Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Thursday, May 19, 2011

Luahan hati seorang yang selalu dilabel ‘BUDAK PANDAI’ [result tiga matapelajaran terbaik termasuk matematik dah keluar] =___=


Hahaha adoi tajuk tu bunyi macam tak redha dengan keputusan final je. Huakakaka. Takdepp aihh, terima je. Cuma tak berapa bangga jelaahh. Hahaahhh *ohh nak nanges bolehh?? Pinjam bahu brad pitt kejaaaaaap * nak jugak bahu sasa-sasa ekekeke =P



Haha sebenarnya tak berapa sedih pon. Aku berjaya pull matematik aku dari C (masa final sem satu)ke B+ hahaha pencapaian besar tu. Apa kau orang ingat senang ke ekeke. Berhempas pulas okehh. Setiap titik peluhh haha oke tipu menada study matematik berpeluh-peluh kut =.=



Memang salah matematik tula kaan sebab cuma ada algebra and calculus je masa sem satu dulu. Mana tak kantoinyaaaaa huahaha. *nak jugak salahkan matematik hagagagaaga* Naseb baek masa second sem ada statistik ohhmygoaaattt ALHAMDULILLAH la kan. Sebab aku lagi suka suka suka statistik dari algebra calculus.



Dan yang paling penting,



Kimia aku tak kantoi. Sebab aku ingat soalan acid base tu apa-apa benda tah yang aku jawab. Dahla sebelum nak final tu kantoi dengan encik tutor-kimia-yang-tak-ajar-aku-pon tu yang pegi tengok nasyid hahaha sebab ada devotees punya pasal huakakaka. Ingatkan encik tutor tu tak redha ke apa ke sampai aku tak boleh jawab. Haha ALHAMDULILLAH =D







Nah aku letak kat sini.



Penat lah jawab kat chat kat facebook tu. Dahlahh semua yang tanya tu semua setok empat rata empat rata takpon setok setok yang tinggi sikit dari aku. Hahahahaha malula aku nak jawab walaupun sebenarnya aku akan jawab jugak huguguguu.




Yeahh bukan empat rata pon.





Dari aku kecik aku selalu kena label ‘budak pandai’ kot. Bukan aku tak suka. bukan jugak tak bersyukur. Cuma tak suka orang bagi high expectation dekat aku. It is so overwhelming okehhhh to be like the best or whatsoever sedangkan apa yang kita dapat tu sebab kita usaha betul-betul.




Nah! Result ni untuk kau orang yang selalu label aku tu. Aku bukanla budak pandai pon. Cuma aku akan usaha selagi itu yang aku nak =D





Ada la tu hikmahnya aku tak dapat empat rata. Haha aku rasa mak aku lepas ni tak boleh nak paksa-paksa aku jadi doktor dah hoyeahhh hoyeaaahhhh. Haha SAYA TAK MINAT MEDIC. Sori mak =D




Kawan-kawan lain yang juga tak berapa gembira dengan result sendiri, jangan putus asa okay. Hidup ni bukan setakat PASUM je. Walaupun result ni penting untuk nak masuk degree nanti, satu hari nanti dia akan jadi macam sekadar nombor je. Sama nombor yang kita dapat masa tadika dulu.



oke bubaaaaiii =)




p/s : lepas dah dapat result yang tak berapa membanggakan ni, rasa tak bersemangat pulak nak pergi majlis pelancaran album esok ni =( =( =( haha

8 comments:

Norain Ishak said...

haha.kira dah terer la tu.kalau usaha lebih sket, mesti dapat empat rata.

eh taknak gi majlis pelancaran?bagi akak ganti.HAHA!

kAyShaari said...

weheee~ tah ni ah bun2!
aku pun tak minat medic. nak psychology je sebab aku suka saiko2 orang. hehek:DD

Scya Lollita said...

fuyoooooooooo kalo subjek sains cik scya nak dpt A mmg rasa nk lmpat2 hahahaha


bunbun !
lama gilaaaaaaaaaa x mrempat sini !

cik bunbun said...

norain ishak : ecehh.. lama dia tak datang sini. hahah. benda lepas jgn dikenang. ekeke. takmo2 nak pegi je sebenarnye. huahuaa =P

cik bunbun said...

kayshaari : hahaha, aku tatawla amende yg bersarang kat fikiran ko ni. sukar diduga. haha =D

cik bunbun said...

scya lollita : hahaha tulah pasal. lame dah geng2 zaman kegemilangan tak datang sini. kekeke =D rindulah!

N@D said...

assalamualaikum. BunBUn! hehe. xpe ke aku panggil gtu. :D

lame betol x bw blog ko. sori ea. blog aku pn da x terurus. :P

and jgn putus asa, masih jauh lagi perjalanan ko. insyaAllah, things will get better. :) sabar ye.

cik bunbun said...

N@D: hehehe. taw pon lama tak dtg sini. insyaAllah amin =D