Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Monday, November 29, 2010

Jeles tengok orang ada adek. JELES TENGOK ORANG MUDA-MUDA DAH ADA ANAK.Bila cik bunbun nak ada anak sendiri ni. erkss XD


Ini adek aku. Nama dia ADEK. tapi sejak dah ada anak nama dia dah tukar jadi IBU. Hahaha






Sekarang anak-anak IBU pulak dah declare jadik adek-adek aku. Wheohooo bukan senang nak suruh kucing bagi kau adek. KAH KAH KAH!



Hahahaha adek kucing aku ghetilah. Adek orang seploh kali aku fikir pon belum tentu habes fikir. Hagaga tak gheti tak gheti. Mintak mahaplah == Actually, bunbun sangat tak gheti melayan karenah budak-budak kecik. Dia orang yang selalu melayan kerenah bunbun. HAHAHA. Oke propaganda je tu. Bhahahah.


Tapi sangat jeles jugak tengok orang yang reti nak melayan budak budak. Gambar profile facebook taruk gambauu anak buahlah adek buahlah. erk. Well, yelah anak buah lagi comel dari tuan empunya facebook. Haha gurau gurau XD


Masa zaman sekolah dulu, kawan-kawan yang ada adek selalunya akan bawak adek dia orang lehlagi kalau baby-baby yang bam bam uhh comel tapi aku tak berani nak dukung pun. Uhukhuk. Rasa geram dalam hati jelah.



Lagipon, Mak kata aku dukung budak macam dukung kucing. Pfttt. ==



Sebenarnya lagi jeles sebab bila adik diorang dah besar boleh tolong angkatkan barang masuk hostel. Aku pulak takder adek nak buli. Huahuaaa sedihnyaaaaa! Takkan nak suruh budak gemok angkat barang masuk asrama perempuan pulak ==



Even budak gemok pon sangat hebat melayan sepupu sepupu aku yang kecik-kecik padahal seingat aku dia cuma ada sorang adek je dari dulu sampai sekarang. Dari mana dia belajar melayan depa ni aku pon tak tahu haihh aku musykil betul.



Inilah sindrom-sindrom orang tak ada adik! Hoyeaahhh!



Dulu masa aku enam tahun ada orang tanya aku;


“Nak adik tak?”


Aku tak ingat aku jawab hape. Tapi kalau tanya aku sekarang, aku pun tak tahu nak jawab ape. HAHA. Dari dulu sampai sekarang aku masih keliru. Kah kah.



Lepas tu dia tanya lagi;



“Macam mana nak dapat adik?”



Dengan pengetahuan otak suci dari kekanak berumur enam tahun aku pon jawab;



“Suruh jelah mak kawen (bersanding) dengan ayah lagi.”



HAHAHAHAHA. Cipulus punya bunbun. See, betapa murninya otak aku masa tu. Haha sekarang ni dah terlalu terdedah dengan pendidikan seks masa sekolah. Kuikuikui.




Sangat jeles tengok orang muda-muda dah ada anak sendiri. Aku pon pernah ada jugak. Tapi cuma anak patung made in china je lah. Huakaka.




Sepupu aku yang beza umur tiga tahun je dari aku haaa cepat kira umur dia berapa. Anak dah sorang lepas tu ada perancangan nak tambah lagi satu. Caaaaiitttt! Tunggu-tunggulah aku weh. HAHA.



Kak yong dan baby haykal. Eh betul ke eja nama dia. Uhh dahla amek nama anak aku. Potong stim betul. Calon belum ada, anak belum ada, tapi nama anak dah ready. Yehyehh nama anak aku nanti HAIQAL HAQEEMY. Jangan cilok wokeyyyy wakakakakakaka.XD


p/s: sorilah yong, e'ah curik gamba hang sat wat taruk kat belog. jangan marah e'ah naaaa XD



so, camne nak start ni? Aku nak kawen tapi dukung baby tak reti tukar lampin tak reti bancuh susu baby tak reti milo ais aku retilah sepatah haram tak reti. Hagak-hagak kene pegi kursus dengan encik calon suami yang tak kunjung tiba ke? Huahuahuaa.



Inilah masalah remaja normal sekarang. Sekolah belum habes degree belum ada dah jauh menyimpang dah hagagaga. Diri sendiri terasa == yelah aku nak siapkan tutorial kimia dulu lah ni baru fikir pasal semua bende ni.


Oke bai!


p/s : lelaki yang reti melayan budak budak nampak sangat macho. Hakhak. Sempat lagi tambah ciri-ciri lelaki idaman huahuahuaaa XD



Sekian :)

9 comments:

tieha ismail said...

cantiknya kucing....comel ouh !

Ery Farieha said...

aku pun takde adik.

kucing je ada tp skrg mak aku dah buang :(

cik bunbun said...

tieha : sila tengok kakak kepada kucing. bhahah XD


sis ery : alahai sedihnye kucing kene buang. klo mak bunbun buang kucing gerenti merajuk tak nak makan punye! huhuh

ANATI SOKI said...

adik? sy de adik sorng. girl. adusss... letih melayan kerenah. bgaduh selalu.. kdg2 naik nympah.. tp bila dah balik ostel tak jumpa dia.. mula nk rasa rindu.. T__T itu salah satu sindrom org yg ada adik. :p

Fana Flora said...

cik bunbun kenalah kahwin dulu, baru boleh ada anak. jap2 nak berdoa supaya cik bunbun kahwin esok :DDD

mizzura said...

nak adik kena gigit jari kaki..haha..ni orang dolu2 cakap..

ReEnApPLe said...

so sweet + cute kucing tue....
adek??? alaaa.. aku pom xde adik gak...anak tunggal sob3.. . huhuhu
sabar jer...
aku pom takot gak kat kanak3 kecil+ x pndai naklayan karenah dorang @ dalam erti kata lain... aku takot dengan dorang...hahaha. tapi betull lah... kekadang jeles gak sebab tgok kengkawan aku pndai layan kanak3.. p aku okey jerk..
asal de budak kecil nk menghampiri aku..komfom aku melarikan diri...huhuu

Arabella said...

ada adik mmg best
tp best time mood ok je la hehe

shahirahkhairudin said...

bunbun = buntal?
aaa.. my fren calls me buntal.. tetibe rasa hepy lak jumpe spesis sama..

btw, ada adik ni letis tau bunbun. kena belatih vokal, bersuara seperti tarzan oh dan lagi kadang2 kena jadi chef utk deorg bila parent takde.. hesh ..