle?o.o

Lieyly ︱ Alia said...

perghh abg alia keja dpt doodle ja , pakai spenda pulak tuh.. jeles jgk ah...
bunbun bg alia sama..hahaah !

iMBobo said...

bertuah farid hehe.. :)

cahayakehidupan said...

wah,leh tahan juga doodle adik saya ni...hehe..pandai bunbun lukis..

sleeping_maniac90 said...

nsb bek spander beliau bkn wrna pink..
kalo kaler pink, ak mmg da ktwa bdekah-dekah hahahahaah

Jue said...

kemain si farid tu kan
spender kat luar nak ikut superman hahaha
aku sokong superhero local!go superfarid!hehehe
**scroll ngan penuh semangat sbb doodle tu lawo!**

ILA HonEyBuNNy said...

wahahhaha....

cun tu...mana hero...dia xmai tgk lagi ka...hehe..

fiq. said...

dtg dari blog farid,,wah, cun ek,,pandainye bunbun..versatile tu.

Mr.Thinker@Ali said...

superhero pakai spender kat luar sbb dia pakai boxer kat dalam kot. hahah.

ah. x reti lukis leher! :p

akoo pae said...

haha pndai gle kau lukih..haish~

rambut cupcake tu klaka..hahahaah
=p

[sutera kasih] said...

aiiii si farid ni byk pulak dodol dia hehe..dh la pakai spender kt luar haha :P

nanad said...

whoahh..cun gilos lah doodle bunbun >.<