Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Tuesday, June 28, 2011

NASYID: Review album NUR ONE - KAU TERHEBAT dan album NOWSEEHEART - KEMBALI

UPDATED INFO 30062011

Entry yang aku post petang tadi kan aku ada cakap yang aku tengah dengar lagu nasyid sebab tu aku macam mood tulis baik sikit kan? Haha. So sekarang macam dah jatuh cinta la kaaaan haha lagi-lagi dengan album kau terhebat tu. Uh oh uh ohh best gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Sorilah aku tambah music player pulak dekat blog ni. Sangat suka dengan lagu tersebut + tak sabar nak bagitahu kau orang yang lagu tu best. Pardon me pardon me =D




Dua-dua album ni adalah bawah Arteffects Production alaaaa yang hafiz hamidun tueee. Thumbs up hafiz hamidun! Album kau terhebat ni album first nur one. Album kembali pulak adalah kompilasi lagu-lagu terbaik nowseeheart dan jugak memuatkan 4 buah lagu baru.




NUR ONE – KAU TERHEBAT



Sesiapa yang kata lagu-lagu nasyid sekarang makin tak best sila tarik balik kata-kata kau orang ehh. Sebab album ni memang lain dari yang lain. Tsk tskk. *terharu sebab album ni best sangat* dah la hensem-hensem orangnya :P 


haaa hensem tak hensem taaaak. opslalala




Lagu-lagu yang dimuatkan: 
(kalau taknak baca scroll je sampai preview dari youtube tu hahaha)


  • Kau terhebat – lagu untuk rasullullah rasanya. Haha entahlah sebab dia tak sebut rasulullah. Aku masih lagi cuba mencerna lirik-lirik dia. Tapi this one is good. Tak tipikal. [ proven untuk rasulullah]

  • Bersua denganmu – lagu untuk orang yang jauh atau dengan kata lainnya bukan didepan mata. Haha. [ untuk rakyat gaza palestin ]


  • Semalam – lirik sangat bermakna. Mengajar kita untuk menghargai apa yang telah terjadi dan apa yang terjadi hari ini. eh betul ke(?) and sangat harmoni =)boleh menangis woah kalau dengar betul-betul. kuikui


  • Melodi hati – lagu untuk seorang sahabat. Hehe.


  • Dengan kuasaMu – seperti tajuknya, mengenai kekuasaan Allah dan cintaNya=’). Fully by hafiz hamidun (lagu lirik music arrangement). Patutlah aku suka gila-gila huahua. Aku rasa music arrangement sangat mantap woaah. Lirik best. Ah sudaaaaaaahh. Kalau nak review lagu ni je dalam lima perenggan haha.


  • Ratu hati – lagu untuk seorang ibu yang telah tiada. TSK TSK. Harmoni=) [ kasih ibu dan pohon ampunan ibu yang telah pergi ]


  • Rindu – ni sesuai untuk orang yang tengah mode rindu-rindu. Aku rasa lagu ni sangat sampai ke hati. Memang rindu betul betul lah! Tapi aku rasa yang ni lebih kepada rindu orang yang dah takde. sesobsesooobbs. [ untuk para penasyid yg telah kembali ke rahmatullah e.g allahyarham ustaz asri ]


  • Melakar pelangi – harapan seorang hamba yang takkan berputus asa mencari cinta Allah. Ni pon harmoni =)

[ updated info ] - Sumber : asyraf nur one :)





tak rugi kalau kau orang dengar :)









NOWSEEHEART - KEMBALI




the legend dalam industri nasyid tanah air






Lagu famous amous yang dimuatkan kembali :
(semua lagu-lagu fofular NSH ni. tak payah review boleh? haha)


yang bold tu yang aku paling familiar. dulu masa kecik kecik asik dok ulang je lagu ni dekat radio tapi tak tahu siapa yang nyanyi hahaha kesiaaaann.


  • Damai 
  • Hijrah
  • Wahyu Pertama
  • Kekasih
  • Ku Harap Cinta
  • Selawat Atasmu
  • Duhai Bonda
  • Seorang Gadis
  • Damai Yang Hilang
  • Kurnia





Lagu-lagu baru : 

Sumber mengatakan, ada  4 lagu baru. Tapi aku pon macam dah lost. Kenapa macam ada tiga je? Hahaha adoi maafkan maks. Research tak cukup. ni kalau hafiz hamidun baca blog aku mau kena hempuk tigaplohpat kali hahaha.


KERANA DOA


  • Kerana Doa - lagu ni masuk carta oh. tapi rasanya baru minggu lepas terkeluar. hukhuk. ni mesti sebab aku tak undi ni haha. you know I sangat malas nak undi guna email -____-" 
  • Kau Dimana 
  • Seni Berjuang - macam lagu irama melayu sikit-sikit. haha. lagu motivasi untuk mereka yang berjuang. berjuang melawan nafsu. berjuang etc etc




p/s: sebenarnya aku tak jumpa kat mana letaknya cover album yang ada lirik tu so aku macam tak reti nak review HAHAHAHAHAHA boleh tak macam tu? lepas tu cari preview dekat youtube tak jumpa =________= mencik aii macam ni. 





halah tapi takpelah, yang aku nak sampaikan adalah, dua-dua album ni best! arteffect sebenarnya release 4 album serentak haritu. aidil dengan varianz punya aku belum dengar. haha nak tunggu budak gemok beli la ni huakaka. yang aku review ni pon dia punya cd la ni aku senyap-senyap ambil buat dengar. siapa suruh letak merata-rata. kuikui.




so! majulah industri nasyid negara! hoyeaaaaaaaaah!ßtidak ketahuan apa motifnya






okebababababaaaaaaii =)





15 comments:

::نور فيلزاتي:: said...

nur one-kau terhebat best!

nowseeheart-kerana doa terbaikkk!

yg lain blum dgr. hehehe. kcuali lgu yg tgh dimainkn di blog cik bunbun ni. nice! =D

nawal addina said...

kurang layan nasyid -.-

Iffah Afeefah said...

erm nowseehrt

ritu de dtg

tp tk g tgk konsertnye pon

bunbun said...

@::نور فيلزاتي::

hagaga. nur one tu semua lagu dia best2. hoho.




nak pengaruh pija suh beli :P

bunbun said...

@nawal addina

nasyid sekarang makin bestla nawal :) hehe

Liyana Zahim said...

pehhhh snguh kagom dgn smgt kenasyidan anda!

bunbun said...

@Iffah Afeefah


oh yeke?

katne dorang wat konsert uh?

Siti Mashitah Saidin said...

wowwww~~ hensemnyaaa!!

lilypelangi said...

waaa.byk nye lagu nasyid baru yg pelangi ttaw . huhu :)

bunbun said...

@Siti Mashitah Saidin


hagagaga. hensem sangat2 ke? bahah

bunbun said...

@Liyana Zahim


hoho mekasih :)

bunbun said...

@lilypelangi


ha tulaah. ramai yg tataw.


nasyid sekarang dah makin berkembang taw. kump2 indie, kump2 baru hhehee

::Cik Pija:: said...

@bunbun haa jangan bunbun. kang jadik fanatik mcm devotees susah. hahaha~

Azro!e said...

xlayan nasyid~ HAHAHAHA

bunbun said...

@::Cik Pija::


hahaha, alaa apa salahnye tambah lg satu kuikui