Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Sunday, June 5, 2011

ART: some ideas for birthday card [versi cik bunbun] part II

puipuipui bersama bunbun mereng kepala teleng lagi dalam entry berinformasi yang tak bermanfaat haha *apekaaaaaahh* kali ni bunbun akan berkongsi dengan anda kad kahwin kad kahwin bunbun yang telah siap ditempah



ah okey. cut the merepek(s). meremang bulu telinga okay! puipuipui


ahurmhurm kali ni kad birthday untuk cik ebby yang aku bagi bulan 12 tahun lepas. tu pon kali terakhir aku jumpa dia setakat ni. *mengapa kawan baik-kawan baik semua sibuk bekerja =_____=*



see aku dah kata kad tahun lepas haha, kau cuma lapanbelas ebby bweheheehehehh! aku nak masuk sembilanbelas dah ni *sila take note aku tengah kasik kasik hint ni agagaga =P


konsep ni sama macam penanda buku kura-kura yang entry sebelum ni punya. sebab ada umur dekat atas kad tu. hahaha tang tu je lah yang sama puipuipui. this one adelah jenis birthday plate. silafahamoke zaman aku manedeee guna card card ni hahaha kalau nak buat handmade pon card dia memang tak boleh bukak-bukak =,=





belakang dia pulak macam ni =)




sepatutnya boleh tulis like "for the best friend in the world" ke kaaan. tapi disebabkan ukuran plate tu cuma 6x10 cm maka tu jelah yang aku mampu. memang lebamla kaaan kalau nak potong huruf tu kecik-kecik puipuipui.



and this is an idea untuk mereka yang malas nak buat envelope



macam aku, aku suka guna kertas A4 karerr kareer gitu lepas tu balut cenggitu cenggitu je plate tu hahaha dasar pemalas puipuipui





and then letak sticker kasik style sikit dan supaya lipatan tu tak tercabut. ape jadah guna selotep kaaaaan agagagaa




yep macam ni =)




lepas tu aku lost betul kenapa sticker bowling tu ada dekat situ jugak. BAHAHH.



p/s: sesuai untuk kad yang nak bagi by hand je la kan. takdela suruh letak setem lepastu ikat dekat kaki burung merpati ke ape pulak kan.




this is another one yang aku buat guna konsep plate jugak. tapi double sided punya plate dalam ukuran 12x16 cm cenggitu


nama terpaksa dikaburkan puipuipui


dekat one side got something like ucapan sebab dia dah jadi kawan aku yang sangat baik la kan kan kan. yang this side ni agak buruk sikit sebab masa tu nak dekat exam final dah so macam otak pon gatai gatai camtu. *kecewa dengan diri sendiri =____=*



and another side . . .


for dia punya birthday=)



so dia macam two in one plate la kan untuk orang-orang yang reromentik rererajin cam aku nak buat kad kad bagai tapi malas nak buat two card. hahaha cam hape jadah punye perangai taah. and side yang ni aku buat lepas exam sebab tu macam hensoom sikit puipuipui.



aku belum bagi lagi kad ni dekat tuannya dah post dekat sini. haha harap-harap dia tak baca belog ni amin amin ya rabbal alamin. hahaha =__=




be inspired dan selamat mencuba!



oke bubaaaaaiii =)








7 comments:

ibnubaba_04 said...

cute2

cik bunbun said...

ibnubaba_04 ; thnks =D

Mr.Thinker@Ali said...

Oke! Nak kata kt kamu yg sy cmburu sbb awak kreatif. Siot jerk..! Hahaha. Cantik ler. >.<

dulu pernah buat buku nota kecil tok my GF tp x menjadi. Hahaha. ^^

cik bunbun said...

@Mr.Thinker@Ali


eceehh. romemtik gitu.


kadang2 niat romemtik pon cukup =)

Mr.Thinker@Ali said...

@cik bunbun Hahaha. Romantik ke? Ty so much yo! Hmm, betul juga tuu. Niat saja lpas nie lar. Hahaha. Lain kali jgn ajar sy jadi malas. dah malas dah nie. Kekekeke. >.<

cik bunbun said...

@Mr.Thinker@Ali


macam tu pulak ko tafsirkan ye. HAHAH. bukan salah cikgu mengajar. ni salah anak murid ni. haha

Mr.Thinker@Ali said...

@cik bunbun Hahaha. Silap guru mengajar ler. Anak murid kecik lg kan masih tulus, mmg x faham pe2 lar. No wonder I'm too lazy for this. Hahaha.

psst: Ko x salah, salah aku sbb mmg malas. Hahahahaha. >.<