Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Saturday, May 28, 2011

Luahan hati seorang philophobia yang tidak kritikal [saya bukan anti-lelaki =.=]

Ahh okey, sila berharap ini adalah entry berinformasi kuikuikui. Kepada semua yang memanfaatkan google dengan berhemat mesti dia tahu apa itu philophobia atau apabila dimelayukan ia menjadi PHILOFOBIA pffttt cuma tukar PH ke F je hahahahaha =.=




Soalan ini memula ditanya oleh encik Muhammad masa aku pergi majlis pelancaran album devotees hari tu kuikuikui. Masa tu, topik perbualan semeja haha topikperbualansemeja konon is about mereka membaca-baca entry yang aku tulis pasal devotees hahaha bangga maks ada artis baca blog aku huihuihui. p/s : kalau PA artis baca pon aku bangga jugaaaak =P



Maka terkeluarlah dari mulut beliau soalan begini;


“eh philofobia tu apa?”




Sebelum sempat beliau letak noktah kat hujung ayat tu aku dah jawab;


“ce google”


That is so cold of me kaaaan hahaha padahal sebenarnya aku dah ada idea nak tulis entry pasal ni so macam tak seprais kalau cerita kat meja. *keji* Hahaha bajet macam beliau syiok sangat baca blog aku sampai mata tak kelip-kelip ngadap skrin la kaaan hua hua hua.



Oke then, hari ni ada mood nak tulis pasal penyakit aku ni so, jengjengjeng!




WHAT IS PHILOPHOBIA




Hahaha kelakar la tengok kening dia eh sirius ke ada orang kening macam ni ?? XD



"Sains perubatan mendefinisikan philofobia sebagai perasaan takut untuk jatuh cinta yang abnormal, unwarranted dan persistent"




HAHAHA fail translate. Ce kau orang translate ayat kat bawah ni guna google translate. Cecuber cecuber =P



“Medical science defines philophobia as an abnormal, unwarranted and persistent fear of falling in love”




Antara simptom-simptom yang dapat ditemukan adalah :


• full-blown panic attack
• sweating
• irregular heartbeat
• shortness of breath
• nausea
• intense need to escape from the presence of the potential lover



intense need to escape from the presence of the potential lover?? HAHAHAHA so lame pfffttt tapi aku rasa tu je simptom yang aku ada bwehehehhh. Comel tak aku comel taaaak. *tak tahu part mana yang comelnya. . . bunbun, sila pergi mati =,=*




BUKTI PERTAMA



LABU = saorang laki-laki yang dirahsia-in identitasnya.


LABU: BUN, jom pergi tengok wayang cerita bla bla bla bla (sebenarnya tak ingat cerita apa yang dia ajak tu)

BUNBUN : TAKNAK *with a cold expression and tone*




BUKTI KEDUA



Intense need to escape kaaaaan? Hahaha meh aku bagitaw rahsia aku meh. KALAU aku remove anybody from facebook friend list cuma ada dua sebab je.



• Sebab dia memang super annoyink yink yink yang aku rasa macam nak ketuk hidung dia

• Sebab aku rasa macam aku tersuka dekat dia.



Sesiapa yang tak pernah kena remove tu sila buat sujud syukur sebab aku takda ginjal hati dekat kau orang huihuihui. XD hahaha perasaan tersuka kat orang tu buat aku mengalami irregular heartbeat yang buatkan aku tak boleh concentrate in my life. Mungkin philofobia aku memang kritikal kuuuuutt. Erk.




BUKTI KETIGA



Hahaha ni boleh kira bukti ke taakk eyhh. Tapi aku siap buat lagu lagi untuk apa yang aku rasa ni. BHAHAHH. Tapi aku tak post dekat youtube la kan sebab aku rasa lagu tu personal sangat kuikuikui. Somehow lirik dia macam ni;


bukan aku tak percaya cinta
berjuta kali hatiku kecewa


maafkan diriku
acuhkan cintamu
mungkinkah hatimu
‘setulus’ mereka


kau kata padaku
apa yang kau temu
dibalik senyumanku
hanyalah tipu palsu


katakan padaku
benarkah janjimu
mungkinkah ku kan percaya
walau sekali cuma


aku tak percaya
aku tak percaya
akulah philofobia


KEHKEEHHH. So boys! Step back! Not now okeeeeeehhhh *ayat bajet hotstuff* KAH KAH KAH. kalau buat lagu yang lirik dia ada perkataan 'philofobia' maka boleh perasan diri sendiri philofobia la kaaaaaan. XD





Oke bubaaaaaiii =)




p/s: the one that is going to kill the fear is the one and only so called a blessed husband. Amin=)

10 comments:

Cahaya Kehidupan said...

yup,saya hanya mendambakan seorang suami yang soleh,insyaAllah..hehe =]

nur choki choki said...

hehe ( senyum ) @_@

::نور فيلزاتي:: said...

cayalah bun ! =)

cik bunbun said...

cahaya kehidupan : hehe insyaAllah amin =D

Syahida _Masri said...

fuyyoooo, rasanya kita serupalah ! Philophobia jugaaak. :)

cik bunbun said...

nur choki choki : =DDDD

cik bunbun said...

filzati : ehehhhhh cayalah pija!

cik bunbun said...

syahida_masri : hahaha yey jum buat fan club jum yey!

N@D said...

pakai saikoloji ke skang? haha. thanx. bru taw. nice info btw. :)

cik bunbun said...

n@d : dak aihh. manadaa pakai saikoloji. behehh