Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Wednesday, June 16, 2010

Hari ini BUNBUN DEMAM. Mud jiwang-jiwang tacing-tacing. Cepat kesian.




hati yang jatuh berderai
kerana merindukanmu..
serpihannya jatuh menusuk ruang hitam..
begitu sakit ku rasakan..


hati yang kosong sepi
kerna terlalu memikirkanmu
berjalan jauh dalam kenangan..
sudah ku lupa kau bukan lagi milikku...


hati yang beku tanpa perasaan..
belum bisa melupakanmu..
terbang jauh dalam ingatan..
walau ku tahu takkan pernah berulang..


dulu.
aku ada satu hati
hati yang berbunga-bunga
hati yang tersenyum di saat ada kamu
hati yang sentiasa hidup dengan harapan
hati yang kau jaga sebaiknya


hati aku
begitu mudah kau campak
sepak sepak
tapi ku masih merindukanmu
hati yang pernah kau buang itu
hari ini masih merindukanmu.


Hari ini
Hati aku mencari kasih
Mungkin terselit di kaki lima
Mungkin aku perlu merangkak
Untuk menagih kasihmu.


-------------------------------------

HAHAHAHA. Oke tulis random je ni ape yang terlintas kat hati. Takde kene mengena dengan yang masih hidup ataw telah mati aicececehh XD. Otak sewel-sewel hari ini. Sedikit tak berfungsi. Dah takde idea dah. Puisi kosong tamat hari ini. Vavavavavavavaaaaa..



Aku. Rasa. Sangat. Sunyi. Hari. Ini.



Cry a lot jugakla. Jangan pelik. Aku memang manja. T_________________T


The reason to cry today:



1) Demam. Badan panas. Selsema teruk. Yet takde siapa amek berat. Single lah katekannnn. Eh ade kene mengena ke?


2) Rumet pon saket. Kakak dia datang. Takde siapa jenguk aku kot. HOLOH HOLOHHHH, tacing :(


3) Rumet dah balek. Hari ahad baru dia balek sini balek. Ohh sunyi T__T *dia pesan suruh habiskan roti dia. HAR HAR HAR* terima kasih rumet agagaga ;D


4) Semua orang yang aku call tak jawab my phone call. Heyy, aku cuma perlu someone to talk to la >__< *masih terkilan sebab ini huhuu!*


5) Ada orang gila kacau aku dekat facebook. OHH aku dah remove dia from my friend list. Sorry to say that. Tapi aku tengah demam kau buat aku macam @#$%^**!! HAHA. Tension.


6) Aku tengah demam tapi kawan-kawan aku boleh kata “PADAN MUKA?” ebby.. I miss you.. susah nak carik kawan macam kau.. *sila terharu* @__@


7) Someone that I like a lot marah aku macam ni “TU PON TAK FAHAM-FAHAM LAGI KE?” yang ni aku nanges paleng terok kot vavavavavavavavava.. nak nanges lagi boleh tak? Bak sini kotak tisu seploh ketol. :’(


8) Aku rindu someone yang cakap aku ni ‘kawan baek ’ dia. Kenapa aku masih tak boleh terima hakikat dia dah ada awek? *Boleh tak kau orang buat-buat macam tak baca je yang ni?* >>__<<


9) Aku rindu kucing-kucing aku.. nak pelok-pelok dan cerita masalah dekat diorang. Karang aku culik kucing-kucing bunting dekat kafe kolej tu baru tawuu hoh! Mak aku kata dia dah buang dua of my baby T___T. aku selalu nanges sebab kucing kot :’(


10) Aku rindu arwah ayah aku.





THE conclusion : aku kurang kaseh sayang. SIAPA nak kongsi dengan aku?






The note yang aku tulis dalam diary aku. Selalunya, memang tak ada siapa-siapa pujuk aku bila aku sedih. Need some word to give me infinite strength. hari ini aku nanges sebab otak macam lupa sudah mind setting T____T



The faherah I knew is strong! Bunbun. Ape yang kau orang tawu pasal bunbun? Hahah. Apesal ayat aku macam nak marah reader blog ni je. Gagagagaga ;D BUNBUN. Dia kurang kasih sayang. Tapi the person yang selalu ade behind that bunbuntal thing is actually someone named FAHERAH. Haha. Kau orang faham tak ni?


♥ biar tak ada orang sokong kau, always support urself ♥
♥ biar tak ada orang sayang kau, always love urself ♥




Okeee. Dah keluar dah falsafah bunbun mereng kepala teleng. Kuikui. Sekarang, rasa better lepas nanges.




p/s : ALLAH KNOWS THE BEST. Jangan lagi menangis macam orang tak ada Tuhan.




Sekian. Entry serius hari ini.

10 comments:

farhana afri said...

oww..sedeyh nyer... cepat sehat cik bunbun..!!

Kim said...

huu sedihnya baca! jgn lah sedih bunbun! kim ada ni. walaupun bunbun tk kenal sape kim. tp kita consider kawan juga kan? n still,i care. take ur medicine! dont skip meals and sleep early. doa bunbun cepat pulih dari sakit dan juga supaya hati bunbun kembali happy! :)

Encik Tikus said...

memang serius. masih ada yang sayang. :)

amalina sahaja said...

terlupa.
kuat ok.
jgn nangis dah.
nanti lagi sakit

amalina sahaja said...

kesian nya bunbun :(

N@D said...

Jangan sedih2 ok?take care of ur self..ok?hope u'll get better soon.:)

Aqeel said...

ahahaha bad day yee kak bunbun XD

✿ emazwan ✿ said...

orang gilaa kacau cik bunbun kat fb ? OMG T____T

@ien_R@z said...

la tahzan dear..

Allah pasti akan berikan yg lebih baik buat kamu...

DIA maha Pengasih dan Penyayang.. org yg DIA bg kesedihan tu adalah org yg DIA syg.. thankful for that ya!

everything happens for a reason!

hadapi dgn senyuman ^__^

Ery Farieha said...

sabar ek cik bunbun :)

smoge cpt sembuh~