Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Friday, May 21, 2010

SEHARIAN BERDATING. Disebabkan macam pelik je kalau tajuk entry ni cuma dua patah perkataan, bunbun tukarkan jadi SEHARIAN BERMEETING. Waharharhar :D

AMARAN : entry ni tak banyak gambar sebab aku dating tak bawak kamera dan entry ni memang tersangat panjang. Sila baca dengan sabar. Kekekekeke:P



Seriusly aku bukan berdating. Hahahahahakkkk. Sebab kalau dating tu kalau keluar dengan buayapren ker, keluar dengan hubby tarang tang tang ker kan kann kannnnnnn. oh aku keluar dengan kawan je. Nada keciwa wakakakakakakaXD


Pengakuan eksklusif SATU; sila off camera shumer. Oke, shaye rashe gumbira keluar dengan dier sebab shaye memang shuker dier. HA HA HA HA. Suka hati kau oranglah nak percaya ke tidokkk muahahaha:D



Sebenarnya kami pon tak rancang akan bertemu jodoh di sini. Eh eh salah dialog wakakaka. Oke serius sikit; sebenarnya aku pon tak rancang nak pergi jumpa dia. Tettttt! Last minute punya confirmation. Tapi macam tak menyesal la sebab best gilaaaaaaaaaaaaaaaaaa. HAHAHA. Ade macam bau-bau perempuan angau ke wakakaka XD



Betul ni tak rancang ponnn. Lagipon the night before tu aku keracunan makanan. Sob sobbb. Sila bayangkan perut yang memulas-mulas oh aku rasa macam nak cabut perut tu letak dekat tepi. Berapa kali masuk keluar tandas muntah dan ceyet pon tak terkira hukhukk. Sila jangan geli ini kenyataan oke. T______________T



Tapi disebabkan nak jumpa the person that I’m crushing on, aku gegeh minum air teh yang pekat-pekat, pahit sebab tak payah letak gula, dan aku tak tawu mujarab ke tidak untuk kes keracunan makanan. Let call this ‘setiap kali Allah bagi kesusahan tu, maksudnya Allah nak bagi kita sesuatu yang lebih bermakna’ jengjengjengg! Bermakna ke? Oke aku sedang tersenyum ni :) itulah hikmahnye ku muntah muntah dan sakit perut muehehe.


FAKTA SATU : aku tunggu dia selama dua jam setengah gituuu sebab aku yang terlalu punctual haha ape kes pompuan ni tak sabar nak jumpa ke apa?



At the time dia muncul tu terus ajak ku makan kekekeke:P macam tetawu je hobi aku wakakakaXD takdelah, sebenarnya sebab dia tawu perut aku kosong sejak keracunan makanan dan dia pon lapar. Then pergi makan dekat kenny rogers. Mahal kauuuuuuuuuuuuuuuuu, oke aku miskin je last time aku masuk situ dengan arwah ayah aku masa kecik-kecik dulu.


Pengakuan eksklusif DUA; sila off camera lagik. Aku. Rasa. Gembira. Sangat. Sebab makan dengan orang yang aku soker dan dia yang bayar semua. HAHAHA. Ada nampak macam pompuan ni pisau cukur ke?



Kenapa kau tak berkira langsung? Benda tu mahal tawu takkk. Aku rasa bersalah je makan tapi aku gembira nak buat cemane aku telan semua. HA HA. Dasar pelahap!


B initial for bunbun
F initial for fulan (bukan nama sebenar)



B : bangga tak? *sambil tunjuk dekat pinggan licin nak mampus*
F : haha. Bagus gila kau. Licin. Teruk kan aku? *tengok pinggan sendiri sebab tak habis*




Ada nampak macam pompuan ni pelahap ke? Hahahaha. Aku macam bagi licin mengenangkan bende tu mahal tawu takkkk haha. Geram je kamera tertinggal. Huhuhuu! Tak dapat ku nak tunjuk gamba makaroni cheese yang mahal nokk tu bagi bukti sikit yang aku pergi meeting. Hakhakk. Meeting yer! Meeting! XD


FAKTA DUA : aku jumpa dia sebab nak bagi borang untuk uitm registration je. Itu jer. Tapi tak boleh ke aku nak anggap macam keluar dating? Huwaaaaaaaa. Aku soker dier sob sobbbbb. Terima jelah kenyataan yang tu bukan dating huhuhuu!



Lepas makan, jalan-jalan sekeliling PAS (plaza alam sentral)... HAR HAR. Jalan jalannnn. Jalannnn. Haha. Jalan-jalan pon aku heksaited hei nak buat cemane dah aku berjalan dengan orang yang aku soker haha mestilah aku gembira lalalala :P lepas tu pergi solat.


Hei, kau takdelah membosankan pon. Aku suke je cakap dengan kau. Kau tak pernah gagal buat aku ketawa sebab lawak bodoh kau. That is the first reason kenapa aku boleh tersuka kau :D



Disebabkan masa tu hujan, dan aku tak boleh nak balik, dia ajak aku jalan lagi. Lepas solat jalan-jalan survey harga sebab dia nak format pc dia. Jalan jalann. Jalannnnn. Hahaha. Boleh jalan la pompuan ni. Aku rasa macam pompuan ni angau je wakakakakakakakaXD jalaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnn!! Waaaaaaa! Aku rasa seronok bila menaip entry ni sebab teringat pasal MEETING tersebut. Kekeke:P



Jalan-jalan tengok baju yang dia soker. Tengok-tengok cap. Tengok kasut. Aaaaaaaaaaaaaaaaa!! Betul-betul macam dating hao liao gilaaaaaaaaa. Sob sob. Bunbun, sila terima kenyataan itu adalah meeting! T__________T *sedih*


Selepas itu,


F : jom makan krushers pulak :)
B : :D *macam tak boleh menolak walaupun masih kenyang*



HAHAHAHAHAHAHA. Aku terharu oke. Sebab aku ada cakap yang aku suka gila makan krushers tu. Tapi dekat KFC tempat dia kerja tu takde pulak jual krushers. Soo, dekat KFC PAS tu dia belanja krushers pulak. HO HO HOO. Ni yang semakin hari semakin sayang lalalalala :P oke bunbun, sila terima kenyataan yang we’re not more than friends T______T



Krushers tu kalau kau orang tak tawu, aiskrim ataw macam ice blendedlaa. Ada dijual di KFC. Ada perisa mocca-chocolate, strawberry-banana, tapi aku paling suka oreola. Kekeke:P Kalau beli add-on dalam RM2.90 kot kalau tak silap. Kalau beli bende alah tu je ade dalam RM 5 jugak. See, mahal kan benda ni? Kenapalah aku tak menolak masa dia ajak tu. T_______T


Weh, aku terasa macam pisau cukur sebab semua kau bayar. Hahaha.



Pengakuan eksklusif TIGA: dari tadi memang off camera kan? Aku. Rasa. Bahagia. makan krushers tu hahaha. Sebab dia belanja? Ohooo. Suka hatilah kannn. Dah orang yang aku soker yang belanja. Kekekeke:P




Nah ade gamba cawan je. HAHA. Masa still ada isi tu kan takde kamera T__T. Segan aku kalau dia tawu aku simpan cawan ni hakhakk. Encik tikus, sila jangan bocorkan rahsia aku dekat dia kalau tak kita putus kawan! Kekeke:P


Dah nak balik dah,



Masih hujan masa tu. Enjoying the conversation dekat luar sambil menunggu driver datang sambil nyum nyum krushers tu lah kannnn. Hheheheee :D


F : Nanti dekat UM ada banyak je lelaki lain *apa motif dia cakap macam ni?*
B : *geleng je* dia faham tak ape maksud aku geleng tu? Aku dah takde nafsu nak kenal lelaki dah. Isskkk.


Entahlah wehh.. bukan senang nak bukak hati lepas dikecewakan ni. Selepas incik si dia, aku pon tak tawu macam mana aku boleh tersuka kau pulak..




Lepas tu driver aku datang. Hahahakkk. Suka hati je bagi dia jawatan driver lalalala;P driver tu kawan kepada F ni. Kawan satu sekolah aku jugak tapi memang tak pernah sama kelas lah kann. Okelah, encik tikus, driver aku ni kawan kau la ni. Hahahakkkk!


Z initial untuk encik drebar (nama sebenarlah kot. kekekeke)



Z : oOOooOoooo dating! :D *ayat pertama dia bila nampak aku ada dengan kawan dia hahahahaha*




Oke, bukan dating oke. Sob sobbb T________T nampak sangat ke macam kecewa? wakakakakaXD



Z : ni nak hantar sampai mana ni? *dia tanya aku*
B : sampai rumahlaa. Cepat! Hanta sampai _______. *aku gurau je sebenarnya*
F : haaa, hantar dia sampai rumahla. *aku pikir dia pon satu geng dengan akula nak gurau dengan Z*
Z : kau orang ni memain ke apa?
F : ada nampak macam memain ke?
B : a’a. ni ada muka main-main ke hah? *masih dalam mode bergurau ceh konon-konon nak bekap F la tu mentang-mentang aku soker dia wahahaXD*





Then aku ingat memang betul gurau-gurau je nak hantar sampai rumah so hanta sampai bus stop lah kan. Yelah hujan la katekannn kan kan XD sekalik betul daaaaaaaaa hantar sampai depan rumah. hahahahahahaXD gilaaaaaaaa!!


Weh, kau buat macam tu buat aku terharu tahap dewa. Macam mana nak lupakan kau kalau macam ni T__T



Best jugak lepak dengan geng ST 146 ni. Haha. Encik tikus, terima kasih sebab ada kawan yang memang best! Harharharr. :P dalam kereta pon syiok jugak. Sembang pasal kete BM dia, pasal kalau meter tu sampai merah jadi apa, haha nampak sangat buta bab-bab kereta ni hakhakk XD adela jugak terasa macam jadik cik muda kejap agagagagaga :D


Sempat lagi aku berangan;


Cik muda B : pak mail, kenapa berhenti ni?
Pak mail merangkap drebar : enjin panas cik muda.
Cik muda B : lama lagi ke ni pak mail?



Hahahahahaha. Sudah sudahh XD. Matik aku. Nasib baik diorang tak perasan yang aku sempat berangan masa tengah sejukkan enjin tu wakakakaka:D


Lepas tu hantar aku sampai rumah. Uh, rahse berat je nak keluar dari kereta tu hahaha. Dahla mak aku dah balik dari kerja masa tu. Hahahaha. Habis kantoi. Tak tawulah mak aku nampak tak yang dekat dalam kereta tu sebenarnya lelaki. Ekekeke. Mak aku pon takde tanya apa-apa fuhhh selamat wahahaXD


Pengakuan eksklusif EMPAT : hati terasa berbunga-bunga sepanjang perjalanan bila mengenangkan betapa gentlemannye orang yang aku soker tu wahaha. Siapa yang pernah rejek kau dulu, meh sini aku bagitawu dia yang dia rugi taw tak XD rugi!!! Hahahaha.




Kalau aku cakap yang panjang-panjang aku cerita ni sebenarnya tipu je mesti kau orang kecewa kan? Okelah setiap perkataan dalam entry ni semuanya tiada yang benar melainkan benar-benar belaka :DD




Eh ehh comella. Perkataan kat situ CAT bukan EAT oke! Huhuu sensitip eat eat ni hahaha XD



Eh eh ada kucinglaa :D



Eh eh jam KFC laaaa. Haha XD serius akan jaga jam ni leklok sebab dia yang bagi :DD tamo pakai takut rosak. Hahaha. Penipu gila padahal bawak tidur malam tadi lalalalala:P




Macam tak sesuai dengan skin kaler. Haha. Still adoring pepel la weh. Apsal kau bagi kaler kuning? Kekekeke:P tapi takpe ku sayang jugak hakhakk :D


F : tolong pegangkan jap *bagi jam tu dekat aku sebab dia nak bayar for krushers*
B : bagi aku jelah *haha mulut gatal muka tak malu nak mintak wakaka*
F : memang nak bagi kau pun sebenarnya *boleh percaya ke*
B : tipuuuuuuuuu *siapa nak percaya kan? Mentang-mentang dia kerja KFC boleh dapat jam ni bila-bila je kekeke:P tapi terus pakai on the spot jugak sebab eksaited dia bagi mende alah tu lalala*



Siapa nak jugak sila beli dekat KFC oke. Kekeke. Comel tau jam ni. Hahahakkk. Apsal dari tadi aku pomot KFC wakakaka XD



--------------------------------------------------


Weh, tengs oke. Aku seronok satu hari tu. Tak rugi aku sakit perut segala haha. Berapa banyak duit kau habis untuk aku? Makan, duit minyak, jam lagik. Dan yang paling penting sebab semua tu jadi seronok sebab aku soker kau.


Aku soker kau tak bermaksud kita kena kapel. Tak suka oke kapel-kapel. Aku suka single :D. Aku soker kau sebab qualities kau. Kau baek. Kau kelakar. Kau tak berkira belanja aku. Kau gentleman lah senang cakap. :) kita muda lagi kan? Tak payah fikir cinta-cinta ni. Aku nak tumpu study. :)


mengapa kau tak membalas cintaku
mengapa engkau abaikan rasaku
ataukah mungkin hatimu membeku
hingga kau tak pernah pedulikan aku

kangen band – pujaan hati


lagipon, kau masih kecewa dengan dia. Aku dengar lagu wali band-yank tu untuk faham perasaan hampa yang kau rasa. Entahlaaa, aku anggap ni puppy love je lah. Letting u go today :) biar kita terpisah sekarang ni. Kau akan jauh di pulau pinang. Aku dekat sini je. Kalau satu hari kita jumpa lagi dan aku masih soker kau, mungkin masa tu akan jadi lebih bermakna :)


Walaupun kau yang mintak berhubungan dengan aku dulu, tapi bila kita jadi kawan balek, aku pon tak tawu macam mana aku pulak yang boleh tersuka kau. Haish. Pelik betul soal hati dan perasaan ni kan?


kamu pacar terbaikku
walau hanya sekejab di hatiku
mengapa hanya sekejab saja
ku merasakan indahnya dengan dirimu
mengapa hanya untaian kata
ku rasa tiada sempurna cerita cinta kita

kangen band – bintang 14 hari



Dan akhir sekali, kalau kau baca entry ni, aku nak kau tawu yang semua yang aku tulis ni lahir dari hati aku :) kita kawan kan?


--------------------------------------------------



Oke tamat sudah entry panjang melebar. Getting ready nak sambung belajar di UM dan lupakan puppy love neh hohoo. Cepat komen! Dan jangan komen macam ni “nanti dekat U banyak je yang lain” haha jangan oke. Aku takmo. Ingat senang ke aku nak soker dekat orang? Kalau aku nak yang lain pon aku nak sama gentleman macam ni hahahakkk.



p/s : kalau rasa-rasa nak teka siapa yang aku soker tu, boleh baca entry encik tikus ni. Klik sini. Drebar aku pon ade sekali rahsenye haha silalah teka sekali siapa yang baik hati tu XD


p/s 2 : Oke tak entry ni? Cepat klik like. Penat aku taip dalam lima jam baru siap hahahahaXD


sekian ;)

31 comments:

syue said...

seronoknya kite bacaaaaaaa =DD rasa mcm kite pulak yg tengah dating,opss,meeting tadi dengan F. wakakakaka. bapak syiokkk ok dia sponsor semuanyaaaa. mcm baik gila babeng je F ni XDDD bunbun tengah angau lagi ke tak ni? ekekekekekeke. BUNBUN, NI SEMUA CERITA BETUL KAN! kite baca satu persatu tau. kalau tak betul, menangis ni! hikhik! btw, jam tu comel. tp kaler tk cun sgt la. hohohoho.

cik bunbun said...

@syue


hahaha. cerita betula syue. best kan best kan best kan? haiyoooooooooooooooooo. sayangnye cume kawan je. ekekekekekekekeke:P


terharu syue baca satu persatu hahahahahaha. oke sayang syue lebey! lalalalalalala:P

tu la pasal. still suka pepel la syue. hohoooo.

Encik Tikus said...

sedih dohh,perenggan2 last tuh.Tapi apesal diorang tak ajak aku ? =.=' satu persoalan..

cik bunbun said...

@Encik Tikus

haha aku mmg suke wat perenggan sedih2 kekekekeke:P

kan aku dah kata last minute confirmation sooo macam tak tawu yang akan pegi hari tu faham? hahaha

ajak ko watpe? kaco je aku nak deting. hahahahahahahahaXD oh oke meeting T_____T lagipon kwan ko si Z tu pon muncul masa nak balek je. lalalala :P


best doe kawan2 ko. hahaha. apsal kite tak pernah sama kelas T_____________T

♥ shiMawar ♥ said...

wawa..hepinye sis bila bc entri ni..seperti sis dpt rasakan yg hati sis pn berbunga2 riang gak seperti bun2..mesti seronok sgt2 ni kan..? sis tumpang hepi dear.. :)

nway, tahniah utk kenangan manis tu..semoga brbahagia selama brsahabat dgn Encik F..semoga hepi2 selalu n lebih semangat utk belajar..

eh, bun2 selalu meeting kat Plaza Alam Sentral Shah Alam ke..??sis slalu gak turun Shah Alam..nanti kita meeting berdua pulak ek..? (^__^)

Encik Tikus said...

sebab kau tak pernah mintak,member ST memang best,miahaha :D

@rE_MeaN said...

bun2...
ko ske wat aku penat bce dgn entry yg begitu pnjang..
patut ar amik mase 5 jam nak menulis..
hahaha...
aku cincai2 jer kat blog aku..
kah3...

btw...
sad love story ko ek.. hehehe..
aku ske jam tue...
eat2... hahaha... memg mcm eat LOL...

Kiddo. said...

best lah awak ! :)

saye setuju dgn suke xsemestinye kapel. kan kan kan ?

=)

cik bunbun said...

@? shiMawar ?


hepi. tapi harap hepi ni berakhir di sni. ohhhhhh sedih T__________T

terpaksa lah sis. bunbun takmo nanti semakin hari semakin sayang. ohhhhhhhh sedih! HAHA

xdela salu meeting sana sis. keke. susah nak gi pas tu. naek bas, naek teksi, klo dengan sis, KITA DATING DEKAT TEMPAT MAHAL2 LAGI. hahahahaha. alamanda ke. kekekeke


ada bau2 macam lesbian tak? hahaha

cik bunbun said...

@Encik Tikus


hahaha. tak pena mintak ape? sama kelas? cane nak mintak. aku budak bio. budak ST shumer akaun. hahahahahaha XD

aiyooo. budak bio shume tak best! hari2 keje buli orang. iskkkkkk T__T

cik bunbun said...

@@rE_MeaN

amin, kau jgn sedih2 aku soker org laen. hahahahaha. perahsan jap kau menyimpan perasaan dkt aku wakakakakaXD

eh jgnla kate sad. tak sad pon. me happy2 je. ohhooo. love story belom bermula lagi sayang. tunggu seploh tahun kalau aku jumpe dia balek. wakakakaXD

tak pon jumpa orang laen ke. iskkkkk T_______________T haha

cik bunbun said...

@Kiddo.

haha mmg best kiddo >_____<. nampak tak hati bunga2 ni hahahaXD


kapel susah. rasa terikat. tak bebas. HAHA. rahse nak cuci mata tengok jejaka jambu pon macam bersalah. wakakaka. eh macam ada pengalaman. hahahakk.


lagipon kapel ni cam haremm. hmm entahlaaa. susah nak jaga hati ni. harap dlm hati ada cinta Allah je. boleh gitu? isk terasa sgt mngjar duniawi ni. T____________T

kumbang hitam said...

meeting konon..meeting xde nye jalan2, siap ade ole2 jam tangan..hahhah..XD
klakar ahh..

jam kuning comel dow.. siap ade kuceng tgh makan ikan... "CAT EAT"..
teringat yg aku ade jugak adiah jam tgn from my junior...warna PURPLE, bole??.. nak tuka??hakhak XD

Frodo Baggins said...

hencik F tu tgh berkias2 kata weh. jgn wat x paham! wakakakkakaka ... eh, bila lu nak bukak pintu hati? agak2 bila ada org bg hadiah coli merah tak? weeeeeee ~



wooohaaa!!


>>___<<


p/s: owh jam itu rasanya boleh buat lu bertukar jadi sailormoon! keh3x

ツhʋƨиα ツ said...

^________^ wauu encik F baik gila !
tp best la cik bunbun tak kesah keluar dgn dia

kalu ku ni hah mcm kelu lidah ni agagagagaga :P darah gemuruh la kate kan
pastu pemalu lak tu
WAKAKAKA menyampah

tapi yang paling best ! dia penah simpan feel kat cik bunbun. tu yang syokk. ada chance la tu ;)

jgn risau, bnde tu akan sampai one day. wahhh terasa besar di situ

syahira ariff said...

daa dating laa tue sayang
ahakss
sweetnyer baca!!!
syaira bila lagi yer..hehe
tak rasa dup dap dup dap ker masa kuar tue?
anyway,walaupun puppy love jer
kalau ada jodoh tak ke mana
doa2 yer bunbun
=]

purplish.pink said...

mmg da igt EAT dkt jam tu. baru nak ngutuk makan je koje. haha.

cik paro said...

entri cik bunbun sangat panjang..
pe2 pun best meeting??
uish....

Aus MeLankoLik said...

gila bunbun ,
kau dera aku bace entri sepanjang camni , dekat 20 minit aku bace , hahaahk .


semakin hari kau semakin angau ye bunbun , takpe bun , nnt kat um byk je laki lain , tapi sme poyo2 , hahahak .

.Ajima-jimut. said...

kenapa macam rasa kisah kita sama ea?heshhh =.='.

nnt sy wat entry pasal kisah ehem2 saya pulak..sila nantikan T______T hehehe

@ien_R@z said...

seronok giler baca.. haha.. gelak sorg2 lak.. ishh malu.. ngeee~

btw.. salam kenalan.. (^_^)

Wan Haffiz said...

cam ner meeting? sume agenda meeting brjln lncar kn? ape conclusion meeting?? huahua..:p

cik bunbun said...

@kumbang hitam

hahaha. meetinglaaaaaaaaaaaaaaaaa. dating tu kalao dgn bapakwe ke. kekekekeke:P me single! single XD

nak tuka boleh gak. tapi tak jadilah sbb jam kuning tu lagi bermakna wakakakakakakaXD

cik bunbun said...

@Frodo Baggins

part mana pulak dy berkias tu frodo? hahaha. tadek berkiasnya. terpaksa menerima hakikat x lebey dari seorang kawan. uhuuu. haha. nada keciwa wakakakaXD


tak abes2 ngan coli merah dia wakaka. ku nak pepel la weh! pepel! haha

cik bunbun said...

@?h???a ?


dy penah simpan feel? hahaha. entahle. jom tanye dia jom. rasenye tak pernah. T______________T


xpelah, akan bunbun simpan knnagn ini. cecececehhhh. :P

cik bunbun said...

@syahira ariff

meeting yer! meeting ! XD hahaha.

syaira neh. sbb bukan datingla tade dup dap dup dap hahahahaha. aiyoooooooooooooooo >________<


hmm. kalau ada jodoh :))

cik bunbun said...

@Aus MeLankoLik

aku ade pakse kau bace ke weh? hahahaha. ni mseti tak bace sampai habes. kan aku dah kate jgn komen camtu. hohoooo


aku nak tutup mata je dkat UM nanti. kekekeke:P kau pon aku buat2 tak kenal je wakakaa

cik bunbun said...

@.Ajima-jimut.

part mane yg same tu sayang ? ^___________^

cik bunbun said...

@@ien_R@z


tade gelak sorag2nye. me bace doploh kali pon tergelak jugak. kekekekeke

cik bunbun said...

@Wan Haffiz

conclusion: tamo kuar dgn dia da sbb bersalah dy yang bayar. wakakakakakaXD

tapi klo kuar me blanje dia xpela. hhhehehehe. ni nak mula gedik ni wakaka

natsumiDyla said...

bunbun. penat baca entry yg ditaip 5 jam tu. hehe.tapi xpe, terasa kegumbiraan bunbun di situ. :)


jam tu comel. mula2 pun nampak mcm eat jugak. haha.