Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Friday, July 1, 2011

pernah ditipu dalam percintaan? meh baca sini muahahaha XD


Aku pernah dengar banyak kisah-kisah cinta yang bahagia dan cerita yang sedih-sedih pon ade gak. Cerita sedih kat sini bukan maksudnya kisah cinta terhalang ke hape ke tapi kisah macam penipuan and dot dot dot. Haaa tahulah aku ni kaaaan, pantang dengar orang cheating cheating masa bercinta ni memang aku membara la kan kuikuikui. Kadang-kadang dengar benda macam ni la yang buat aku makin philofobia uhuk uhuk =,=












Oke nah, some example yang aku nampak sendiri. Sori aku emo sikit banyak






1# Orang yang konon-konon tak boleh lupakan cinta pertama tapi..




Kepada encik tak sedar diri, kau ni tak paham-paham ke yang minah tu dah kawen. Bawak-bawakla sedar diri oiii. Dah berbuih-buih berbuah-buah mulut aku dok nasihat lembut-lembut dengan kau. Dah dia bukan jodoh kau. Terima jelah deknon.




Konon tak boleh lupa cinta pertama tapi  awek dah ada depan mata. Kalau kau memang tak boleh lupa cinta pertama kau yang konon-konon terbaik tu baik kau tak payah kapel dengan awek kau sekarang ni. Hell hell hell betul! Paleng kurang pon awek kau tu layak dihargai okeh. Bukannya kena tipu petak-petak macam ni.









2# Orang yang bercinta sebab nak jaga air muka.





Ni memang double hell triple triple aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ada ke patut sebab kau nak jeleskan perempuan yang buat tak layan kau, kau pergi kapel dengan orang laen. Padahal kau tak suka pon dia.




Aku tengok awek kau ni bukan maen lagi sayangkan kau. Hari-hari tulis dekat wall facebook kau. Asal dia upload gambar je, dia tag kau. Tapi aku tengok kau tak pedulikkk pon. Sikit pon tak! Kau lah lelaki paling pentingkan diri yang aku pernah jumpa! setakat nak ada awek tapi tak pernah sayangkan dia! Lepastu boleh pulak CERITA DEKAT AKU motif kau kapel dengan dia ;(;(;( aku doakan kau bahagia!










3# Orang yang mengaku menanti seseorang di perantauan tapi…




Hell yeah kau pun lagi satu sama je gila dengan nombor satu dan dua. Hari tu kau cakap yang wanita idaman pujaan hati yang telah direstui ibu bapa tu sedang belajar nun di sana. Kau cakap kau takkan menduakan apatah lagi main kayu tiga.






Tapi dari apa yang aku nampak tiap tiap malam kau duduk merendek dengan awek laen. Orang tengok kau orang, orang boleh cakap yang kau ada apa apa dengan dia. Kau ni biar betul. Aku ingat kau baik tak sama macam yang lain. I wonder apa jadi dengan buah hati kau yang dekat sana tuuuee. Putuuuiihh sama kau.




4# eh dah takde dah. HAHA. Naseb baik aku jumpa tiga jenis ni je =P







Pernah jumpa tak manusia yang cheating macam ni? ataw pengalaman sendiri ke? Sungguh tak soochie moochie, keji punya perangai! Hohhh. Kalau my own experience mestila kena tipu yang dia sayangkan aku and after 3 years baru dia mengaku. Trauma :3 haha eh apasal cerita pasal aku pulak ni?





Hah korang! Pernah jumpa tak manusia macam ni? Ceciter bebanyak. Boleh kita buat blacklist boikot orang tu huahuahua.







Ceciter cecutur ceceter!







p/s entry ni macam nak tuju dekat lelaki je kan dengan cara aku tulis ni. tapi kadang-kadang perempuan pon sama jugak. no hard feelings dan siapa yang pernah buat tu berubahlah untuk kebaikan~ heeeee








26 comments:

J.Syazwana said...

memang geram kalau jumpa lelaki camtuh. ase nak tumbuk je. grrrr

eh eh dah emosi pulak :P

reenapple said...

ya,,, setuju3...
aku pom pernah alami...
cik bunbun... lelaki yang clash sebab dia guna alasan awek dia yang dulu complicated.. padahal ada awek lain...

Siti Mashitah Saidin said...

nombor dua tuh.. haish tak boleh belah!

#ciksuzlin said...

hah~~org 3 jenis ni mmg aku selalu jumpe masa belasan tahun dulu. skrg kawan2 smua dah matang kot. kot. kot. *oh.aku dah tua*

schaze zainn said...

thanks god tak pernah jadi kat diri sendiri,
tapi pernah tengok terjadi kat kawan. kesian.
ingatkan laki tu ikhlas nak kapel dgn die, tp in the end baru tau kapel hanya untuk kepentingan diri sendiri untuk dpt better grade sbb diz girl ni pandai giler =,=".
yg lg satu pun lagi kesian, kapel sbb tak dapat kapel dgn pelajar popular, so kapel dgn best fren pelajar popular tu.adeh. ayat dah rupe keling lak..ekeke

sleeping_maniac90 said...

ak pna jmpe jnis no 1.. siyes mmg layak kne sepak je.. tp nsb bek ak nk cover ayu hohoho

PEAH said...

moral of the story.. being single!! hehe

bunbun said...

@J.Syazwana


kehkehh. emosi berjangkit XD

bunbun said...

@reenapple


haish bila fikir2 balik kaaaaaannn, kenapa eh dorang wat camni?








tak cukup kasih sayang ke hohhhhhhhhhh!

bunbun said...

@schaze zainn

huhu camtu pon ade ek? yang kapel sebab pandai tu pon satu jugakla. tapi setakat ni jumpa yg last2 dia suka jugak kat psgn dy tuh hahaha

bunbun said...

@PEAH


yey piaaaaaaaaaaaaaah! seeeeeeeppp! haha

nawal addina said...

erk ? ~

tak penah2 XD

syue said...

Yang kesian tu no. 2 tu. Kesian gilaaa. OK banyak kot kawan kite yang cmtu. macam vavi je. Sian awek dia tunjuk tanda love macam2 kat dia tapi dia wat dek je. Wtf. :)

[sutera kasih] said...

mencikkkk lelaki penipu..huhhh

Nur Ilyani said...

gram gak dgn bte smlam yg laki ptut kawin ngan org len at the same time..kawin ngan pmpuan lain..kjam!

ENCIK TIKUS said...

huyoo mengkaji pasai cinta kau nie kan.. hikhikhik.. comel tak gelak cenggitu ?

Apricot Pie said...

1st time ke blog ni..not bad..eheh..3 pkra tu mnulis bdsrkan pglaman or kajian??..;p

NOOR FATIN said...

yang num2, sebjik sama dgn ex saya. hahaha.. sama sgt. bila la dia nak berubah ye

~miZz_nizZ~ said...

haha..smua kate laki cmtu.mmg ade pn.xnafi.cm tuan blog tlis la,pihak perempaun pnade cmni.smeje.realiti bile bersama2 perlu beware kn?=)

bunbun said...

@nawal addina


haha untunglah mu. kikiki

bunbun said...

@[sutera kasih]


haha rilek rilekkssXD

bunbun said...

@Nur Ilyani


ohohh. sampai masukbrite ye? hmmm

bunbun said...

@ENCIK TIKUS


takdela comel sangat. aku rasa macam sesuai utk aku jer. hahahaha

bunbun said...

@Apricot Pie


hmm pengalaman dan kajian kot? hagagaga

bunbun said...

@NOOR FATIN


hahaha. kita doakan la dy berubah . huhu

bunbun said...

@~miZz_nizZ~


haha ade tulis la kat bawah tu. kecik sangat eh :P