Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Sunday, August 22, 2010

Cara-cara menguruskan badan versi cik bunbun *tarak tipu punyaaaa. Gelenti kulus keh keh keh XD*

Adiosa mimosa pudica~ bertemu lagi bersama hos anda, bunbun mereng kepala teleng. Hahahak. Akhirnya daku berkesempatan menjenguk belog busuk lagi berkulat ini setelah seminggu berhempas pulas dengan peperiksaan ecewah sandiwara apakah ini? XD


Bulan-bulan pose cenggini, eloklah kalau kita ambil kesempatan untuk ‘jual’ tayar-tayar spare menggeleber itu. Kuikui. Bukan hapee alang-alang beribadah puasa di bulan Ramadhan ni sebanyak-banyak boleh gak bakar lemak-lemak tepu tu ye dakk kaklong. Ahaks.


Bercakap pasal kurus-kurus ni, cik bunbun dah pon turun sebanyak lima kilo. Anda bila lagi? Hahahahahakk. Oke tak baik tipu masa bulan puasa, bulan lain tipu sunat tak hape miahaha :D




Oke yang kat bawah tu nasik. Tupperware saiz XXL cukup sampai sahur nanti. Yang dekat atas tu ayam dan sayur-sayuran wajib almaklumla tengok badan aii ni sihat sebab makan sayur banyakla hikhikhik. *waklu*


Seterusnya; gulai udang kuda belang. Aku pon tak tawu kenapa nama dia udang kuda belang. *propa semata-mata XD*



Selain daripada lauk-lauk yang dimasak dengan penuh kasih sayang oleh puan emak, ade juga ulam-ulaman cap bazar ramadhan kehkeh. Haaa tengokk, kerabu mangga dengan kerabu perut. Cukup untuk membuktikan aii ni GADIS MELAYU kedua terakhir hikhikhik *waklu lagik sekalik*



Seterusnya; air milo dan jus mangga. Haaa tengok perutlaaaaa. Cemane tak nampak macam tong air. Kuikui. PERUT TONG AIR ITU SEKSI XD



Ini pulak air tebu oh daku tidak dapat menahan godaan di bazar ramadhan huakaka. Letak dalam gayung ecewah sandiwara apekah pula ini? XD (sebenarnya letak dalam gayung dengan seplastik ais kat sebelah tu supaya dapat minum sejuk-sejuk tanpa menghilangkan kemanisan aslinya kuikui)




Secara keseluruhannya, yer maklong, ini bukan sandiwara anakku sazali. meja ni sudah penuh. Malam ni tak payah belajar. Hakhakhak. Tu belum kira pudding caramel agar-agar kek batik kuih pelita yang tersorok dalam plastik tu lagi. wakakakakakaXD



p/s : entry ni takde cara nak kuruskan badan pon agagagagaXD sepatutnye; SEBAB-SEBAB KENAPA CIK BUNBUN MAKIN TEMBAM. Bhahahaha.


Happy fasting, enjoy your berbuka, terawih jangan lupa :D



Sekian :)

19 comments:

Nur Hayaty said...

hahaha,cik bunbun ni,kelakar je,ingatkan adalah tips tadi...tipah tertipu..ahaks =P

-ImanAzlan- said...

hahahah.
gile kaw, makan~
bebuke tu sederhane lah cik kak oi~

Encik Tikus said...

gila lah makanan berbuka kau -__-"

cik bunbun said...

@Nur Hayaty

haha. eh sis yati ;D lame tak dgr kabar berita. kehkeh

cik bunbun said...

@-ImanAzlan-

HAHAHAHHAA.
sila salahkan puan emak yg memanjakan perut anaknya ini. huakakaka. sayang gak ko kat aku iman. WAWAWAWAWAWWAWAAA >.<

cik bunbun said...

@Encik Tikus

engko kalau nak gemok kene tiru macam aku. gerenti berjayeee. hahahahakk

Pieka Pieka said...

pieka wasaaa~ ni kalo pieka terai~ kompom obesiti~ wakakakak~

♥ shiMawar ♥ said...

wa..memang tips yg sangat mantop..syabas adikku syg! sis bangga dengan bun2.. :D

jeles sgt2 tengok makanan yg begitu banyak..tiba2 rasa nak muda semula + belajar pandai2 supaya dapat belajar sma tempat dgn bun2..pastu, boleh le pau makanan bun2 yg banyak tu..kan..? kan..?

kurus atau gemuk, anda tetap wanita Melayu kedua terakhir..yay!

Aida Effarina said...

amboiii.. makan tak hengat eh? takpe2, bambam itu cumell. =p

selamat berpuasa cik bunbun! =)

Amni said...

bagi sikit kat sini.. hehe... lapo je tengok tu... *wink*

syahira ariff said...

kalau saya dulu,balut ais dgn tuala pastu simpan dlm loker
baru dpt bertahan smpai berbukak
cuba la
=]

A+z+i+E = AziE said...

ni kolej 12 ka?? hehe
tgk meja cam kenal ja.. =P

aNiS tHe BumbleBee said...

wawawwa! bagus tips nk kurus ni.aktiviti yg membahagiakan perut...

naz said...

haha bun bun. agak agak lah ya kalau boleh kurus lagu ni. wa caya sama lu hahaha

maisyara Pot! Pot! said...

adekah anda nk gemuk? jom.... kita buka group org gemuk di bulan ramadhan ni. ;p

cik bunbun said...

@maisyara Pot! Pot!

hahahahhaa. jom jom. buat group. dgn ini bunbun melantik diri sendiri sbg pegerusi. wakakaka

Aus MeLankoLik said...

haish ,
kau jgn berangan bunbun nak kurus , hakikat sebenar semua org taw , hahahak

Anonymous said...

terbaek!!!

Anonymous said...

Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.