Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Monday, June 7, 2010

Bunbun melayan blog sampai tak study! kalau bukan laptop yang kena campak dari tingkat 9, BUDAK LELAKI YANG MASUK BILIK PEREMPUAN tu yang kena.


Yer jangan terkejut shumer. Aku apdet through my own laptop a.k.a encik misai yang henshem muahahahaha :D siapalah punya kerja menghasut aku bawak laptop ni meh sini bagi penampar cap ayam sikit wakakaka. Habes aku tak belajar malam tadi.


My first reaction bila dapat tawu wifi UM ni laju mengalahkan suparman dan kluangman adelah macam ni :

uhuk uhukk *efek batuk sikit*
Wah wahh lajunyerrr. *muka heksaited nak mampos bhahaha*
Kalau buffer video ni mesti lajuuuuuuu. *dah mula keluar tanduk setan muehehehehe*
Jom bun, kita layan youtube wakakakakaXD. *dialog pada diri sendiri ekekeke*




Best gilaaaaaaaaaaaaaa XD haiyoooo kalah brodben sipot vavi budak gemok tu. Hukelehhh kau punye brodben lembab nak mampos habes encik misai aku hang je 26 jam sehari huakaka. Berani tulis dekat sini je kalau cakap depan dia mesti dah kena karate 18 kerat hukhuk T___T penderaan bayi pramatang sobbssss.



Malam tadi punya cerita, layan youtube sikit. Naseb baek aku bokan hantu drama korea kalau tak mawunya tak tido malam tadi. Lepas tu layan fesbuk sket. Melayan jembalang yang nak mintak namber si ebby tu. Berkurunlah kau menunggu ayam itik sume berjanggut pon aku takkan bagi hakhak. Blogwalking punye blogwalking terus tak ingat dah nak bukak lecture notes T__T *sedih*


Aiceceh padahal diri sendiri yang cakap neh, kejap lagilah kejap lagilahh miahahaha bahaya betul bila ada laptop + wifi laju ni huhuhuuu! Taubat bunbun taubat wahahahahaXD



Bukan hape sajer nak bawak laptop ni kan haishh. Alasan bagi dekat mak, sebab minggu ni takde tutorial dan amali jadiks sangat bohsan dop menonggeng membesarkan anggota badan yang sudah sedia besar saje wakakaXD macam sedikit tak senonoh bunyinye kalau kau orang berfikiran kuning ahak ahakss :P



Lagipon my rumet bawak laptop minggu lepas aww sangat jelesh oke tak suka tak suka tak suka. Hahaha dengki tengok orang bawak dia nak bawak jugak lalalalalala:P



Dan lagipon itu wifi box sangat dekat dengan bilik ohh dapat merasakan kelajuan wifi tersebut ekekekekeke ;P



Harharr nah bukti japs. Bukak pintu je boleh nampak menatang henshem ni. Best weh best punya lajuuuuuuuuuuuuuuu wahahahahaha. Oke batak sket dapat line tenet free yang laju ni ahaks :P




First time aku nampak menatang ni aku tertanya jugaks ‘Apekah?’ Then bila baca disitu ade tertulis ‘untuk aduan wifi : ape tah laman web itu aku tak nampak jugak apasal gamba ini beler ekekeke:P’ ohh baru aku tawu menatang bertanduk dua ini adelah menatang wifi wakaka. Macam baru datang dari kampung je aku ni T___T *sedih*


-TAMAT CERITA WIFI LAJU DI SINI-



Oh ada satu kejadian tak disangka berlaku malam tadi. Hukhuk T___T aku sungguh trauma sehingga aku berkecoh-kecoh haila dah memang dasar batak tu batak jugaklaaa wakakakakaXD



Dalam pukul Sembilan setengah malam tadi. Aku keluar bilik nak pergi carik water cooler a.k.a water killer sebab airnye tak pernah buat aku gagal untuk batuk hukhuk T__T. bila aku bukak pintu bilik nak keluar je, aku nak keluar ni, nak keluar neh ekeke. Tetibes akus ternampaks satus makhluks berlainans jantinassss aawwww mengapakah dia berada di situ? ;( marah neh!



FAKTA satu : dies barus keluars daris biliks satus makhluks yangs sames jantinas dengans akus. Hei penatla cakap banyak-banyak S ni hakhakhakk.




Ohoii. Aku sangat terkedu sehinggalah reaksi yang hanya mampu terkeluar pada anggota badan hanyalah dengan memandang dengan mata laser supaya mamat tu terasa bersalah. Kalau cerebellum dan cerebrum bersama medulla oblongata aku betul-betul berfungsi memang aku dah terajang mamat tu kasik terjunam menjunam darik tingkat Sembilan wakakaka ganas tol pompuan neh. Cakap je aku reti pon, aku silat pon tali pinggang pepel je ade neh ahaks :P



FAKTA dua : dia memakai baju melayu dan menggalas beg yang tertulis perkataan PASUM. Apekah maknanya itu? Jeng jeng jenggg! Kita kembali selepas iklan hakhak :P




Maksudnye orang melayu lah kan. Takkan kristian sabah Sarawak nak pakai baju melayu. Ade logik la kot kalau hari tu ade pertandingan pakaian beragam ke kan kannnn!! Haish emo pulakss habes kedut lagi muka makcik lalalala:P dan hanya budak PASUM je yang ada beg PASUM tu. Takkanla ayah minah tu pulakkk datang tolong hantarkan beg, muka remaja je aku tengok.



Nilah beg PASUM yang aku kata tu. Tapi laen sikit dengan aku punya ni sebab mamat tu punya memang ada tulis PASUM dengan tulisan berwarna kuning. Aku punya ni laen sebab hari tu daftar lambat so setok dah habes ekeke:P



Aku tak boleh nak kata lelaki tu je yang salah. Pompuan tu pon same. Yang pegi diajaknye datang tu buat hape. Kat kafe tu banyak tempat merendek. Tasik tu pon banyak je pokok-pokok best punya buat port hai macam menggalakkan je bunyinye wakakakaka. Haish ape nak jadi Melayu sekarang ni. Aku tengok rakyat peribumi sabah Sarawak pon tak macam tu sob sobbb.



Apa patut dibuat ni? Buat tak tawu je? Kalau diikutkan ilmu belajar kat sekolah dulu, bila nampak kemungkaran ni kita perlu cegah.



SATU : cegah dengan tangan/ kuasa. Tak terdaya nak mencampak mamat tu turun. Takde kuasa jugak nak amek tindakan disiplin aii bukan warden sob sob. Lagipon takde peraturan termaktub pon eh ye ke takde ke aku tak tawu?


DUA : cegah dengan lidah. Tak terdaya nak menegur juga. Takut dengan mamat tu ke? Aku takut menegakkan kebenaran ke? Iskkkkk T___T aku tulis dekat blog ni boleh kira takkkk? Huhuu!


TIGA : cegah dengan hati. Membenci kemungkaran tersebut dan berazam tidak melakukannya. Paling simple yet selemah-lemah iman huhuhuu! Ini aku mampu hahahahaha lemahnya iman.. iskkk T______T




Tak tawu nak fikir ape dah ni. Aku berdoa pada-MU Ya Allah. Kuatkanlah iman kami iskkkkkkkkkkkk T_____________T waaaaaaaaaaa tetibe aku rasa nak masuk UIA je ni. Oke sikit kut bila ada perkataan ISLAM dalam nama universiti? Ke same je dengan UM? Ini bukan culture shock oke. Ini dah masuk masalah umat dah ni. Masalah adat pon boleh gakss. Orang Melayu yang penuh dengan adat ketimuran pon macam ni ke? Layakkah dipanggil Melayu? Ohhhh aku rasa entry ini penuh dengan bebelan.


HUKELEH, masuk bilik je pon. Bukan buat hape ponn. Minah ni kecoh semacamla mari kita booo sama dia.



HA HA HA HAAA. Memang kena pelempang hang tuah cap taming sari dengan aku kalau cakap macam ni. Ye lah masuk bilik. Mula-mula tak buat hape. Kalau dah kali kedua? Ketiga? Kalau masa tu berdua-dua? Kalau datang yang ketiga? Nanti dalam perut muncul yang keempat? Haaa aku jadik orang kelima tulung gelakkan je nanti wakakaka eh terasa keji di situ miahaha :D


Bunbun, sudah cukuplah membebel tu. Sila setadi sekarang kalau tak malam nanti jangan makan ekeke berkesan ke ugutan ni ye?



Aku tinggalkan kau orang dengan masalah ini marilah fikir-fikirkan. Ni belom masuk masalah kalau pompuan keluar bilik pergi tandas tak menutup aurat dengan sempurna tetibe terserempak mamat tu lagi. Dah masuk dosa tak menutup aurat pulak nanti. Hahahahahaha bunbun, sudahhhhhhhhhhhhh XD



Sekian ;( -letak smiley marah hari ini-

24 comments:

ASaDa RyutaRo said...

pelik lak.. cmna laki tu leh masuk sampai tingkat 9?? err.. mesti la guna lift. xkan terbang..

tak.. maksud saya. takde warden ke? felo ke? oh.. mungkin dia warden. kahkahkah..

cik paro said...

best la entry ni..
cik bunbun patut adakan satu gerakan pencegah maksiat..
adakah??

Zqah Ail said...

tak suka tak suka T____T

plz laa tolong laa .. itu jea yg mampu tulis .. hakhakhak

cik bunbun said...

@ASaDa RyutaRo

rasenye tader warden. penjaga ade kot tpi tataw siapa dia eh dia ade ke meronde-ronde eh? huhu. rasenye kene letak pakcik guard dekat setiap lift di setiap floor hahahahakkk

cik bunbun said...

@cik paro

pencegah maksiat yeaaa. hrmmmmmm....

cik bunbun said...

@Zqah Ail


bunbun pon mampu tulis ni je 'eh apasal aku reply komen plak ni? tadi kan kate nak setadi waharharharrr' :P

tak suka jugakla sis.. uhuuuu

@ien_R@z said...

ayok.. tak selamat!! hehe

owh.. sgt jeles dg wifi kamo yg laju tuh.. huwaaaa... nanti2 ler r g tumpang kt Um.. muahahaha

'AQILAH said...

ada kecurigaan di situ...mana datang mamat..:)

naz said...

eh takkan tade law yang termaktub? i pun nak study sana la camnie haha

cik bunbun said...

@@ien_R@z

meh ler datang. kekekeke. tapi wifi sini bdak um je boleh gune sbb ade siap username lagiks wakakakakkaaXD

cik bunbun said...

@naz

klo naz ade pengecualian sket hahahahahha. ops mengapakah ekekekkee:P

azuan said...

seronok berblog bila wifi laju huhuu

NARDtheNERD said...

eh dear.
nape tak kidnap boy tu. kikikiki.
buat orang gaji. hahaha.

sweeTSour said...

panjangnya cik bunbun membebel tapi keyyah sewonok baca sampai habis...
sewonok erk berblog dgn wifi free..hehehe..
uik ada boy ek kat ostel..apsal cik bunbun xg tanya dia..awak ni sapa???wakakaka..

syahira ariff said...

bunbun jangan terpengaruh dgn perempuan yg bawakmasuk laki tu tau
duk U nie bukan mcm sekolah agama dulu
mcm2 ragam manusia
pandai2 jaga diri yer sayangs
=]

Cik NeyNa said...

Cik BB..
aku dah on aku nyer blog balik..
tapi dah tukar url laaa..
so link balik ek..
lebiuuuuu...

N@D said...

knal ke sape si minah empunya bilik?

purplish.pink said...

weh2.. wifi laju sebab kitorang takde. tunggula kitorang masok balek nnt. nangis la nk tengok youtube tuh. haha.

ツhʋƨиα ツ said...

isk seram wooo

yg malu, mamat tu melayu kan kan

isk T_____T

tanak masuk U
tanak masuk U !!

~Ann~ said...

weeeeeee~~~ Syoknyeeeeer.. baru sekarang jer la wifi tu laju.. after complain n complain.. selalu dulu harap wifi TM ler..

Ooh baru ingat, dulu blok budak pasum tu budak Suksis yg stay kan.. Mix la laki pompuan, tp bukan sefloor la... ngahahaaaa.. jalan g toilet tu xle blah. asal la ada terbuka di sana tu... tak faham design apa camtu.. haha

Encik Tikus said...

kau nie suka membebel kan ? haha

Ir.Ladybird said...

humaigod...budak pasum..
all the best..
*tibe lari topik..:D *

Anonymous said...

Aku hanya menambahkan feed Anda ke favorit saya. Saya sangat menikmati membaca posting Anda.

Anonymous said...

terima kasih amigo! besar posting!.