Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Sunday, March 13, 2011

berhati-hati dengan crocs tiruan yang mengecut! *entry kasut versi dating dengan MADI* =D

Yey bunbun is baaaaaaaaccckk. Kepalamubackbackpejadah hahahaha. Yelah-yelah aku nak apdet lah ni. RAMAI gila yang marah aku tak apdet belog ni hohohoii nak menipu pon hagak-hagaklah kan bahah. Takde siapa pon yang paksa aku apdet belog sob sob sob :’(


Kalau ade pon sorang jelah, **cik rumet yang rajin apdet belog uhukhukk. Ada sorang pon okeylahhh. Huguguguu. Dia cakap macam ni;


“faherah, cepatlah apdet belog”


Stetmen sengal aku;


“blog tu apa?”


HAHAHAHA. Penat dah kut jadik blogger. @_____@



Nah aku apdet tapi cerita basilah kan, cerita dua minggu lepas. Weekend yang aku keluar dengan madi.



Yeayyy this is madi. Kalau siapa yang follow the update dari blog busuk ni dari dulu mesti tawu siapa madi ni. She’s my childhood friend merangkap ex-neighbour. Sejak dia pindah memang dah jarang jumpa. dia pon dok asek RINDUUUU RINDUUUUU RINDUUUUUUUUUUU je dekat aku tu yang aku dating dengan dia bhahahahaha. *yelah aku mengaku aku pon rindu dia hikhikhik :D (statement selamat kutkut manetau dia tetiba dapat petunjuk nak baca blog aku hahaha)*


nasib baik madi ajak aku keluar. ada jugak alasan nak bagi dekat budakkelasakuyangbuangtebiatdopajakakutengokwayanghahahaha. ini bukan kes jual mahal okeh, ini kes saya-taknak-keluar-dengan-awak-paham-tak. HAHAHA.


kalau dah jumpa genggilakamera jadik macam nilah



lagi



lagi lagi!



lagi lagi lagi!

gila! hahahaha


all pictures are taken masa nak tunggu LRT dari pasar seni nak menuju ke KL sentral. semata-mata nak camwhore, kitorang terlepas tiga LRT hahaha naseb baek nak menuggu LRT tak berjanggut macam tunggu KTM agagagagaga :D


Sebenarnya, madi nak pergi tengok wayang. Tapi you know lah me kaaaaannn degildegildegil asek nak menang je haha. Madi pon mengalah la dengan aku. We went for shopping yeaayyy :D aku nak cari kasut untuk MALAM EMAS PASUM aka golden night so nak taknak terpaksala madi mengikut aku ke JALAN TAR dan PETALING STREET hukhukhuk memangtakdetempatlaendahnakshoppinghuhuhu!


Kalau kau orang ingat entry kasut aku yang dulu, Aku ada tulis pasal kasut yang aku baru beli tu macam ni;


kalau mahal macam tu boleh tahan berapa lama. Ada sesiapa nak bertaruh?

nilah rupa kasut tu sekarang hahahaha seblahbesarseblahkecik. sila salahkan cuaca Malaysia hahahahaha. == (klik link kat atas tu untuk tengok rupa asal dia bahah)


Kesimpulannya, kasut mahal ke murah ke, kalau kaki gajah tu gajah jugaaakkklaaaaa HAHAHAHA == oke tak lawak ehhhh. Aku beli ni masa nak dekat final sem satu, kasut ni pulak rosak bila dah nak dekat final sem dua. Huhuuuu kasut mahal nieeeee tawwwwww sob sob sob. Dah la sedap pakai kann.


Dah lekang sana sini, tapak terkopak kopak. Tu yang kena carik kasut baru sebab aku takde kasut nak pakai pergi kelas ==


Let me tell you, aku ni dahla cerewet nak mampus bab bab kasut ni. Kasut mesti nak yang bertutup, tak suka dah sandal-sandal ni. Selipar jamban lagilah tak pakai melainkan ke jamban sahaja. Lepastu kalau beli yang striking-striking tu dua bulan sekali baru pakai hahahahaha. Kasut bertali pulak simpang malaikat empatpuluhempat aku nak beli sebab kalau mengikat tali kasut pon dah makan masa sejam ==. Heels lagilah tak pakai sebab aku mendengar kata cikgu biologi aku dulu heels tak elok untuk tulang belakang. Tskkk tsskk T___T kenapalah manusia macam aku ni wujud hahaha.


Kau orang bayangkanlahh berapa banyak kedai kasut yang madi masuk dengan aku. Hagagagaga. *pengsan* Last-last balek ke kedai tepi jalan beli crocs tiruan. Hahahahahahaha. Apekejadahsejadahdadahbtoii.


Crocs tiruan is the best. Sebab dia tiruan dan dia tak asli hahaha. Okeylah sebab dia senang nak matching dan cuma kasut camtu je yang kena taste aku. Lebih kurang macam calon suami ideal la haha. Cuma satu je. Percaya tak percaya, kasut crocs tiruan boleh mengecut lepas dijemur tengah panas@____@ sedih taw, crocs hitam tu dahla faveret aku pakai kemana saja tetiba mengecut bila pakai tak muat uhukhukkk.


hitam pepel dan putih :)


Yang putih tu pulak yang baru beli dengan madi. The size betul, tapi tak muat. Oh Tuhan! Apekah salah hamba-MU ini! hahaha. Rasa nak jual balek je. Dahlah tiruaann mahal kemaaaaaainnnnn pulaaaakk tuuuuu haihhh sakithati eden ni haaaa! Gugugugu T____T I’m telling you, JANGANLA BELI CROCS TIRUAN DEKAT PETALING STREET. They are more expensive dari crocs tiruan yang jual kat tempat lain. Better you guys beli crocs original je. == ß mangsa helah peniaga yang bermulut manis


Anyway, beli kasut mahal is great jugak kalau kasut tu sedap pakai. So worth it laa kan. Untuk kasut MALAM EMAS (dinner pasum which will be the next entry), we get back to KL Sentral jugak. Tempat aku beli kasut putih yang best tu. And I end up buying this shoes pulak.



Cantik. Tapi aku rasa lepas ni aku tak pakai dah kut. Hahahahahaha okey cepat siapa nak beli angkat tangan aku boleh bagi 10% off baru pakai sekali je ni haa. ==


I NEED MONEY TO EAT MORE THAN I NEED EXPENSIVE SHOES.


Kesimpulan entry ni; bagi aku shoes ni macam an ideal man. Tak payah yang mahal tak payah yang cantik. Yang penting sedap pakai dan memenuhi kehendak kita. Yet, that kind of shoes sangat susah nak cari. Bila ada yang compatible, masa bersama pulak tak lama. Haihhhhh.


I wonder how you guys senang je pilih kasut yang sesuai (: do tell me okayy

Sekian :)



No comments: