Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Tuesday, July 26, 2011

Antara RAMBUT dan KEJAMBUAN - [ Best kot jadi lelaki, boleh tukar hairstyle setiap dua minggu sekali ]



sejak keluarga aku duduk kat rumah yang sekarang ni, jiran sebelah rumah aku ni tak pernah bertukar. oh ye, rumah aku corner lot so, jiran sebelah rumah ada satu je harep meklum; sebuah keluarga berbangsa Cina =D




semalam baru aku perasan yang jiran aku ni ada anak lelaki. alaaaah, you know la what I like about chinese look kan HAHAH. untung duduk kat Malaysia, nak cari suami muka jawa boleh, muka jambu-jambu boleh, muka hero tamil pon ada. untung untung. 




pasal anak jiran aku tu, sempatlah aku usha dia dua kali hakhak. kebetulan, masa aku bukak pintu dia nak masuk rumah, masa aku bukak pintu lagi dia nak keluar pulak. hahhh kebetulan hokay! bukan aku duk terpacak kat depan pintu tunggu dia keluar masuk muahahaha. orang tua-tua kata kalau dua kali kebetulan ada jodoh tueeeeeeee. haaa orang tua-tua kat korea selatan yang cakap ni. -____-"




okeh siap pendahuluan! *clapclapclap*




berdasarkan pengushaan pemerhatian aku, boleh disimpulkan yang lelaki korea, jepun, china, taiwan dan sebagainya, kalau diorang takde proper hairstyle pon tak nampak jambu jugak. Serius! cuba bayangkan kalau RAIN botak? errrrrrrr. 



mungkin lelaki cina Malaysia sekarang ni dah banyak ikut hairstyle korea and jepun sampaikan kejambuan mereka terserlah hakakakakaaahh.*malam ni nak termimpi-mimpi anak jiran sebelah la kikiki. hairstyle dia best. kehkeh*





yes! hairstyle seseorang boleh mempengaruhi kejambuan seseorang. tak percaya? tak caye sudah! namamu dolah! &*@#%& sebelah! *tetiba emo =P





jom kita tengok contoh;



selalu asek guna model taiwan je, tak habis habis dengan Jerry Yan. BAHAH. Kali ni guna yang korea punya pulak. senang sikit nak bagi contoh sebab dia selalu guna hairstyle yang berbeza dalam movia dan drama yang dia berlakon. 



jang geun suk in doremifasolatido


comel gila kot jang geun suk masa muda-muda. masa dia berlakon dalam baby & me, masa dia berlakon sebagai watak sampingan dalam my tutor's friend. Doremifasolatido pon salah satu filem jang geun suk yang aku suka teheee. eh kenapa cerita pasal filem-filem lama dia pulak ni? harhar





hairstyle ni memang basic la kan untuk wujudkan efek korean terlampau. tak dinafikan yang ni memang jambu sebab geun suk oppa muda lagi. hwawawa tiba-tiba panggil dia oppa XD


tahap kejambuan





jang geun suk in bethoven virus

hek hek. ada sideburn. mak tergoda yawww! bahahaha. aku rasa yang dia hilang kejambuan dia bila bela sideburn and stubbly beard macam ni. Tak jambu pon geun suk oppa sentiasa di hati bunbun XD *muntah purple*


tahap kejambuan






jang geun suk as kang mu kyul in marry me mary


indie band look. I think this is cool tapi bukan taste aku hakhak. style rambut macam ni boleh aku katakan sebagai bersepah dan tak macho. kalau ada lelaki melayu buat style macam ni memang tak cool kot. tapi bile geun suk oppa buat rambut macam ni, dia tetap nampak cool walaupun tahap kejambuan rendah. BAHAH.


tahap kejambuan





jang geun suk as hwang tae kyung in you're beautiful

dalam banyak-banyak watak yang dibawa oleh geun suk oppa aku nih, aku paling suka watak hwang tae kyung ni kikiki. sebab dia berdarah sejuk, dingin, suka buat mulut itik, mata colet eyeliner dan style rambut dia  gila macho (though dia tukar style rambut dia dalam drama tu la kan). 



aku rasa tak banyak pon lelaki yang berani bawak style rambut macam ni kot(?) sebab macam sesuai untuk rock band je hakhakhak. 

tahap kejambuan





magazine photoshoot


yang ni aku tengok dah macam Dr Rozmey dah wakakakakakakaka XD haaaaaaiihh tak berkenan sangatla style rambut ni. tapieeeee.. ah demi mu geun suk oppa, ku katakan kau jambu jugaaaaaaaa wawawawawaa. 


tahap kejambuan





okay, 


habes tu kejambuan dan hairstyle ni ada kena mengena tak? HAHAH. entahlah, pendapat masing-masing kot.





tapi, bagi aku, still kalau kaum lelaki ni pandai gayakan rambut, sure boleh nampak terserlah jugak. teringat classmet classmet pasum dolu yang suka spray rambut tebal-tebal buat rambut pacak-pacak ekekeke. 





p/s: style rambut perempuan kalau bertudung terbatas kot. sebab tu ramai yang memilih bergaya dengan shawl dan pashmina beraneka warna dan style weheeeee~





okebai!





24 comments:

Pyka Rahmat said...

korean style punya rambut mmg stylo habis. tapi, kata jela kau minat kpop menatam aiskrim pop segala. haha

bunbun said...

@Pyka Rahmat


hahah. choi choi. kpop kurang layan laaaaaah. layan drama n filem je. lari dari ketipikalan drama melayu.




suddenly met jang geun suk yang good at acting n singing ni. siryes bukan peminat kpop HAHAHH

ILA SYAMILA ♥♥ said...

tu gamba pakwe aku lah bunnnnnnnnnnnnnn !!!!!!!!!!!!!!!! huargh ni yang aku nak gado tarik tdung ngan kau nih. =..=

kesumaharyani said...

wee betul bunbun. ce bygkan kalau dia buat rambut n jambang cam a samad said. mesti tak jambu dah kan? kan? kan? HAHA.

bunbun said...

@ILA SYAMILA ♥♥


alaaa ila ulueeee, kita kan berkongsi dgn satu dunia ceyceycey.



tarek gigi kang! haha

bunbun said...

@kesumaharyani


hahaha!betul2!! tak mimpi ngri taw kikikiki

sleeping_maniac90 said...

ska sgt laki y rmbut pndek tp rmbut dpn dia wt cacak..
tgoda iman ku hak3...

NOOR FATIN said...

dulu sy minat sgt dgn lelaki jambu tapi bila dh ada pengalaman pahit dgn lelaki jambu, xminat dh lepas tu. haha

Asyila Zainuddin said...

yeah! korea terbaek... wakakaka..
dh le sume hensem.. rambang mata kalo suh pilih.. :p

~eZmALiZa~ said...

hahhaa..siap ade tahap kejambuan lagi yeee??? hahaha =D dah mcm rating movie kat panggung wayang..ekekeke =D

muhamad hanif said...

tipu,tipu..

padahal menunggu tuu..


kankankan ?

akoo pae said...

haha akoo rase aku bminat ngn rambot kat gamba 1 n 2 jep..
yg laen mcm karot n pmpuan~
hahaha

btw, akoo suke gak tgk mamat korea neh..~sukee cite baby n me..
=DD

kAyShaari said...

ahahah. Tak bley blah Dr Rozmey! xD

well, jambu sangat kekadang nampak cam gay. haha.

korean bukan taste aku.:PP

einz miszmessy said...

jang keun suk oppa!!!argh...love him!!!!a lot~

bunbun said...

@sleeping_maniac90

rambut pendek leh wat cacak2 ehh? baru taw hohoho

bunbun said...

@NOOR FATIN

sape? fitry ke? heheh gurau2 :P. bunbun pon ade pengalaman buruk dgn lelaki jambu. errrr

bunbun said...

@Asyila Zainuddin

eh comel, tade org suh pilih pon wawawawa

bunbun said...

@~eZmALiZa~


hahaha kene taw la rating bape. baru lelaki taw ape pandangan pompuan hekhekhek

bunbun said...

@muhamad hanif


eh jap jap jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapp


menuggu ape ni oh? hahaha

bunbun said...

@akoo pae

karot n pompuan ehh hahahaha. klorambut trojan okey tak? hehehe

bunbun said...

@kAyShaari


yelah, ko taste lelaki melayu terakir. kan kan kan

bunbun said...

@einz miszmessy


eh rilek2. ahaha. dilarang fanatik kat sini. nnti bunbun jelos wawawa

Irsyad Syah said...

jang geun suk....
terbaikk..
dlm marry me mary..dya lawa..
mcm pmpuan...serius!!
dya ssuai jd pmpuan laa...
bg irsyad...
x suma owg melayu yg dok kt malaysia nii...layak wat style korea..
sbbnya??
muka kita bknnya ala2 korea kaa jepun kaa...
hmm..
yg x leh tahan..
ada stu gmbaq tu..bunbun ckp mcm dr rozmey..
aduss!!
tergelak irsyad..
hahhaaa....

einz miszmessy said...

isk...ne lah...einz da cop dye la bun bun...hahaha....