Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Monday, May 16, 2011

NASYID : Devotees di hati cik bunbun part II. *first time jumpa artis pujaan* =D


Disebabkan entry part I yang mendapat sambutan baik sebelum ni hahaha sambutanbaikwadehekluuu, maka part II kini diteruskan. Sebenarnya kalau tak dapat sambutan pon aku still nak ceghiter gaks agagagaga fanatik punya pasal kan huahaha. Sepatutnya aku ceghiter dalam bulan satu dulu masa ceghiter ni tengah panas lagi tapi apakukesahkannn depan ke belakang ke dulu ke sekarang ke yang penting better late than never hahahaha. Ehh ada kena mengena tak bidalan tu? =.=


tips : sebenarnya part II ni bila dah sampai hujung-hujung baru lebih menarik huahaahaha. makasilabacasampaihabisharapmaklum. agagagagagaXD



PENGALAMAN PERTAMA KALI BERTEMU ARTIS PUJAAN



Bila fikir-fikir balek kan, kalau aku tak masuk PASUM mungkin takdenyelaahh mengecap nikmat dunia macam ni eceehhhmengecapnikmatdunia hahaha. Adoi. This happened when KK12 buat acara frenster 12. I dunno la kan how to explain what is frenster 12 tu kan silafahamakududukkolejtuduasemjemakataktahumenahu. Yang aku tahu masa tu ada banyak makanan jual-jual haha, see kanak-kanak kuat makan memang faham makan je. Erk =.=


Nak dijadikan cerita, devotees dijemput untuk menjadi juri program FINAS. FINAS tu festival nasyid ke ape tahh hahaha takambilkesah sebab watak utamanya devotees bukan FINAS bhahahaha. Masa tu ada iklan yang ditampal kat tepi mesin ATM. Kau orang boleh bayang taaaakkk, aku nampak iklan tu terus aku lompat-lompat hahaha lepas tu menjerit. Kalau nak diikutkan, saham aku jatuh tergolek-golek masa tu haha eksaited punya pasal ufufu.





Iklan yang berjaya dicapture lepas acara melompat. Ufufufu =.=



silafahamokemesinATMtuselalukenaberlakonjadipapankenyataan


Walaupun kena bayar tiket RM3 kugagahkan jugaaaa. Disebabkan takde sapa aku boleh ajak (sebab depa bukan minat nasyid sangat) maka aku telah berjaya memujuk cik rumet temankan aku. Ape kau orang ingat nak pergi tandas je ke kena teman-teman? Hehhh. Aku pon tak tahu cik rumet yang baik temankan aku atau aku yang doubletriple baik lagi sebab belanja dia tiket hahaha nak suruh teman punya pasal ekeke.




Tiket pon glemer okayhh!=D


Oke jom kita cut cerita ni sampai waktu devotees muncul.



AKU RASA NAK GIGIT-GIGIT PENGACARA FINAS TU



Heii boleh tak dia buat gimik kat atas pentas tu yang devotees tak jadi datang. Nak nanges dah aku. Dahla aku dah cukup semang* duduk depan-depan lagi tu semata-mata nak tengok devotees. But then bila devotees masuk dari entrance tu aku nanges betul-betul huahuaahuaaa. Bengek**. Tak datang nanges, datang pon nanges. SILA BACA TAJUK ENTRY, ini kali pertama jumpa maka saya berhak untuk menangis kuangkuangkuang XD



*semang = semangat. Bukan sejenis ungka yang bergayut di pokok.
*bengek = bengong+bongek. Kredit to cik ebby.



Oke kita cut lagi sampai ke detik-detik yang kau orang nantikan haha nantikanlahhSANGATkan.


Bila dah habes semua acara tu, tibalah waktu untuk para fanatik sekalian menunjukkan belang masing-masing yehawwwww. Masa untuk sain otograf hikhikhik.



MAKA WAJIBLAH MEMALUKAN DIRI SENDIRI DI DEPAN ARTIS PUJAAN.


Seperti biasa, artis jemputan kena paksa dijemput makan. Ada sekali tu masa diorang nak ke bilik makan-makan tu tetiba adi lalu sebelah aku, RASA NAK PENGSAN WEIII. Haha padahal memang aku tunggu dorang lalu sebelah aku huaahuaahuaaaa. Tak lama pun aku tunggu diorang keluar adela dalam sejam JE hukhukhuk. Sampai last-last tinggal aku sorang je hagaga. Bagus tu. Kita kena kurangkan persaingan. Hiyeayy!


Nak buat cemane, dah aku ni pemalu orangnye maka saya menunggu diluar sahaja bersama cik nana. Sampaila ada sorang ahkak yang baik hati fabulous mamolous punya ahkak ni tegur aku.



AKAK AJK : nak mintak sain devotees ke?? (aku rasa dia nampak aku bawak buku dengan pen)


BUNBUN : a’ah


AKAK AJK : (tolong ketukkan pintu untuk aku hahahahaha bengek punya bunbun)



Lepas tu aku pon masuklaa. Aku ingat pintu tu berat somekind ada yang macam spring kat atas tu alaaa faham-faham jela. Then aku tolakla pintu tu kuat-kuat sampai gedebungg pintu tu. Hampir-hampir nak jatuh kat depan pintu. =.= ufufu. MALU WEIIII. (somekind cara yang bagus untuk tarik perhatian haha gurauguraugurau)



Then bagi buku untuk otograf.




Sesi tembual peminat-artis sambil amek otograf. KONON.



*kata ganti DEVOTEES digunakan bila aku tak ingat siapa yang cakap. probably syauqi atau muhammad atau halim atau adi. hahaha okey maybe diorang semua cakap serentak? erk.


DEVOTEES: nama bunbun ke? (sebab nampak nama aku dekat buku tu)


BUNBUN : a’ahh.


DEVOTEES: bunbun?? Bunbun tu ape?? (I bet diorang tak pernah dengar nama comel macam tu agagaga)


BUNBUN : Nama blogger. *wajiblah tersipu-sipu malu* (padahal aku baru tulis nama kat buku tu in case diorang tanya nama aku hahahahaha. GOOD JOB bunbun!:’) )


DEVOTEES : *reramai sain atas buku chemistry aku. Hakhak*





Mengada ngada tak nak letak watermark bagai hakhakhak. Macamlah kau orang nak save gamba ni pergi cuci pastu letak dalam bingkai hagaga.



BUNBUN: bila album baru nak keluar ni?

HALIM: tak lama lagi. Tak lama lagi


BUNBUN: album nasyid semesta pulak? (wajib tanya sebab halim kan produser album tu.
*Klik sini untuk maklumat tentang album tu)


HALIM: ohh tak lama lagi jugak. Album devotees keluar dulu baru album tu. Nak ke?


BUNBUN : (dalam hati) ehh iye iye je nak bagi aku


HALIM : mat, keluarkan album tu mat. (mat = MUHAMMAD)


BUNBUN *dah eksaited hagaga*


MUHAMMAD: *keluarkan album dari beg*


Sekali master copy daaa dia keluarkan. Hampeh punya halim kenakan aku. Sedihnya aku masa tu hanya Tuhan yang tahu. Hahaha kesob kesob :’(



Tetiba;


ADI : awakla orang pertama yang tengok master copy ni taw tak. *sambil tersenyum gituuu*


HAHAHAHA sejuukk ati aku.


BUNBUN: (dalam hati) Takpe halim takpe takpeee. Hahahahaha.





Okayh kita masuk part yang macam mana diorang boleh ingat aku sampai hari ni haha



DEVOTEES : nak amek gamba sekali ke?

BUNBUN: ehh boleh ke??

DEVOTEES : ehh kenapa tak boleh pulak?




Maka diambillah gambar yer tuan-puan. Pfooohhh~







Haha kau orang ingat sebab apa dorang ingat kat aku? Sebab aku hitamkan mata aku ni apload kat fesbuk lepas tu tag diorang. I thought diorang buat tak kesah je dengan gambar ni. Rupa-rupanya… hmppphhh.



Bila kali kedua jumpa, nak amek gambar lagi dengan diorang, tetiba ada suara merdu;


“ehh nanti dia hitamkan lagi mata dia”


Hahaha adoiii. Masalah betol. I got a reason oke untuk hitamkan mata aku. The reason yang reader blog ni pon tak boleh tahu. Rupanya sejak tu aku ni dijadikan topik menarik untuk dibualkan oleh ahli-ahli devotees. Hahaha terasa famous di situ hakhak. Sampaikan budak gemok pon terkena sekali aura aku.



EXTRA STORY FROM BUDAK GEMOK.



This one budak gemok cerita dekat aku haritu. This happened bila dia pergi tengok show devotees dekat UKM. Aku tak ingat sangat cerita ni macam mana tapi devotees cakap macam ni dekat dia;


“ehh nilaa RAHMAT UNIVOICE abang bunbun”



Lepastu diorang panggel budak gemok tu ‘RAHMAT BUNBUN’ ‘RAHMAT BUNBUN’. Haha adoii kalau dia rahmat bunbun aku ni siapa? FAHERAH UNIVOICE?? Haha oke tak lawak. Memang tak hangin la budak gemok tu dengan aku hahahahahaha. Lepas tu budak gemok cakap yang lepas masuk topik pasal ‘bunbun’ ni tetibe mereka semua bergosip pasal aku. Entah betul ke entah tidak kee haha.



Adoi. Comel la korang ni. Gosip pasal bunbun pulak.





Citer belum habes lagi. Ehh ni boleh masuk part III lepas ni huakakaka. demi mu devotees sepuluh entry lagi pon boleh sampai reader blog ni semua muntah kaler pepel huakakaka XD





Okey bubaaaii =)


p/s : belum buat keputusan lagi nak pergi ke tak majlis pelancaran devotees tu =.=

6 comments:

Anonymous said...

kate peminat sejati.. pegi la faherah...

kAyShaari said...

tak komen tak makne tak bace..haha. aku tunggu part 3!

syahida _masri said...

salam, whaaaattt !! dapat jumpa deevotees ?? ok, foineee i'm jeles. huhuu. eh , btw salam kenal ! hee

cik bunbun said...

cik anon aka cik alia kitaaa : haha insyaAllah kalau puan emak bagi. ufufufufuu :((

cik bunbun said...

kayshaari : okaari~~ part 3 on the way. hehhhehhhh

cik bunbun said...

syahida_masri : hehe. jeles ekk. laen kali kite jumpe same2 ye. wootwoot :D