Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Sunday, May 29, 2011

Day 1 — Your favorite song [cik bunbun loves soulful song =D]



Tiba-tiba nak buat 30 days challenge yang orang lain berkurun dah siap dah hantar dah kena tanda dengan pen merah eceehh macam karangan bahasa melayu pulak hekhekk.




Okay! My favourite song… hmmmm.. aku rasa la kaaaaaann, mesti orang ingat aku ni membosankan kan sebab minat lagu nasyid kan kan kaaaaaann. Tapi sebenarnya aku ni seorang yang sangat universal *hahahauniversalkonon hahahakktuihh*. I got a lot of favourite song dan mostly adalah soulful song yang merupakan soundtrack drama, filem mahupun theme song. Huihui suka tengok tv la katekaaaaaan =D














  • Cerita melayu pon hadooo. Masa tengah layan drama ghost dekat 8tv tetiba aku tersuka colbie caillat- realize. Hahaaha. *tiba tiba terselit lagu bukan melayu*



So my favourite yang paling recent sekali pulak eceeeehh bagi penghormatan sikit dekat lagu melayu dan drama melayu jengjeng



SLAM - TERSASAR










Sebagai seorang yang selalu fail bab-bab artis Malaysia, maka aku pun tak tahulaaah lagu ni lagu lama atau baru. Rasa macam lagu baru jek ?? hahahahaha wallahua’lam *muka tawaduk* I found this song masa tengah tengok drama PESONA BINTANG. Kuikuikui.



What a soulful song =)


jauh
semakin jauh kurasakan
dari sinar kasihmu
dari sinar kasihmu



kasih
betapa dalamnya rinduku
hanya engkau yang tahu
sesungguhnya kau tahu



dah terlalu lama
diri tersasar
ku hilang dalam keindahan
sementara



bukan aku yang pinta
bukan hatiku rela
aku sememang dah berubah
namun bukan ku sengaja



andai ku biarkan saja
jiwa kosong tak bermakna
aku hanya mampu berserah
padamu Tuhan yang Maha Esa




oke bubaaaaiii =)



p/s : now you know kenapa aku suka lagu nasyid. Sebab I found a lot of ‘soul’ in them =)
p/s/s : lirik lagu slam - tersasar setelah hempas pulas dengar lagu tu dengan teliti =____=

2 comments:

Puteri Iqa Izyan said...

dlm2 byk2 tu cuma tau jang geun suk ngn colbie caillat je. hehe.


=))

cik bunbun said...

ngehngeh. lagu2 yang bunbun suka mmg mostly tak fofular n tak keluar radio malaysia. ngehngeh