Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Tuesday, July 27, 2010

Selamat hari selasa; sudah habis ganti puasa? KAHKAHKAH. Oke jangan pertikaikan pantun dua kerat akuXD

Hip hip hurayy! Sudah cuti mid sem! Dah lima hari berlalu sejak setat cuti mid sem tapi aku baru apdet blog hari ni. Gagagaga ;D biasalah, sejak bercinta dengan tutorial ni, kasih sayang aku memang sudah berubah arah. Tidak lagi mengadap belog ungu duapuluhlimajamsehari T___T hukhukk. Anggaplah sebagai satu pengorbanan untuk mencapai kejayaan :) *ayat skema cap ikan bilis betol XD*


Cutinye 9 hari. Dua hari aku dah habeskan di rumah terchenta. Semalam dah balek kolej. weuhuuu~ senang cerita, aku bercuti dekat kolej. Uhukk. Sedih bunyinye bukan. Satu lagi pengorbanan. Alah, macam tak faham aje kalau aku duduk rumah memang dop ngadap tv tu sampai lebam la tv tuh aku kerjakan ahak ahakss grrrr @__@


Satu-satunya homework aku yang aku dah buat dan telah siap dengan sempurna adelah homework menonton INCEPTION. Weeee~ kami sekelas dipaksa menonton cerita yang tidak tahu asal-usulnya. Naseb baek best kalau tak memang aku makan cekgu yang bagi homwek tu. Hahahakk.



Nota buat mak;

maafkan adek sebab tengok wayang pukul doblas malam balek pukul tiga pagi pergi dengan klasmet lelaki. Koreksyen: Klasmet perempuan pon ado. Adek tak sengaja seat sudah penuh pukul doblas sajork yang kosong. Sob sobbsss.



wahahahahaXD padahal bukan maen seronok dapat balek pagi-pagi buta macam kutu rayau gadis bohsia bagai. Ahak ahakk. Yeahhh! I’m freeeeee! Matik aku kalau mak bace blog ni lalalalalala ;P



lihatlah wajah ceria yang terpampang. Aiceh padahal sume muke ngantok je bhahahahaXD

















Attention: Semua gadis dan jejaka yang terpampang sudah berpunya. Sila kecewa. Hahahahakk. Bunbun sajork yang single. *wink wink!* Mihahahahahaha :D


Ah ye, mari review sikit movie ni:



Ia mengisahkan tentang mimpi di dalam mimpi di dalam mimpi di dalam mimpi bla bla bla. Kesimpulannya, movie ini sangat seronok yeay yeay sepuluh jari kaki aku bagi mari tonton lagi dan lagi yeay. Ahakss.


Ini boleh kira review taakkkk? Hahahakkk.



Kemudian pulang ke kolej dari mid valley ke UM berjalan kaki T___T sudah turun lima kilo. *clap clap. Tahniah bunbunXD* faham-faham ajerlah kalau naek teksi pepagi buta memang kering darah kauuu ohoii. Menadeee bas rapid pepagi buta. Kalau ade mungkin pemandunya tanpa kepala. Serammmm. Hukhukk.


Dalam perjalanan balek tu, masa tengah berjalan kaki, maka kami pon terlihat bulan di langit malam. *Awww romantik gituuuuuu XD*aku rasa tu bulan penuh. Tapi kawan-kawan aku kata tu bulan ¾. Eh betul ke ¾ yerp haha aku pon tak ingat ape yang diorang cakap tapi yang penting diorang argue dengan aku lah kan.



Then sorang kawan aku ni tanya;



“bun, sekarang ni bulan islam tengah berapa haribulan yek?”




Aku pon konfiden cap kapal api punya, aku jawab;


“kalau tak silap aku sekarang ni rejab. Dah nak masuk sya’ban”




Rejab lah sangat kannnnnXD oh daku malu.ekekeke. Dah nak masuk pertengahan sya’ban dah masa tu. Kuikui. Lepas tu baru aku tawu semalam dah masuk nifsu sya’ban. HARHAR. Mengong sungguh. Tulah, turorial punya pasal, bulan islam pon tak tawu. Haishoooo T__T jahil sungguh diriku ini huhuhuu!



Masa zaman sekolah dulu, musolla buat program baca yaasin tiga kali masa malam nisfu sya’ban. Yang bestnya, aku tertidur masa yaasin pertama dan terjaga bila yaasin ketiga tamat. Hahahakk.



Lepas bangun boleh pulak tanya dekat orang;

“eh ehh. kita da baca yaasin 3 kali eh?” muka innesen gituuu~ awww! Hahakk.




Aku dah tinggalkan zaman sekolah yang aku sayang tu dan bila kenangan mengetuk ruang hati, ahh terasa syahdunya. Haha. Yang dulu akan terus menjadi kenangan; yang manis biar disimpan yang pahit jauh-jauhkan. Ehh ni bukan ape yang aku nak cakap ahaks. My point is, hey sya’ban sudah mahu pergi, ramadhan sudah menghampiri! ;)



Sudah bersediakah kita menyambut kemanisan ramadhan? Dan yang belom habes ganti tu, buat-buatlah ganti puasa yer deknonnn ahaha:D *bunbun excluded of course :P* gagagagaga :D



Jam pon sudah menunjukkan pukul enam suku. Bunbun mahu ke kafe yaww~ memilih juadah berbuka puasa ekeke. SELAMAT BERBUKA PUASA kepada mereka yang berpuasa ;)



Sekian ;)

10 comments:

Encik Tikus said...

Hahaha, kau puasa ke ? bagus-bagus ;D

nur aisya humaira said...

syoknye tgk gambar g jaln2...;)
yee,bln syaaban da nk abis,buku lame jgak da tutp,bukak buku baru da smalam...tk sampai sebln pn lgi,da nk puase...harap2 buku bru kte nanti lgi penuh dgn kebaikan...;)
selamat nisfu syaaban smalm n selamat menyambt bulan ramadhan almubarak..;)

cik bunbun said...

@Encik Tikus

kau baru tahu aku ini bagus. HA HA HA HA HA HA HA XD

cik bunbun said...

@nur aisya humaira

semoga mendapat keredhaan Allah juga ;D

norain ishak said...

bunbun.lama gila kau tak update.haha.
raya nanti jangan lupa bagi follower duit raya ngan kad raya sekali.puasa biar penuh.haha.

♥ shiMawar ♥ said...

wawa..merayap malam2 bersama kawan2 tercenta mmg sgt indah..lebih2 lg klu sebelum ni kita tak pernah wat..haha.. :p

knp plak bun2 bercuti kt kolej..? ape salahnye menonton TV sampai lebam..sbb biarkan tv yg lebam..jgn bun2 plak..

sungguh, sis sedang merapu!

-ImanAzlan- said...

nice! aku rase entry ni sangat menarik lah bun!
huuaaaahaaaaahaaaa
*gelak sambil menguap*

Aida Effarina said...

uikks, tak abes ganti puasa lg? woww balik pkul 3 pg? terernye.. ;D

all the best! moga cpt abes ganti puasa. =)

Arra JaSmY said...

haha..amboi!!..da pandai balik pukul 3 pagi da budak kechik nih.Report mak!..hak3.=p

ferdaus said...

lame x jenguk sini..
jgn slalu balik kul 3 pagi..kang masuk angin...kul 3.30 xpe la..
btul ke inception best? ada mcm lagu mimpi dlm mimpi x?