Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Monday, August 1, 2011

"cehhhh orang nak buat doodle dia pon nak buat jugaaaaak WADEHEK"


Trend membuat doodle sekarang ini sangat hebaaakk ye. sehinggakan anda boleh melihat doodle bersepah-sepah di jalan raya kerana doodle jatuh dari langit seperti hujan. HAHAHA. 



lalu seorang gadis yang comel molek iaitu bunbun, teruslah menggapai photoshop CS3nya yang memang sudah ketinggalan zaman dan terus berusaha mendoodle. Daripada tak pernah langsung menggunakan pen tool mahupun lasso tool, maka teruslah dia tahu aduhainye.



lalu terhasillah doodle yang memang amatur nak mamphus gittew gittewwww





turuuuuttt. tuuuutt. tuuuuuuuuuuuuuuuuutt 
*kembali ke mode normal*





takdo pekdah langsung langsung ni mendoodle tengah-tengah pagi hahaha patutnya pergi qiamullail keee kan. sesob sesob.




tapi memang lah! taip je dekat google "tutorial doodle guna photoshop" haaa nanti keluarlah. aku pon dop gigih baca satu-satu. mula-mula memang grrr grrr jugaklah sebab tak paham and tak boleh buat. bila dah dapat buat iteww rasa syiok pula. 




bila dah sampai part nak kaler tu, cari tutorial tak jumpa  -____-". Kemooonn doddler. you have an apprentice here. please make some tutorial(sssss). HAHAH. perasan pulak apprentice tueeee, praying mantis hadoolah. muahaha.




gigihla jugak aku cari tutorial dekat youtube pulak semata-mata nak kaler doodle je muahahahahaha. tiba-tiba terkenang zaman aku belajar buat transparent header kat youtube dulu sob sob sob (dulu kalau google tutorial transparent header haram jadah nak jumpa serius aku cakap. sekarang dah berkepuuuuukkk)



aku tahu ramai yang sentap sebab tak menang giveaway domo tu kaaaaaan? hahh! meh sini aku pujuk. ada tak yang nak doodle buruk amatur dari aku? HAHAH. baru belajar ni. 12 jam pun tak sampai lagi. 





about the doodle


aku tak tahu kenapa temanya biru. tapi masa aku buat doodle tu memang aku terfikirkan sorang kawan aku ni yang memang gila kaler biru. Pidah nama dia. kalau masuk bilik dia dulu memang penuh kaler biruuueee je. sampai ikan laga pon biru jugak. bukak blog dia pon biru jugak -____-" *pidah, aku taktaw la kenapa aku teringat kau masa aku doodle neh muahahaha*


lepas dah siap tu, baru aku perasan. lepas tu letaklah kaler purple jugak as background. HAHAHA.






but serius ni;

ada tak yang nak doodle buruk amatur dari aku? HAHAH. kalau nak just komen je taw. nanti aku buatkan HAHAHAHAHA (bajet doodle dia lawa la tuuuuuueeeee)





haha okebai!



p/s: yang header tu doodle kedua. tu buat lepas sahur tadi kakakakahh



32 comments:

officially19 said...

hehe.not bad la.cantik jugak.ina ni langsung tak reti lagi.software ade tapi tak reti guna.

mummy_ayu said...

ok la tu..kreatif tu..tomei

cik azeya said...

tak tahu ape ape langsung pasal doodle.

-_-

Bitter said...

nak nak nakkk...comelnyaaaa..header pun kite tak reti buat..yg kat blog itu belas ikhsan orang..HAHA!

Pyka Rahmat said...

dah main doodle pula dia sekarang. hahaha

Rafidah Farhana said...

Hahahaha ! Sengal la kau bun.
Aku rasa okey dah tu doodle utk amatur. Aku pun semput-semput belajar buat doodle.

Kau hebaaakkk !

L said...

dtg sini bg senyuman, nk bawak milo tp xleh, pose kaaan =)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/selamat-berpuasa-ya.html

nur aminalia said...

bun wat la doodle tuk aq.. bole aq wat DP.. buat doodle gamba kte ke.. hahaha nak ganti gamba pinjam tuh...

muhamad hanif said...

aku nak 39 ok ?

sleeping_maniac90 said...

nak..nak..nak..
ok la doodle hang..
jdik gak muka org..
kalo ak wat, jdi makhluk asing plak hak3...

tia @ Ini Kisah Tia said...

ahaaa . buatkan Tia satu .. heheee . amboi , kemain si Tia yeee .. heheh :)

hana sudradjat said...

SAYA TAK TAHU APA-APA BENDA PASAL DOODLE T_______________T

kawan,gigihnya anda mencari tutorial.usaha yang bagus!berfaedah juga apa..dapat mengembangkan bidang seni doodle dunia. :P

~eZmALiZa~ said...

doodlekan muke kite boleh x? hahaha =D

roq said...

ok la...cantik ape....singgah2 la sni tengok doodles saye plak.....heheh

J.Syazwana said...

bestnya !!
laptop saya pada adik so tak boleh mendoodle :(

bunbun said...

@officially19


hehe, ina, trylah buat. senang je sebenarnya bila dah faham ;)

bunbun said...

@Pyka Rahmat

hahah tulah pasal. feeling dia macam feeling mewarna masa kekecik dulu jugak. muahaha

chemay said...

bunbunnnn!!
cantik doodle tuhh..
chemay nak jugakkk
tolong buad kan bulehh??
(sambil kenyit2 mata)
:P

eva_evo said...

ehh..chumil la...^___^

bunbun said...

@L

eh lain kali bawakla tym nak dekat2 berbuka. lalalalalaaaaaaaaaaaaaaa

bunbun said...

@muhamad hanif

39 doodle? wallaaaaaweii. baek aku jual. boleh gak pegi bazar hahaha

bunbun said...

@hana sudradjat


HAHAHAH, kemain lagi tueeeeeeeee:P

bunbun said...

@~eZmALiZa~


boleh sajer. wait2 haaaa

bunbun said...

@J.Syazwana


hehehe, takpelah, sis udah pro. muahahahaha

bunbun said...

@chemay


baik chemay! haha

✿ cikcimi said...

comel apeeee. lame3 mesty oke kan. :)

[sutera kasih] said...

doodle itu comel hehe

zety said...

cantik dodle dkt header!

suke=)

ILA SYAMILA ♥♥ said...

bunnn nak jugakkkk ^o^

Luna Chempaka said...

dekat blog wanhazel ada tutorial utk buat doodle gne photoshop & illustrator.. dr nk buat bntuk smpai warnakan doodle.. pergi dkt link ni:

http://wanhazel.blogspot.com/

have fun dooddling :)

she~ said...

sayaaaaaaaaaaaaaaa nakkkkkkkkkk! :D

Liza Razak said...

saya pon nk belajar buat doodle jugak!! nmpk cute klu letak kt header