Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Saturday, March 19, 2011

Kisah penyu betina dan dua ekor penyu jantan. *ahh cerita penyu-penyu pulaaakk* - LAGU UNTUKMU :)


Pada zaman tuk kaduk dulu, ada sekor penyu betina. Penyu betina ada dua orang kawan baik. Dua-dua kawan penyu betina adalah penyu jantan iaitu PENYU SATU dan PENYU DUA (aku memang fail bab-bab bagi nama ni. Harharhar)



Penyu betina berkawan dengan penyu satu sejak mereka kecil lagi. Manakala, penyu betina hanya berkawan dengan penyu dua sejak zaman sekolah menengah (penyu pon pergi sekolah ehh =.=)


Walaubagaimanapun, penyu betina menganggap kedua-dua penyu jantan sebagai kawan baik. Tak lebih tak kurang. Penyu satu memang baik, sempoi-sempoi sajer; umpama adik lelaki kembar yang penyu betina tak pernah ada. Penyu dua pula selalu membuat penyu betina gembira ketika dia sedang bersedih.


Tiba-tiba (nak jugak buat macam karangan sekolah rendah dulu), penyu satu dan penyu dua ditakdirkan untuk berkenalan. Entah kenapa, penyu dua selalu berasa cemburu dengan penyu satu. Penyu dua merasakan yang penyu betina lebih perlukan penyu satu.



*oh kesiannya penyu betina*


Jauh dilubuk hati penyu betina, dia lebih menghargai penyu dua kerana setiap kali dia bersedih, penyu dua pasti ada; bukanlah penyu satu. Tapi mengapa penyu dua seakan-akan tidak memahami…


Suara aku sedap SIKIT dari penyu betina, so aku tolong nyanyikan. Uhukhukkk





*TEKAN PLAY*


Penyu betina buat lagu ni untuk penyu dua tapi aku yang kena nyanyi.





Oh okey suara sumbang. Laaaarikkkkkkkk!!


Sekian :P

**hopefully penyu dua gembira.

8 comments:

ReEnApPLe said...

penyu3.. hahaha.. jgan sedey na...

ReEnApPLe said...

penyu3.. hahaha.. jgan sedey na...

ImanAzlan said...

hoho , nak aku buatkan music ke ?

anyway, nice one , though aku tak berapa faham cerita ni pasal apa
^_^"

NuR said...

sedap suare ngko bun.. haha
em, penyu betina sekola mane ye? manelah tau aku kenal, satu sekola.. haha. sekola aku byk penyu tau xD

cik bunbun said...

reenaplle : haha okeyy. tak sedeylaaah ^^

cik bunbun said...

iman; haritu aku offer jadi music arranger taknak. suh aku guna FL studiolah. berabuk nak pahamkan. hahahahahaha

cik bunbun said...

nur; terima kasih. andalah orang pertama yg cakap suara kat dalam video ni sedap. huahuaa. yelah setiap kali aku buat recording mesti hujan =.= ko kenal kot penyu betina. hahaha

ImanAzlan said...

hahah, but seriously , kau tenga citer pasal pe ni yoo