Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Thursday, August 18, 2011

KISAH BENAR – dari Fizik terus aku diterbangkan ke MEDIC [Doodle untuk merah itu jambu ^____^]




Hukhuk. Gotta love the change guys. HAHA. Yes aku tukar template setelah sekian lamanya. Sebab aku dah bosan gila gila gila gila gila kot tengok blog aku. And yes the header comes back jugak. HAHAHA. Sebab I know ramai orang gilakan header ni terutamanya cik aida bitter pfffttt perasan-la-kaw




Anyway, hari ni aku dikhabarkan dengan berita yang sangat menyenangkan hati. Sumpah aku gembira gembira gembira gembira sangat. Sebab tiba-tiba aku dapat tukar course ke medic.




Wadda? Kau bunbun? AHHHAHAHAHAHA ßmesti anip komen macam ni nanti





Haha bulan puasa ni tak baik tipu lama-lama. Sesaat dua cukupla kuikui. Bukan aku yang dapat tu. Tapi kawan aku, Etonah (bukan nama sebenaaaaq) the fact is, sejak bila aku dapat course fizik? And sejak bila aku nak ambil medic oh no oh no oh no. nak buat medical check up pon aku hesitate. Aku rasa aku takut doktorla XD




fuhh penat aku buat =,=





Back to the story of powerful doa and kesungguhan;



Si etonah ni, sejak dari zaman sekolah dia bercita-cita nak pursue medic. Begitu semangatlah kan sampai satu kelas tahu yang dia nak amek medic. Ehh aku pon tak fahamlah kenapa kawan-kawan aku ni ramai betul nak jadi doktor. ßTAK FAHAM SEBAB DIA PON TAKOT DOKTOR XD




Dan berbekalkan result SPM yang biasa-biasa saja – kata dialah, bukan aku yang kata HAHA– tak dapatlah dia pursue medic. Kalau tak silap dia nak amek medic di timur tengah. Kalau tak silapla hukhuk. You can always blame my short-term memory  =,=.





Lepas tu, tinggallah dia kat Malaysia ni dan yang penting bukan dalam bidang medic la kan. Yang aku kagum dengan dia ni, semangat dia nak masuk ke bidang tu tak pernah hilang. Korang bayangkanlah, kalau aku jadi dia mesti aku dah rasa uhukuhukk I’m-just-not-born-to-be-a-doctor-goodbye-medicineeee *mode nak terjun KB mall dah ni, mati pon takde siapa kesah AHAHH*





Lepas habis asasi, dia apply for medic lagi. Dan TAK DAPAT LAGI. Apa perasaan korang kalau kena reject dua kali? Untuk orang yang kuat semangat okeylah kan. Kalau aku, mungkin aku memang dah siap terjun KB MALL dah siap kebumi dah fuh fuh fuhh mati bunuh diri tak masuk syurga jangan buat ohkay! =)





And so, sesi kaunseling dengan aku pon bermula.


“okey what dapat fizik”

“kau kena yakin yang kau boleh buat”




Alaahh y’know what a friend will say kan?





Setelah puas tolong dia set mind ke arah fizik, tup tup hari ni dia kata dia yang dia dapat tahu dia ditukarkan ke medic pulak. Hehonk hehonnnk congratsss bebyyy ailaaafyuuue muahmuahhaha





Korang rasa sebab apa? Sebab tu memang dah tercatat untuk dia satu la kan. Tapi aku rasa, kalau dia tak doa mintak sungguh-sungguh pun tak jadi la jugak kan?



Allah is testing her on how BIGGGG she wanted that kan =’) ohohh. Ohohh. aku gembira sangat untuk dia. Aku doakan kau berjaya sampai ke akhirnya lah weh! *kiss kiss* ßtetiba nak kiss apehal?









Doodle of the day : 
(which dah janji nak trade dengan merahitujambu hehehe)



aku tak tahu which colour should I use, merah atau jambu HAHA. tapi tengok blog dia jambu-jambu saja so here it is =)




p/s : more doodlesssss comingsss later yeah baby!

32 comments:

Mr.Thinker@Ali said...

ah. tuhan telah merencanakan itu bersekemampuan dengan daya hambaNya. Just face it with wise mind.

doa itu ubat yg mujarab. gunakan. amalkan selalu. agar terhindar daripada anasir yg tidak elok dan neraka juga. :)

doodle? comel. :)

Diana @ bilakukatacinta said...

bunbun...cakap kat cik etonah tu..tahniah..Sis suke dengan kecekala dia. Yelah, bnda dah kita tak boleh nak wat..kang dipaksa2 hampeh pulak jadinya. Sis pon dah beberapa kali tukar kos..(erkkk)...sebab dah amik, baru tahu, kita tak boleh buat. Memanglah org boleh ckp..dah rezki..teruskan jelah..tp kalau result asyik 'telor'..menjunam ke lembah jek..nak buat apa..Baik buat benda yg kita suka. Insyaallah...akan berhasil dengan jayanya (ayat bakal motivator terkenal~~)

PEAH said...

barang siapa yg bersyukur atas nikmatNYA, nescaya dia akan dapat ganjaran tanpa disangka

einz miszmessy said...

penat einz baca kali nie.....hehehe...pnjgnye...neway say cogrates to her (etonah is girl...am i right?) for my behalf yer....xcuatly seingat einz de mmber penah ckp if u amek fzk boleh jep lanjutkan ke bidang kedoktoran...yup it's not much differ i think....tp lau awl2 amek bio rugi cket coz cume kearah doktor jep...but if phy...u still continue to engineer...a life must have a second plan didn't????hehehe...

zai said...

header mmg gempak ah bunbun.. besar gila kott haha but nice and ada maksud tu.

org yg dah dipilih olh allah swt je yg layak jd doctott

muhamad hanif said...

Err,

kawan kau single tak ?


kemsalam ! hHAHAHAHAHH

Danial Razak said...

woah..alhamdulillah..cakap tahniah kat kawan kamu...
bukan senang nak tukar fizik kepada medik tuh..

merahitujambu said...

insyaALLAh kalau ada rezeki tak kemana...alhamdulilah rezeki bulan puasa sapa yang tahu kan...


cantiknyaa...terima kasih dear...

merahitujambu said...

nnt kalau sy punya dh siap sy bg th ye dear..sabar menunggu tau

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

itu namnya rezeki kan..

alhmdulillah..

p/s: ahakz!! dari mane?? haa.ade entry bru.. pnt lyn cuztomer td,tu lmbt skit =)

Asyila Zainuddin said...

wahh.. best kot dapat tukar medic.. tapi kite still stick with bio.. ngee.. medic macam terlampau susah.. kekeke..

Jue said...

lawa la layout br nie...simple, kemas =)
header pun cun mcm bunbun!hehehe

DIA mdengar doa kita =) lmbt atau cepat, kite xtau ^^

mesti dia gumbira giler now kan ...weee!

reenapple said...

betulla.. sabar sedikit lagi ..kita might dapat apa yang kita inginka even lambat.. kan??

NOOR FATIN said...

alhamdulillah. berkat kesungguhan dia, hari2 dia berdoa, allah makbulkan juga doa dia.. :)

comelnya doodle!! ;D

ILA HonEyBuNNy said...

alhamdulillah...rezeki dia kan...semoga doa terus sukses...

tumpang happy jugak neh..muhahahha

Far8 budak baik said...

wehhh jgn terjun dulu..
aku pun dilhari kan takde bakat medik..jadi kite terjun
dari kb mall tu same2 eh..
hahahahaha..nk medical ceck up
pun takut..bukan doktor tu
nk apa2 kau kau pun..
klo aku yg ceck up kat kau..
baru lah..hahahaha

deeya said...

bunbun pun samelaaah ! kena kuat semangat macam etonah . hahakz ~

usaha dengan doa kenalah seiring kan =)

missSenget said...

best nye~

aku pun rs gembira baca cerita ni..

rezeki dia..

meaw said...

ek eleh,ingat bunbun dapat tuko,gagagagagaga...comei nya doodle tu :D

~bUih-bUih ciNta~ said...

wah,sgt tak putus asa kn..dulu kwn tu asasi ape? :)

schaze zainn said...

hai dokter xP

ur fren tu betui2 passion dgn minat die xP

sleeping_maniac90 said...

rmi gak kwn2 ak y nk amik medic..
tp akhrnya tersadai msuk kos ak hahaha..
npe rmi nk amik medic erk??
ak xmint lerr plak.. haha..

Lea IsNaw! said...

bakal doktor neh

hebat2

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

p/s; hahah,sengaja!! eh,parit buntar ea?? yui pon kg belh mk kat sana..kg bagan serai,parit buntar..batas pinang kot..lupe lak..hahah..

akoo pae said...

huhu congrats2~~

aku tak bminat pon ngan medic..
sbb byk kene hapal2..haahah

Hanie_Dew said...

pesan rasulullah. Allah sentiasa bersama orang yang sabar.

hukhuk..comel la doodle tu. nak bole. (gurau je kalau bole apa salahnya.ehehemm)

Cik Ca'ah said...

dah mmg rezeki etonah kan
takkan ke mana
bagus dia tu,tak pernah putus asa


baidewah ailaffffff ur header bebeh
^^

sergeant keroro said...

tahniah! :)

allah sengaja menguji kecekalan dia tu.

♥ shiMawar ♥ said...

wao...tahniah utk kawan bunbun ye.. :)
usaha n doa kena ada utk capai sesuatu..ok, nak doa ari2 supaya Fahrin Ahmad jatuh centa dgn sis, bleh..?

Izzaty Ishak said...

Pergh? Semangat waja betul dia. Kena belajar jadi kuat macam dia tu :|

Liyana Zahim said...

Aaa.. akk tak phmla.. Bunbun pon dpt tuka medic ke ape? Hahahahahhha~ Neway congrats 4 tat etonah.. Nais name lah.. One in only.. Haha~

nur aminalia said...

ehem2.. aq ni sensitip sikit kalo cakap sal kelantan2 ni.. i mean KB mall.. hahaha tetibe...