Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Sunday, May 30, 2010

Rasa macam dah terlupa cara nak apdet belog. keh kehh.

Pertama, terima kasih kepada yang merindui entry bunbun mereng kepala teleng wakaka. Eh ada ke ke yang rindu? Tettttttttttttt! So perahsan la bunbun XD iskkkkkk.


Kedua, tak dapat nak blogwalking ke blog mereka yang menyinggah berkomen-komen dan juga yang meninggalkan jejak di shoutbox. Oh maafkan T____T


Ketiga, aku dah lupa macam mana cara nak apdet belog. ohoii! Rahse nak sepak montot sendiri (naseb baek tak boleh) macam mana boleh lupa wakakaka:D



Mula-mula sign in. gunala apa-apa pon nak sign in. guna matrix card pon buleh rasanye. Ecececece mentang-mentang dah masuk PASUM mesti mawu batak sikit ada matrix card gagagagaga :P



Bila dah jumpa dashboard, kelik dekat new post. Kalau kelik dekat new post maksudnya nak suruh taip new post. Ataw dengan kata lainnya, kalau nak mengorat jejaka jambu berlesung pipit jangan kelik dekat situ haha apekah?



Lepas tu taip-taip ler apa yang patut.


Lepas tu kelik publish post. Nampak seperti sangat senang silalah mencuba dan rasai kepuasannya.


Sekian :)







Hoi ape kau merepek da bunbunXD haiyoooooooooooooo. Inilah bahana minggu haluansiswa di PASUM. Naek gila dah aku ni. Wakakaka. Minggu haluansiswa. Bunyik macam sodap macam krushers dekat KFC jugak. Kalau dekat UIA orang panggel ta’aruf week. Padahal samo jo eh jang orientasi jugakla dalam bahasa tidak begitu matang kekeke:P


Minggu haluansiswa aku? Ape nak cerita eh? Hahahaha. Tak payah ceritalah. Sama je mana-mana orientasi pon. Penat rushing tapi seronok. Tak gitu? Paling seronok ponn masa mengusha budak-budak lelaki la kekeke. Oke tipu jek. Takde masa oke nak mengusha ececececece menyampah! Haha :D


Tengok muka semua pon macam yang ada awek keliling pinggang je kan? Baru setat nak syiok je, tiba-tiba terburuk sangka yang mesti dah ada awek ni. Vavavavava! :P Suka hatila kau orang nak percaya ke tak tapi sepanjang masa aku jalan tunduk bawah je ecececece baek gila minah ni kalau pujik diri sendiri memang nombor satu wakakakakakaXD


-----------------------------------------------



Mehla aku cerita sikit-sikit. Sila faham yang aku punya ‘sikit’ tu maksudnya ‘banyak’. Hekhekkk :P



CULTURE SHOCK?


Aku yang duduk dekat dengan KL lahir dekat KL ni pon boleh culture shock ke? Hakhakk. Sebenarnya aku rasa orang yang bukan dari KL pon lagi up do date dari aku. Huahahaha. Layan ajelahh. Aku takde culture shock pon. Cuma masih lagi mencari titik persamaan dengan orang yang aku mula berkenal-kenal.


Kalau ada budaya yang aku tak dapat terima pon budaya lelaki dan perempuan jalan sebelah-sebelah berdua-dualah kot. Haiyooo. Aku sekolah agama dulu mana lah nak jumpa pemandangan macam tu hukhuk. Tapi takpe, aku bukan kolot sangat. Selagi tak buat benda bukan-bukan kita zasss ajelah layannnn! Kene ingat untuk respect others betul kan?;)



ROOM


Dengan bangganya, bilik aku di tingkat paling tinggi sekali. Tingkat Sembilan hahahahaiyoyoooo. Memang kalau nak suruh aku exercise turun naik tangga haha ada nampak penumbuk aku ni? Wakaka. Silap haribulan 4 flat ke mana, aku ke mana. Haishh.


Masalahnya di sini, aku pening kepala dok naik lif tu turun naek turun naek iskkkkkkkkkkkk T____________________T memang ada eh simptom ni? Baru pertama kali aku rasa pening naik lif. Maksudnya bila dah sampai bilik pon rasa macam tengah naik lif lagi huhuuu! Boleh ke tahan sampai setahun ni. T__T




ROOMMATE


Harapan mendapat rumet yang membawa laptop memang berkecai lalalala. Haha. tapi takpe orangnya baik :) cantik juga :) alim juga :) ada bau-bau lesbian tak gagagagagagagaga:D nama pon nak dekat sama je dengan nama aku. Kekekeke inilah namanya jodoh miahaha oke setop aku straight oke! :P


Tapi dia sebenarnya tua setahun dari aku. Maksudnya dia bukan budak PASUM. Haha nak explain pon tak reti. Senang cakap dia tua setahunla. So, dia bahasakan diri dia dengan aku ‘akak’. Hermmmm, aku masih lagi tak tawu nak bahasakan diri aku ape. Bun? Adek? Saya? wahahahahaXD poning kepala eden haih T____________T



LECTURE


Ecececehh. Dah tak guna word ‘class’ dah. Kekekeke. Dengan ‘seronok’nya, aku mengumumkan, lecture akan bermula isnin ini huhuhu! Oh sungguh malas rasanya ohoiii! Then nanti ada pulak tutorial dan amali. Nak tanya sikit boleh tak? Tutorial tu macam mana yer wakakakakaXD hah inilah jadinya kalau orang bagi taklimat tu tidur je memanjang kekeke:P


Kedudukan dewan kuliah tu pon aku tak hafal. Hahahahaha. Boleh gitu? Aku tengok semua bangunan nampak sama je. Aku jalan situ rasa macam dah lalu tadi pahahal bukan tempat yang sama haha faham tak apa aku cakap ni? Haishh. Kita tengoklah isnin nanti maka ku akan sesat ataw tidak vavavava:P




KAFE


Haha ape benda nak ulas pasal kafe ni perlu ke? Perlu kot sebab aku kan suke makan wakaka. Secara jujurnya, kafe dekat kolej tu aku belom jejak kaki pon lagi. Senang cerita, aku sebenarnya memang tak suka nak pergi tempat baru ni. Mungkin tak hujung tahun ni aku jadik kurus sebab seharian mencekik biskut kering? Kekekeke:P Alhamdulillah syukur nikmat Malaysia selamat kalau gitu ahakhak :D




FRIENDS


Ada jumpa macam-macam pesen kat sini. Ada yang memang satu kepala gila je dengan aku. Ada yang skema hoi sila faham asek nak suruh aku diam je vavavava bising sikit pon tak boleh haha tettttttttttt! Ada yang macam sombong dengan orang lain dia tegur dengan kita dia tak tegur. Haha sila faham aku memang pemalu mesti kena orang tegur aku dulu T____T


Hermm, ada jugak jumpa yang ada potensi buat kawan sepanjang tahun ni. Lepak sama-sama ke, makan sama-sama ke. Tidur sama-sama je tak boleh haha nauzubillah! :P tapi most of the time masa mula-mula ni, memang aku memilih untuk menjadi pendiam sebab aku memang macam tu kecuali bila jumpa yang satu kepala. Iskkkkkkk T_______________T



---------------------------------------



Oke cukuplah tu. Sikit-sikit je haha ni baru sikit sebenarnya lalalala :P. Esok dah nak balik kolej balek. Iskkkkkkkkkkkk. Nak bermanjaan dengan baby aku yang empat ekor tu pon tak sempat. T__T


Rumah dekat je kalau boleh setiap minggu nak balek tapi takpe, kita jumpa lagi 8 minggu. Hahahakk. Nanti time tu kalau aku lupa lagi cara nak apdet belog boleh aku baca entry ni balek. Bhahaha!


Sekian ;)

17 comments:

zai said...

tutorial time tu basically bt revision balik apa yg kita dengar time lecture..

awat cik bunbun ni lawak sangat ? :)

naz said...

jadi diri sendiri bina identiti baru:)

ASaDa RyutaRo said...

wohoho~ apa2 pun.. kena biasakan diri dengan semua suasana tu.

gud luck!! selamat ber-orientasi.. hahaha

Zqah Ail said...

alahai bunbun .. akak windu sgt sama kamo !! kuikui ..

bestnya dah nak start kuliah ! belaja molek-molek .. tc of ur self and have fun at university =p

anyssreynastorymorypreetydirtysecret said...

WAHHHH , SELAMAT KEMBALI BELAJAR YEEE ,HEE :D

Ery Farieha said...

slmt belaja cik bunbun
hehehehe

cik paro said...

dah msuk PASUM..
thniahla..
blaja rerajin k!

@ien_R@z said...

selamat merasai alam u okeh!!

jgn gatai2 noh.. blajaq dulu tau!
aiseehhh... tiba2 lak kuor utara.. muahaha... im from ganu lor..

i skrg kt sebelah awk jer cik bunbun.. ngeee~ nti klo g jog kt Um leh r jmpe.. mcm la rjin sgt nk g jog.. hihihi..

btw... all the best ya!!!

Encik Tikus said...

sedih wehh aku dengar cerita kau,hahak :P

syue said...

bunbun terlupa cne update sebab duduk kt um ke? hihihihi. Good luck utk lecture bunbun ;DD

maisyara Pot! Pot! said...

tetiba aku dapat merasakan ape yang ko rasa... *lain macam je ayat?




*aku rasa, ni bukan komen yang aku nk kasi. sbnr yea, aku tak tahu nak komen ape. sebab terasa teruja bila bace ko bebel macam mak nenek xP

syahira ariff said...

kalau nanti da jumpa kawan2 baru yg sekepala
jgn dilupakan kawan2 blogger yer!
hik hik hik
semoga cemerlang di sana yer bunbun
best dgr cerita awk ttg U sebab sy tak dapat merasa pgi ipt
saya da tolak foundation UIA
=[

Nur Hayaty said...

dulu saya pun cm tuh,tak penah duk asrama hinggalah smbung ke peringkat diploma,br duk asrama,padahal asrama kat melaka je pun..hehehe...tp itulah kenangan terindah buat sy..=]

miss lolly a.k.a luvfareda said...

bunbun.

ape punye sikit entri.

anjangg lagi. berpinar mata kat cc. EKEKEKEKE.



aku pun dah lame xupdate. eh eh ye ke ?

azuan said...

panjang benar cakap pasal PASUM nie ekeke

Amanda Eltiqaz said...

Takpa2..new life new environments..smoga happy2 selalu cik bunbun~

Awk telah di'tagged' ;) mesti awk suka..jom la join~

Nurul Syahida Syamira said...

Cik bunbun bawak laptop jugak ye akhirnya? ngehngehh