Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Wednesday, July 27, 2011

Saya didiagnose dengan acute INSOMNIA plus high level depression. [ serious? ah sudaaaaaah =.= ]

baru tahu nama dia Danbo. Danbo tak insomnia. 



“dah takleh tido malam
Wuwuwuuu”




“ko insomnia ke wei
aku diagnose ko ngan acute insomnia plus high level depression
amek sedative benzodiazepines 8 kali sehari
sekali sebelum sarapan
sekali lepas sarapan
sebelum makan tengahari
lepas makan tengahari
sebelum makan malam
lepas makan malam
da bape lame weh? kalau da sebulan da kire acute kot”

 *dasar doktor punya orang! HAHAH



“aku pon rase aku insomnia
tapi siang-siang tido elok jek”




“ooh
tu penyakit mangkok carik pasal namenye
atau name saintifik internationale nye
saje rosakkan otak platypus”

*ade eh nama penyakit tu? HAHAHA.



“haihhh
aku insomnia malam jek
boleh gitu?”





“memang ah insomnia malam
mana ade insomnia pagi
lekuk kepala tu kang”

*doktor kejam! doktor kejam! hahahahahhh




p/s: sorry for copy pasting this conversation here, doctor. I just found out yang topic ni sesuai untuk dibincangkan demi masyarakat sejagat HOR HOR.










Seriusssssss punya, dah berbulan-bulan aku tak menikmati tidur malam yang nikmat HA HA. Sila kesian kat aku okay. Susah dah nak tukar body clock ni sebab dari pertengahan bulan 4 dulu lifestyle aku macam ni. Sangat tidak healthy; adik-adik jangan contohi huehuehue.





Selalunya aku akan tidur lepas solat subuh, dan bangun lepas masuk waktu zuhur. Lepas tu masak brunch yang cukup sampai malam *tu bukan brunch dah tu namanya hak hak* Malam aku akan taip entry sambil tengok tv blablabla.




Tapi kann,




Aku jeles sangat dengan si gemok (gembob) tuee. Haaaaihh, aku rasa menatang tuh tido 22 jam sehari. Har har har. Sampai dah slim dah perut dia sebab dah tukar hobi dari makan kepada tido. Kucing kalau masuk umur pertengahan memang macam tu ke eh? Agak-agak kalau aku ikut jejak langkah dia boleh kurus tak aku? Muahahaha.



kejadah?






disuruh pose dengan mata segar bulat tak mahu
malah ditayangnya perut menggeleber dengan muka mamai dan mata shekshi



you can catch him red-handed all the time dengan muka macam ni; muka mantong; muka mengantuk. oh ye, perut menggeleber bukan sebab baru lepas bersalin. itu bukti yang dia dah kurus sikit -____-" how come kucing jantan bersalin? hwawawawa XD






Ahh siryes,



Sebelum aku tido, dia dah tido dulu

Masa aku tido, dia tengah tido sebelah aku

Lepas aku dah tido, dia belum bangun

Lepas aku makan, saja lalukan tangan yang berbau ayam goreng dekat hidung dia,

Baru dia bangun =..=






Whatthehell? Hahahaha. It is almost about 21 hours 59 minutes and 59 seconds dia tido dalam masa sehari. Yeah yeahh! Aku rasa memang si gembob ni yang curik nafsu tidur aku hwakakakakaka.





But this is not good. Bulan 9 ni dah nak start blaja balek oh noooooo! Sesiapa ada tips untuk bagi aku betulkan body clock? TSK TSK. Tak sanggup rasanya terus hidup macam ni hukhukhuk!




Help me!







help meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeghhhh!








seriously need help. other than benzodiazepines 8 kali sehari please, thank you =)











23 comments:

RARA aihara said...

insomnia antara tanda2 mental sakit...errr~ pesakit mental...errrr~
maaf~
*larikkkkk*
=p

sleeping_maniac90 said...

hak3......
cianyer kt bunbun..
cer tnya gembob pe petua dia leh tido lme2..

***kta snasib sbnrnya.. mlm2 pyh benor nk tido... adessss

schaze zainn said...

ehek. orang cakap kalo kene penyakit susah tdow ni, kene banyakkan aktiviti waktu petang xP

muhamad hanif said...

kesian
































kau































weh !

























lallalalalalal

Ema Razali said...

sama la kite, takleh tido malam. uhuk uhuk :/ siang pon mcm2 gangguan nak tidur. arghhh! -___-

Cik Ezy said...

try la xtido balik lps subuh..
kompem mlm tido lena..
hehee

Asyila Zainuddin said...

haha.. nnti dah masuk u ok la tu.. :)

chemay said...

lepas nie jangan tidur sebelah gembob
hehehe
:P

bunbun said...

@RARA aihara


uhukhuk sampai ati cakap org mental wuwuwuwuuuu

bunbun said...

@sleeping_maniac90


gembob jahatlar sekarang wuwuwuwu. taknak kawan dia. hahaha

bunbun said...

@schaze zainn

oh camtu ekk? patutlarr. sbb petang pon lena gap. wahahahaha

bunbun said...

@muhamad hanif

kesian ape macam ni? hahaha

bunbun said...

@Ema Razali

haha means ema la yg insomnia sebenanye :P

bunbun said...

@Cik Ezy

tulah tgh try jugak ni. haha. tapi... haihh entahlaaaa

bunbun said...

@Asyila Zainuddin


yeke? huhu klo camtu first day nnti mesti panda. haluansiswa pon msti tido2 smpi kena tego ngan pm hahaha

bunbun said...

@chemay

ehh ade kene mgena ekk? haha

[sutera kasih] said...

bunbun..sy pun insomnia..tgkla skrg pun xtido2 lg huhu

Ain said...

ahaa .. dulu Ain selalu juge kena penyakit insomnia .. malam2 taleh tido.. tapi sekarang dah lega agaknya..sebab hee .. asik TIDO pulak hiks XD

akoo pae said...

huhu nape jadi cm gitu bunbun??
isk2..

kalo gtu, ko takyah tido siang la..
bagi ngntok kaw2,
then, malam mesti ko bole tido..
huhu

✿ cikcimi said...

pergh~ dasat~ padahal sama je. haha. senang cite tahan mate jangan tido siang kompem malam tuh da letih. :D

::Cik Pija:: said...

hahahaha bunbun sama lahh kita ehh. tapi Pija bleh gak tido cuma agak lewat ada kalanya sampai 3 4 pagi bru bleh lelap mata. hahaha. ni kalu masuk U eloklah kot. nak2 bila mengadap asaimen banyak2 tu mesti cepat ngntuk kannnn? hahahahohohoh

Irsyad Syah said...

kes teruk ni bunbun...
x leh pndang remeh nii...
biaq btoi bunbun..
tdoq pas subuh..bngkit pas zuhur???
aduss...
(trgeleng2 pala irsyad ni)
:)

kisah cik paro said...

pejam je mate cik bunbun!