Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Friday, June 24, 2011

Day 20 – The meaning behind your blog name [ kenapa saya tak nak bercouple ] teeeeeetttt


Yeaaah header baru lagi puipui. Dulu ingat nak buat header simple-simple sebab tu buat tulisan kurus-kurus. Sekarang tulisan dia jadi gemok balik BAHAH. Aah anyway, a header tells much about the blog isn’t it? Baju kaler pepel tu aku jumpa somewhere in the internet. Dia ada broken heart tu hahaha sangat sesuai dengan my personality pfftttbahah. Ehokebai.




Aku tak nak cerita amende philofobia tu sebab aku dah pernah cerita kat sini dulu. Anyway, my philofobia bukanlah satu penyakit yang patut di pandang pelik eh no no no! hmmm dia lebih kepada prinsip hidup gitulaaaah hahahaha.




KENAPA SAYA TAK NAK ADA BOYFRIEND



1# sebab dia boyfriend. Tak matang. Kalau guyfriend atau manfriend kan best. ßsila abaikan



2# philofobia yang tidak kritikal oh lalalaa.

  • Tak suka bila lelaki approach. Rasa kekok dan rasa nak bunuh diri sekian babai.
  • Tak suka perasaan bila jatuh cinta. Hati berdebar-debar. Tak boleh tidur. Lack of motivation. Asyik nak senyum sorang-sorang. Herrrghhhh buruk gila aku kalau aku jatuh cinta. I may not keluar rumah at that moment.
  • Takut dikecewakan dan patah hati lalalalalaaaa sepohon kayu daunnya rimbun. Teeeeet!




3# aku percaya yang hati aku untuk diberi pada orang yang benar-benar layak – seorang suami


“weh kalau kau tak bercinta macam mana kau nak kahwin”


Siapa kata kalau nak kahwin kena bercinta dulu? Siapaaa kaaaataaaaaaa? Meh sini bagi aku dalil ke hadis ke. Pui.


I read this book. Sangat bagus untuk mereka yang NAK PERCAYA apa yang aku percaya. 



Pemilik cintaku setelah Allah & Rasul – Fatimah syarha mohd noordin (telaga biru)




One of my favourite author la kann selain daripada hilal asyraf dan hlovate. Dalam buku ni cerita pasal pengalaman hidup dia yang mana dia dipinang oleh lelaki yang dia tak kenal pon. Dan lelaki tu pon tak kenal dia. Tapi memang cinta mereka selepas kahwin yang memang diredhai tu masyaAllah! Tak reti nak gambarkan guna perkataan. Sila baca sendiri heheh.



Yeaaah. Kalau nak suami baik, jadilah baik dulu. Kalau nak suami soleh, jadilah solehah dulu. Janji Allah tu tak palsu. TSK TSK ßbanyak dosa TT______TT





Sebenarnya sebab ketiga tu je yang kukuh hagagaga. Proud to be philophobiac BAHAH. so my blog name is much more of myself huh?  





Okebabababaaaaaaaai =)


10 comments:

syerz eyryn said...

exactly rite ! :))
haha. . entry best !

Lieyly ︱ Alia said...

suka hlovate jgk , novel neyh xpenah baca lg..

Syahida _Masri said...

Waaaaaaaaaaaaaah !! Cik bunbun ! Banyak nyaa persamaan kita ! Minat nasyeed, suka hlovate, hilal asyraf . Ni pun novel favaourite kita by fatimah syarha . Seyes bestt :D

bunbun said...

@syerz eyryn

hoho mekasih =DD

bunbun said...

@Lieyly ︱ Alia

hehe ini bukan novel pon. nipis je bukunye dalam 100 ms camtu

bunbun said...

@Syahida _Masri


hagagagaga. best best! :D

zety said...

tapi kan bukan semua yang berkahwin tanpa berkenalan dulu adalah bahagia,kan?

tu semua bahagian masing2=)

anyway,cik bunbun.good luck!

may allah bless u.amin.

faiee said...

hahaha.klaka la bunbun! haha

bunbun said...

@zety


yeaah u got the point there =)

what i mean by tak kenal adalah mereka takdelah keluar berdua untuk berkenal2 kononnye. ataw mesej siang malam sampai jatuh miskin. ohohh.


btw thnx zety =)

bunbun said...

@faiee


part mane yang klaka tu? haha