Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Tuesday, August 9, 2011

Dari mana bunbun belajar buat DOODLE [ oh no entry doodle lagi hak hak hak ]

selalunya malam-malam macam ni muncul la entry tazkirah aku. tapi malam ni belum ada mood nak tulis. bolehlah aku bagi alasan sebenarnya tak nak jadi macam mak ketam yang jalan bengkok-bengkok tapi nak ajar anak-anak ketam jalan ke siratul mustaqim muahaha. tunggu aku amalkan dulu baru aku tulis.








antara doodle kebanggaan aku muahaha

wallpaper devotees saiz 1180x800. kalau nak silalah save hak hakk. tak kenal devotees? ah sudaaaaah. berjuta dah entry pasal devotees kat blog ni sampai nak muntah dah aku karang huahua.




hah, sebelum entry ni semakin ke laut, meh sini aku nak share kat mana aku belajar buat doodle. sebab ada yang tanya kaaaaaaann. kalau nak tunggu aku buat tutorial sendiri sampai tahun depan belum tentu siap.




untuk cik green apple dan mereka-mereka yang nak tahu =) ;



aku dapat inspirasi nak buat doodle dari blog cik nanad. klik sini untuk tutorial cik nanad (ada sekali link untuk download photoshop cs4). aku punya doodle tak boleh lawan lagi doodle dia hahahaha. usha lah doodle kat blog dia comel-comel je hihihi.



tutorial cik nanad ada yang aku tak faham sikit tapi dah dapat dah basic idea dia tu. lepastu aku rujuk dekat blog cik nadhirah pulak. haaa lebih kurang macam masa study guna banyak-banyak buku rujukan lah kan keh keh keh. klik sini untuk tutorial cik nad pulak.



kalau nak tutorial kalerkan doodle boleh la aku ajar sebab up to this day dah ada tiga cara yang aku discover sendiri kehkehkeh. 




senarai doodle menunggu HAHAHAHHH



yang mintak main-main ke gurau-gurau ke pon aku nak buatkan jugak hahahahaha. see, baik kan aku agagagagaga. kalau ada yang nak mintak lagi, lepas ni tunggu aku bukak tempahan pulak. yang ni macam tak official je kan. pengsan jugak tengok list tu hahahahahahh



so korang, belajar la buat doodle jugak. boleh kita buat art trade pulak lepas ni heheeeeeeeee =D



okebai!

31 comments:

Cik Ca'ah said...

blh mintak free je ke?
kih3

Ezy Chiaki said...

wat dodol pon xreti..
wat doodle lg la saye xreti..
kehkehkeh..
nk doodle raye satu!

Bitter said...

awww! tapi u buat mmg banyak yang cantik2 punn..hampir semuanye tau..hihi :)

oh, jemput singgah blog saye :)

\Gua dah ade Doodle sendiri beb!

PEAH said...

bunbun, doodle yg pakai shawl purple dkt sebelah ni sebijik mcm bunbun.. teringat gaya U ke DKU..hehe

reenapple said...

comel3... hahaha.
cik bunbun... kalao nasyid one deen kenal tak???huhu

ILA HonEyBuNNy said...

bunbun..

nama ila ada la..hehe...

oh oh oh...sangat terharu tau..hehe..

bestnya bunbun pandai buat doodle...okeh2...ila tunggu..hehe

sleeping_maniac90 said...

wah... beknye dia..
bgus2.. wat bnyk2.. nnt mst pakar..

cik Dil said...

doodle boy yg ohsem..dil x reti lukis doodle boy..mmg fail..T_T

[sutera kasih] said...

kenapa xda nama sy? majok2 :P

dear, u ajak i doodle trade ke?aduhhh dlm hidup, sekeping tu je doodle sy penah buat hihi..nnti sy try buat k..kalo awk minta trade wallpaper, laju jekk sy buat kot :P

difficult easy. said...

art trade?? haha. bunbun buat boleh lah. cantik. kite buat selekeh. :P tapi tak reti lah. ade ek org buat art trade utk doodle ni?

muhamad hanif said...

kenapa nama aku tak 1st sekali ?




AH








ha


















ah























hah



























ahahahahahaha

mizzura said...

yang mintak memain tu termasuk kita ker..? nak..nak.. (tak malu..) ehhehehee..

sifu im said...

haha..aku mintak gurau2 je ngn ko..tapi dh name aku pon lam list tu..ko buat je la klu nk buat..haha

apik pehe said...

hehehe..comel2..pandai dia buat

bunbun said...

@cik ca'ah ; a'a free jer. nak jual belum cukup cantik lagi sobsobsob


@cik ezy; eh cik ezy nak jugak muahaha


@bitter; haha dah bace dah. thnx sayangssssss ;D


@peah; hahaha yeahh that's me hehe

@reenapple; haha kenal kot.ramai dak2 kelantan kan? ade sorang yang sore base tu hensem huahahahaha. haritu pernah jumpa sekali :)

bunbun said...

@ila ; haha tunggueeeeee

@hassy; haha betul tue.

@cik dil; haha mekasih. tu pon lepas try n error bnyak kali haha


@difficult easy; haha, adelaaaaah :D boleh eratkan silaturrahim muahahaha


@anip; ehehh banyak songeh plak ko


@mizzura; haha termasuk la kot :P

nanad said...

bunbun comel, nanad nak jugak :O

~bUih-bUih ciNta~ said...

okeh, in learning process..nie brsemangat nk blaja ..hee;p

officially19 said...

paling teruk part warna ni.nak bagi dia cantik dengan tone warna sikit2.nak buat doodle tu macam pakai blusher but tak reti langsung.hihi.

amalina sahaja said...

nk belajar lah :D mekasihh bunbun :D

Amna.Qadeeja said...

err baru follow blog ni tp mcm dah nk mintak tlong buat doodle jgk boleh cik bun bun?

nak doodle raya wuuu T__T

jangan lempang sy sudah sy blum kawen lg hihi ;D

nur choki choki said...

yang mana satu abg adi akmal???

Eena Arrina said...

eh.blog ni takde shoutbox ke?heee.. nak anak la tu. http://lifeofusea.blogspot.com/2011/08/naluri-perempuan-tetiba-rasa-nak-anak.html

Siti Mashitah Saidin said...

nak belajar...






tp




malas....

ciK LyndaWawa igUana said...

buat doodle untuk saya jugak..=]

Far8 budak baik said...

du blog tu mmg pandai lahh...
baru aku tahu..mcm buku rujukan je..haha..tapi kau
pun ape kurangnye..
hahahaha..=p
yeay!ak buat dah hari tu doodle pempuan..x jadi..x macam org dah aku tgk..haha

Liyana Zahim said...

Ish rajin die bln2 pose nih.. Huhuhu~

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

ehem2..yui itu adakah daku??

waaa..perasan lak..cm la nama yui sorang aje..huhuhu..

akoo pae said...

weh asal name aku takde??
=(

✿ cikcimi said...

kite pon da lame tak mendudel. :D

CIK PARO! said...

cik paro pun ada jugak kah?
tak sabar nk tunggu!