Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Sunday, June 19, 2011

Things yang aku masih ingat tentang daddy. [ you can consider this as entry hari bapa ] heeeeee~ ^^


Oh dan yep aku tak panggil ayah aku daddy harep meklum hahaha tajuk nak vogue je =___= I called him ayah =D ßyou cannot call this as typical sesobsesob.



Important dates


Tarikh lahir ayah 16 ogos tahun 1958 kalau tak silap aku sebab aku rasa I remember the year as a year after kemerdekaan. Dan ayah aku kembali mengadap ilahi pada tanggal 4 april 2005 kalau tak salah aku. You can blame my short-term memory -______-  masa tu aku form 1 lagi okeh. Try la godek entry entry lama (kalau rajin). Ada je cerita pasal ayah yang sedih-sedih. This one aku tanak tulis sedih-sedih sangat. HAHA konon jelaaaah tak sedih kuikuikui.




Percutian keluarga dan drawing block


Hurm seingat aku, ayah suka bawak kitorang satu family jalan-jalan. Macam pergi shopping ke and yang aku paling suka of course laa melancong kan. Hikhikhik. Lelagi kalau dapat naik kapal terbang. Aku beruntung la jugak kecik-kecik dah ada pengalaman naik flight. Hagak-hagak kalau dedulu masa kecik-kecik tak naik sampai sekarang pon aku rasa takkan merasa -___-



Kalau bercuti dengan ayah pon takdela menginap tempat cikai-cikai. Sebab seingat aku, dulu masa pergi langkawi, our bilik hotel adalah yang macam apartment tu. Yang dua tingkat =D and masa pergi fraser hill, satu bijik banglo yang besar tu untuk kitorang 4 orang je. Mungkin kat fraser hill tu tempat tinggal dia memang banglo banglo je yeh? Ah entaaahla. Tu la kali pertama dan terakhir aku pergi sana. 



drawing block in case you nonnoe XD


Dan aku ingat lagi, masa bercuti kat langkawi. Ayah belikan aku drawing block. Suruh lukis kapal kat tepi pantai tu katanya. aku rasa minat art aku ni dari dia kut=) itu semua back then before 2002. (the year he left the house) Sekarang ni dah almost ten years tak pergi bercuti dengan family wuwuwuwuuu~




Syampu Palmolive aromatherapy sensual


Pernah sekali ayah bagi syampu Palmolive ni, tahun 2004 kalau tak silap. Aku simpan jugakla and bila aku masuk asrama tahun depannya baru aku guna. So somehow bau aromatherapy sensual tu selalu buat aku teringat dekat ayah aku. Lagi lagi kalau masuk shower dekat asrama tu tetiba ada bau tu. Memang cam sangaaaaat bau tu =)


the shower cream =)




Sekarang dah tak keluar dah kot syampu tu sebab kalau carik kat kedai memana pon aku tak pernah jumpa. ke yang ayah bagi tu special edition? Haha entahlaaa kalau boleh tanya dah lama aku tanya. Yang ada cuma shower cream. Kadang-kadang aku beli dan guna jugak shower cream tu as to treasure the memory =)





Collection and habits


Ayah aku ni suka mengumpul barang jugak. Dia suka kumpul things like ceramics, fridge magnet dan yang paling aku rasa menonjol adalah barang-barang antik alaaa yang setok setok tembaga tu yang seterika arang blablabla. Tapi sekarang barang antik tu aku tak tahu dah kemana. Yang seramik tu aku jumpa bersusun dekat rumah arwah nenek kat kampung tu. Yang tinggal kat rumah aku cuma fridge magnet. Aku rasa setem yang banyak-banyak tu pon ayah punya jugak -____- I’m just like him la aku rasa. Suka kumpul barang-barang jugak tapi belum lagi tahap ekstrem macam tu. 




fridge magnet  in case you nonnoe this too. haha waklu XD


Satu lagi yang aku waris daripada ayah aku adelah habit susah nak buang barang yang dah rosak. HAHA. Sebab tu rumah ni kadang kadang macam tempat pembuangan sampah =,=. Yang ni mak aku yang bagi tawu long ago. Aku pon tak pernah tahu yang I resemble a lot of his character. Contohnya macam kaki jalan-jalan kaki shopping haaa tu semua aku ikut ayah aku la tu =,=



What I like about him


oh yeaaahh. you guys can call me anak ayah la. suits me better dari anak mak. haha


Dulu masa aku sekolah rendah darjah satu darjah dua camtu kot kalau tak silap, ayah akan dandankan rambut aku aaaauuu tocang dua gitu. Even rambut aku kat dalam tudung la kan -___- so sweet of him kan. Lepas tu bila nak hantar aku pergi sekolah, mesti lawan siapa pakai stokin paling cepat. Back then dia selalu cakap yang cara dia pakai stokin lebih efisyen HAHA yeaaa aku akui sekarang sebab aku dah pakai stokin ikut cara dia =)


Dan masa hantar aku pergi sekolah mesti dia akan tanya pasal lelaki yang aku suka blablabla. Omaigoaaat aku baru darjah berapa okeh masa tu! Hahahaha kalau darjah enam aku boleh terima jugakla kan nak tanya pon. Kuikui. Haiihh entahlaaaa. Aku pon tak pernah cerita dengan mak aku pasal lelaki yang aku suka. hukhukhuk.




SEBAB NI LA AKU RASA KADANG-KADANG ALONE JE KAT RUMAH NI



Sebab mak dan budak gemok tak sama macam aku. Diorang punya cara pemikiran lain. Diorang tak minat buat benda-benda yang aku minat. Kadang-kadang I always wonder macam mana rasanya kalau ayah ada lagi. How different my life would be. Better or worse. I wonder je la kaaaan takdela tak terima hakikat yang ayah dah takde. I love him forever walaupun dia pernah buat silap jugak =’)




In loving memories of

AHMAD TAMIZI BIN DRAHMAN

Al-fatihah =)



a beautiful song for a person called AYAH




okebai!



=)



12 comments:

kAyShaari said...

i'm soo proud of you, Faherah
u're really strong..

aku tak tau lah, kalau aku kat tempat kau, aku boleh setabah ni..

the best entry

:)

kesumaharyani said...

sobss sedih nya. btw, happy birthday bunbun! (ke dah belated eh?)

::نور فيلزاتي:: said...

sedih sgt bila baca entry ni. =( smoga Allah setiasa m'cucuri roh almarhum ayahnya bunbun ya. Amin

bunbun said...

@kAyShaari

hagagaga


it take years jugak utk kumpul kekuatan. tehehehe

bunbun said...

@kesumaharyani


haha takpe. bunbun sambut befday tujuh hari tujuh malam tahun ni. hahaha



eh bukan entry ni tak sedih ke? haha

bunbun said...

@::نور فيلزاتي::


amin! mekaseh pija =DD

amalina sahaja said...

Ok fine. sy sebak kot baca entri ni. al-fatihah.

deeya said...

kau sangat kuat dear .. rasenye memang kot kalau anak prempuan lebih rapat ngan ayah dia , macam aku gak . rapat ... tapi sebenarnya takot dengan kegarangan ayah :p

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

pasdti sedih bila terkenangkan cerita2 indah bersama ayah kn?
banyakkan berdoa pada arwah,semoga beliau tenang sj di alam sna.
al-fatihah.

bunbun said...

insyaAllah =D thnx dear

bunbun said...

@deeya


haha tu la rasenye camtu la kan. anak laki dengan mak. anak pompuan dgn ayah. haha

bunbun said...

@amalina sahaja


thnx dear =D eh janganla sedih2 dah. haha