Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Tuesday, August 16, 2011

Bunbun - sebelum menjadi seorang philofobia PART 1






Semua bermula di suatu petang. 

Padang kawad sekolah. Panas. Terik. 

Baju seragam putih berbulan merah. 

Pertama kali saya perasan awak.






Sejak hari tu saya cuma nampak awak sorang je 






















Satu hari, 

Saya terserempak awak 

Di lorong menghala ke makmal sains. 








Dup dap dup dap. 

Saya tengok awak, awak tengok saya 



Gembiranya saya 

Hanya Tuhan yang tahu







Sejak hari tu, 

Saya ikut kemana saja awak pergi 













Saya nak awak perasan saya 

Saya nak awak tahu saya wujud 
















Saya tengok awak main bola . . .



















Saya tengok awak study di library . . .
















Saya masuk kelas awak . . .

Buat-buat nak jumpa orang lain. 

Saya cuma nak tahu awak duduk mana dalam kelas. 




















Tapi awak ada kembar.

Saya selalu takut kalau saya tersilap orang.















Berkat hari-hari saya ikut awak,

Saya boleh hafal baju apa yang awak dan adik awak pakai 

Sebab tu lah cara saya nak cam awak 










Lama-lama saya boleh bezakan awak dengan adik kembar awak 

Kawan-kawan kata saya hebat. 

Gembiranya saya.





























Saya selalu tulis surat untuk awak 

Benda remeh temeh pun saya tulis dalam tu 













Makin lama, 

Surat tu jadi banyak. 

Saya tak sedar saya tulis surat untuk awak setiap hari.






Tapi awak tak pernah baca satu pon kan? 

Sampai sekarang saya simpan lagi semua surat tu.





















Awak, 

Awak tahu kenapa malam-malam saya suka tengok bintang? 









Sebab saya anggap awak macam bintang 

Yang hiaskan diri saya. 

Sejak saya kenal awak, 

Saya jadi kuat. 

Saya jadi lebih baik. 

Saya hidup dengan gembira. 












Saya cari bintang di langit setiap kali rindukan awak 











Sampailah satu hari, 

Saya baru tersedar 

Awak dah nak habis sekolah. 














Saya pernah terfikir nak luahkan. 

Lepas awak SPM 

Tapi awak tak pernah tahu pun kan? 

SAYA SUKAKAN AWAK 















Hari terakhir awak sebagai pelajar sekolah 

Hari terakhir saya sebagai pelajar tingkatan 3 









Saya jumpa awak.

Kita berjalan melintasi masing-masing.











Bila kita dah jauh, 

Baru kita sama-sama menoleh ke belakang.









Lepas hari itu 

Saya ingat saya akan okey 

Saya ingat saya boleh lupakan awak 

Saya ingat tu hanya cinta monyet 














Kadang-kadang saya menangis 

Menyesal sebab tak luahkan 














Sampailah saya buat keputusan 

Saya kontek ayah awak . . .













Bersambung . . . 







p/s : aku pernah percaya cinta pandang pertama suatu masa dulu . . =3 

37 comments:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

wah2..xsbr yui nk bc smbgn dia ni..

ILA SYAMILA ♥♥ said...

woi bun. ni entri bersifat jiwang ke kelakar nih. aku try layan jiwang tapi asik nak tegelak. comel la bunnn anyonyonyo.

sergeant keroro said...

panjang, tapi comel. cepat sambung!! XD

sleeping_maniac90 said...

ehem2.. (skit tekak)
nih kosah ko ke bunbun oiii

Mr.Thinker@Ali said...

errrr! knp bersambung?? huhuhu. khusyuk baca tadi. hahaha. xpe2. amek masa bila cerita itu menarik. ala2 rosalinda gitu. kekeke.

knp tibe2 ada 3 kaki? hahaha. lucu. :)

Hanie_Dew said...

hahahahaha..sangat berani mintak kat ayah dia.memang sangat luar biasa..

macm baca novel.

Ema Razali said...

alololo sweetnye cite cik bunbun ni :3 sambung cepat!

merahitujambu said...

MACAM SEDIH JE BUNYI DIA..HARAP BERAKHIR DGN KEGEMBIRAAN

merahitujambu said...

NNT KITA DOODLE TRADE YAA

Jue said...

ala bersambung....wuwu

hihi xpe2..wa tunggu! haha

comei la cite ni..penah happen kat wa time form 5 dulu =P

ciK LyndaWawa igUana said...

kehkehkeh..baek ounye cerita..
slam pakcik....ape no anak pakcik?
hehehhee...=]

::Cik Pija:: said...

mana bunbun tau story pija nihh?

hahaha fyi, masa kat skolah time pija f3, cmnila perangai pija sbb mnatkan sorang senior tu, and kbtulan senior tu pn ada kmbar, tpi kmbar xseiras. kalu kt dlm dining hall, msti amik tmpat yg mngadap budak laki sbb nk tgk dia pakai bju ape, dia makan dgn spe..hehehehehe..

pstu kan, siap mintak no fon dia dri kwn2 dia..truk gk tau pija zaman2 dulu. ^_^

tu kisah lama laa, skrg ni dia pn dh ada idup sndiri. :)

amir aizat said...

haha cepat2 smbung lgi! haha

ieqa said...

Cepat cepat buat sambungan! *excited

NOOR FATIN said...

suka sangat dengan entry ni. saya share kat fb saya. hehehe cepat2 la sambungkan!!

schaze zainn said...

OMG!

sangat stalker's..hihi

tak tahan tu stalk kat luar library tu..ekeke xP

akoo pae said...

auwwww~
so sweet..haahha

sile sambung cepat.=D

comel lah kau ade rambut sehelai kat ats cam upin.kakakaka


*citer ko buat aku trengat kisah lame laa..=p

Bitter said...

nak sambungaaaannnnn..cepat lahh..hihi :) eksited nihh..wakaka

muhamad hanif said...

kau, cinta ?

wadefak ?



AHHAHAHAHAHA

Asyila Zainuddin said...

alaaaa.. nape bersambung.. huhu.. cepat2 sambung tau.. excited kemain ni nk tau sambungan die.. ngee..

KaoRu said...

aww aww awww *jadi bapok pla* ne kisah benar ke? :O

~bUih-bUih ciNta~ said...

wiwitt..shuka3..waiting for sambungannya..;p

Far8 budak baik said...

hahahahaha alalalalala
cerita cita x sampai ni...
grrrrrr..bila nk habis..
nyampah betol lahh..
macam drama dalam tb je..
sambung cepat!! grrr

ILA HonEyBuNNy said...

wahahahha....

macam sweet ja neh..baca dengan penuh emosi tau...ciap senaraikan lagi kembar 2 org tu...;-)

sambungan pls...ehhe

iMBobo said...

nak tahu apa jad pd awak hehehe

ILA SYAMILA ♥♥ said...

bun ! sila lihat dengan senang lenang ! XD

http://ilagula.blogspot.com/2011/08/kad-raya-untuk-bunbun-kad-paling.html

Azro!e said...

aku tau....

Cik Ca'ah said...

cepat sambunggggggggggggggg


apakah sweet sgt ni?
terkenang kisah lalu

[sutera kasih] said...

bunbun..tlg jgn buat sambungan cmni..jiwa kacau kot tunggu sambungan hahaha..cepatttt sambung !! :P

Daktechic said...

surat xb0le nk 0tai lg kaaann,.haha,.klakar!

xsbr nk tggu ayh ckp hape:p hihi

bunbun said...

@Azro!e


hahahahahh! diamlah kau. shhhh shshhhshshshshhhhhhhhhh! HAHAHA

Amna.Qadeeja said...

adeh bunbun comel giler oke haha ! cepat2 smbung xsbr nk bce hihi

kAyShaari said...

huahuahuahua

kenape comel sangat ni?

what if ko buat jadik video macam video jiwang2 kat utube uh. haha.

siyes beranimati mintak no fon kat ayah dia.. :D

Liyana Zahim said...

Kembar? Waaa bes nih.. Eh nape tak mintas jln smbil wat2 tarik bju beliau? Norbia itu henpon mhl tau? Ade 10 je lam meleysia nih.. AhAKSSSSSSS~

Irsyad Syah said...

waaa!!!!
syokkknya baca post bunbun hat nie...
mmg trbaikkk laa...
syok2...
x sbaq nak tnggu smbungan nnti... :)

Diana @ bilakukatacinta said...

mintak no dari ayah dia? wah......sungguh berani ye?...ish..pastu..pastu..apa ayah dia kata??

Taufan Bin Ribut said...

grrrrrrrrrrrrrrrrrrr..bersambung lak..


Entri Terkini :Tips untuk bangun sahur versi #haramjadah

Entri terdahulu :Kad raya vs Postman