Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Thursday, December 2, 2010

Bahana cik bunbun mentertawakan BUDAK GEMOK yang menonton rapunzel. Bhahahahaha. *review rapunzel + harry potter + ngangkung*

Kalau bab bab menontong wayang ni memang aku gila semedang. Kalau tak silap aku sepanjang bulan november yang baru lepas, ada tujuh movie yang aku tengok dekat wayang.


Cuti-cuti cinta, megamind, life as we know it, you again, rapunzel : a tangled tale, harry potter: the deathly hallow part 1 dan ngangkung. KAH KAH KAH. Meh meh celen cheq hantu wayang terulung. Bahahahaha. Orang cakap aku kaya tengok banyak-banyak padahal nafsu je semua tu nafsu! Pffffttt. ==



Rapunzel best! Gua bagi seploh ibu jari! Keh keh keh


Dalam banyak-banyak ni aku paling suker rapunzel kot. Padahal sebelum aku pergi tengok tu aku dah kutuk kutuk budak gemok sebab dia tengok rapunzel in cinema. Hahahahahahaha tak macho lah bro kau tengok rapunzel. Badan dah tegap-tegap tiba-tiba tengok rapunzel HAHAHAHAHA.



See, siap merajuk lagi tu haaa, cheq kompius sapa lagi tua nak maen maen merajuk dengan cheq pulaq.



Tapi lepas aku tengok dengan mata kepala sendiri, aku mengakui yang citer ni memang best. Sesuai lah nak bawak cikgu-cikgu yang walaupun dah cuti sekolah tapi tak cuti-cuti gaks. Hahaa oke hiperbola je tu. Sila bawa adek adek yang sedang kebosanan menabur lemak dan berkawan baik dengan televisyen. ==



Seperti biasa, citer ni mengisahkan tentang seorang puteri yang dilarikan dan disorok di dalam sebuah menara. Part ni je yang hagak tipikal.




Yang berbezanya dalam movie ni; mak tiri dia ni tak garang. Dan bukanlah seorang ahli sihir jahat. Walaupun bukan ahli sihir tapi niat jahat tetap ada di dalam hatinya. Yelahh dah kata dia watak jahat, mestilah ada part jahat walaupun cuma niat yang jahat. Haaa paham tak ape aku merepek ni?




See, muka suhweet penyayang gila nak mamtik tapi sebenarnya baik ada makna. Bak kata karam singh walia, seperti kutu di bulu kucing. XD




Putera yang menyelamatkan tuan puteri juga bukanlah seorang putera. Tetapi seorang pencuri bernama flynn rider. Babak ni dia tengah komplen sebab hidung dekat poster dia tak sama langsung HAHA. Walaupun dia seorang pencuri, anda harus mengakui bahawa Disney telah mereka watak ini dengan macho sekali. Kuikuikui.




Selain tu, seekor chameleon yang bernama pascal jugak hell yeah mencuit hati aku! Comel gila character ni. Hahahaha. Kau orang tengok sendiri baru tahu part mana dia nampak comel. Yang aku tak pahammye, macam mana Flynn rider boleh kata yang pascal ni seekor katak ==




Watak ni pon aku suka. Seekor kuda istana bernama maximus yang pada mulanya bermusuh dengan Flynn rider. Haaa korang tengok sendiri okeh macam mana bila dah sampai hujung maximus ni boleh kawan baek pulak dengan Flynn rider. Character ni pon cute hahahaha sumpah cute:D




Watak seterusnya, haha bukanlah rapunzel tapi kuali dekat tangan dia tu. KAH KAH KAH! Hadoi kuali pon boleh buat bahan ketawa orang. Aku tak boleh cerita pasal kuali ni sebab aku memang nak gelak bila teringat role kuali dalam movie ni hahahahahaha. Lu pigi tengok sendili okeh :D




Seterusnya haruslah menceritakan babak yang paling menyentuh perasaan bunbun. Hak hakk. Dah nak menangis terharu dah time ni tapi tiba-tiba cik nana tengok aku. Dia nak tengok aku nanges ke tak. == TERUS TAK JADI NANGIS OKEH!



The ending, Semestinya happy ending. Kau orang tengok sendiri tak rugi wa cakap luuu hahaha. Contohilah budak gemok dan bunbun, jangan ingat nak download je! Haha.



Okeh dah siap review untuk rapunzel. Aku bagi 4 setengah bintang untuk rapunzel. Harry potter aku bagi 4 bintang. Ngangkung pulak dua setengah bintang. Bukan nak memperlekehkan filem Malaysia tapi kau orang patut percaya dengan orang yang buat movie marathon tiga movie skali dalam sehari. Hohohooo. XD



Sekian :)


7 comments:

sayaDeyla said...

betoi3. Eugene adalah sangat hensem. dan saya telah jatuh hati pada Eugene sampai termimpi mimpi saya ni adalah Rapunzel. haha. melampauuu~

ANATI SOKI said...

nak tgk jugaaaaak.. ala.. bestnya... tak sempt nk tgk. :(

NuR said...

tanpe syak dan wasangke lagi..,
aku cemburu =.=
pegi tak ajak pown...huhu

well, sape pulak ley celen den yang tak penah mas0k wayang? haha xD

Kim said...

uhu nk tgk juga!

ImanAzlan said...

kenape kau tak bagitau ni spoiler doeeeeeeee ee e

cik bunbun said...

iman : hahah. dekat mesir ade tayang rapunzel jugak ke bro? dah kate review mestilah ade spoiler. kahkah

maiMOONyet said...

tidak! bunbun dh tgk dulu T____T