Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Wednesday, May 19, 2010

Perempuan = KAKI SHOPPING. Bukan lagi mitos :D



Perempuan kalau tak suka shopping aku rasa dia tak normal. Hahahahakkk. Sebab semua perempuan mesti suka nak ada banyak baju-baju cantik, beg mesti nak ada banyak takdelah bosan asek pakai beg sama je kan kan kannnn.. kasut pun berpuluh-puluh warna pelangi macam-macam ade gituuuuuuuu miahahahaha :D betul tak maklong makngah semua? Kekekekekekeke;P



okelah fakta ni bersesuaian dengan aku sebenarnya T__T. bukan semua perempuan kaki shopping, ada jugak yang jenis berjimat cermat dan, dan yang paling penting, lelaki pon ade kaki shopping whattt muahahaha :D naseb baek aku tak pernah jumpa lagi kalau tak mesti aku dah zas zasss mengumpat dia dalam entry tetttttttttttttt oh sungguh mulia rasanya diri ini lalalalala :P



tapi kalau aku, aku sebenarnya lagi suka berjalan-jalan hang out dengan geng kutu rayau je. Shopping tu kalau ade duit lebih ke. Atau ada orang nak belanje ke kan kannnn. Terasa pisau cukur disitu teettttttttttttt! Kekekekeke;P



tak percayalah tu yang aii ni kaki jalan a.k.a kaki merayau uhuk uhukk. Nak buat cemane muka macam baik je pfftttt macam jenis yang suka duduk rumah jemur kain lipat kain je kan kan kannn wakakakakakaXD


--------------------------------------------------------------



oke jom kita buat review sepanjang tahun 2010 ni ahaks :P


AMARAN : anda bakal membaca entry yang tersangat panjang. Huakaka:D


fakta satu : aku penganggur sepenuh masa lalalalala:P





Ni dalam bulan januari. Depan McD mid valley. Hahahakk. Dari kiri didi yang makan eskem McD, ebby yang tengah bergayut, sidah yang tengah terkekeh kekeh dan yang invisible di situ bunbun yang sedang mensenep gambauuu harap maklummmmmm :D


p/s : encik tikus, aku pon ada gamba dekat McD dekat mid laaa. Kau ingat syed firdaus je ada? wakakakakaXD



persoalan satu : dari mana aku dapat duit nak berjalan sakan ni.
*jawapan di penghujung entry







yang ni boleh kira berjalan jugakla walaupun ni dalam bilik guru koperasi dekat sekolah je pftttt lagipon aku pergi sendiri naek bas tawww. Tak ingat ni bulan januari ataw februari uhuk uhuk. Dari kiri nunun si nun dan juga dore yang sangat doraemon hahaha matik aku nasib baek dore tak baca belog aku ohoii!


Fakta dua : lepas ni dah setat duduk rumah sebab geng kutu rayau sebuk kejela. Amek lesen laa. Aku je sorang buat taik mata dekat rumah lalalalala;P



Satu bulan kemudian,






Matik aku kalau madi tawu aku aplod gambau ni lalalala aku kesah ape kan wakakaka. Muka aku kene tutup sebab aku rasa macam cantik sangat kan kann sebab masa ni baru lepas berhujan habis mekap semua cair T___T bhahahaha! Masa ni dekat pesta buku PWTC bulan mac kalau tak silap haku :D


Fakta tiga : oh ye, aku takde lesen lagi hao liao betul kau bunbun. Hahahakk.






Oke masa ni pulak dekat tasik shah alam tu je. On the way nak pergi sekolah jugak. Kekekeke:P tapi yang ni spesel sikit sebab tak pernah dibuat aku pakai jeans pergi sekolah oh ku rasa sungguh hipokrit lalalala :P dari kiri ebby lagik yang nak perahsan tinggi, syera yang jadi tiang lampu je dan umair buah hati si ebby hahahakkk! Mintak-mintak ebby tak baca entry ni kekekekeke:P masa ni awal bulan april.



Persoalan dua : siapa driver aku yang dop bawak aku jalan-jalan ni. :D rahse macam ada sugar daddy wakakakakaXD
* jawapan di penghujung entry


Beberapa hari selepas itu,





Oke nah, baru nampak muka aku yang comel lote tu auuu geli je aku rasa hahahakk. Ni dekat the mines, serdang. Dari kiri bunbun d’ voila, zul yang seboshh keje tu buatla cara kerja sebosh nak fotogedik hape kesss miahaha dan yang hujung tu siapa lagi kalau bukan ebby. Kau watak utama entry ni ke weh?



Fakta empat : perahsan tak asek muka yang sama je yang lepak ngan aku? Tu geng kutu rayau la tu. Hahahakkk!



Seminggu selepas itu,






Dating dengan madi lagi yippie!! Gedik tak pompuan pakai tudung pepel tu? Aku rahse macam nak tolong tolakkan spek dia bagi betul kekekeke:P yang ni dekat sunway pyramid. Teman madi dating dengan along hahahaha matik aku harap-harap dia pon tak baca entry ni lalalala:P


Fakta lima : aku suka berjalan ni bila aku ada masalah. Lepas penat berjalan tak rasa nak fikir masalah tu dah. Hukhukk.


Beberapa minggu selepas itu, dah masuk bulan mei dah :D



Haaa, yang ni panjang sikit aku nak cerita sebab banyak detail ni keke:P. Kali ni driver aku macam up sikit level dia hahahahakk. Memula aku pergi serdang nek KTM, ebby pick up dekat sana, pergi sekolah, pergi KFC sekyen 7 shah alam, pergi tido rumah ebby, pergi jusco serdang. Hahahakk. Dari pagi sampai malam berjalan hukhukk.




Aku bangga doe tengok gambauu ni. Hahahakk. Sebab driver aku lagi kecik dari aku keke:P masa drive banyak kali tersalah lorong, empat kali dok lalu jalan yang sama sebab tak jumpa tempat parking, tiga kali ebby menjerit sebab ada kereta potong dia, dua kali kereta mati tengah jalan gear tak masuk, dan kosong kali eksiden oh aku selamat lagi Alhamdulillah hahaha! :D


Drive sampai shah alam, singgah shopping jap dekat SACC mall beli dress kaler pepel + big apple satu dozen nak bagi anak-anak makan hahakkk. Lepas tu singgah dekat masjid.






Fotogedik dekat tandas masjid shah alam. Okela lagi best sebut dekat bilik air. Hahahakkk.



Lepas tu mandi kat sini. Tettt! Gamba tak dapat disiarkan hahahakkk!




Lepas mandi tukar baju alim sikit. Hahahahakkk. Lepas tu baru boleh singgah sekolah haha terasa hipokrit di situ kekekeke:P tak payah pelik kenapa jubah hitam pakai dengan tudung pepel T_________T



Lepas tu baru singgah sekolah haha lupa nak senep gambau kawan-kawan aku yang amek STAM tuh masa diorang mencekik big apple hukhukk. Lepas tu pergi KFC pon lupa nak senep lagi hahahakk. Tapi ebby kata naseb baek aku tak senep dekat KFC kalau tak mesti aku sedih je tengok gambau tu haha apekah ? T___T


Sebab masa on the way nak balek rumah ebby tu aku menangis dalam kereta hahaha tettt! Aku sedih sangat. Tett! Aku baru lepas bagi surat cinta konon-konon masa dekat KFC tu. Tett! Aku kata tanak contact dia da. Tettt! Aku menyesal cakap macam tu. Tett! Tapi aku buat macam tu ada sebab tett! Hahahahahahaha. XD


Dah dah abaikan abaikan perenggan sebelum ni kekekekeke:P



Malam tu aku saje tido rumah ebby sebab ku sedih sangat tak sanggup rasanya nak balek rumah. Hukhukk. Disebabkan malam tu ebby kerja, aku pon dop marayau satu jusco tu T________T






Oke nah gamba dekat tandas jusco serdang. Hahahaha :D kecik je aku dalam ni. Rahse macam nak perahsan selim haha padahal cermin tu jauh habes tak nampak dress pepel yang aku baru beli tu wakakakaka. Aku sorang je masa ni sebab ebby kerja yeyy ada masa tenangkan perasaan sedih hahaha!


Oke tamat perjalanan ini.



Fakta enam : rancangan nak pergi KFC ni dah bape kali tunda. Akhirnya jadi jugak. Sob sobbbb T__T



Beberapa hari selepas itu tak sampai seminggu,





Aku berjalan lagi dan kali ni ke Jalan TAR di ibu kota KL. Hahahahakkk. Oke ni gamba dekat kamdar sebab masa berjalan di sepanjang jalan yang penuh dengan kedai tak sempat nak fotogedik. Dari kiri eton yang shopping lima helai tudung dan dua helai kain ela. Err yang tengah tu aku tak kenal hahahakkk. Dan hujung itu nunun yang cuma beli sehelai tudung tapi makan banyak hahahakk!




Aku rasa macam makin lama gambauu aku main mengembang di bahagian pipi hahahahakkk! Ini pose ala-ala lesbian gituuu miahaha teringat Juliana evans dalam sayang cendana. Oke aku rase pendek berdiri sebelah kau miahahahahaha:D


Oke setakat ni tamat disini.



Esok aku rasa nak keluar lagi. Nak pergi KFC lagi ade keje sikit nak buat. Hahahakkkk. Kate da taknak contact pfftt bhahaha. Aku macam lembut hati bila dia call semalam padahal aku dah cakap dekat dia jangan contact aku dah tetttttttt! Kekeke;P Tak tawu la jadi ke tidak ku belom decide lagi nak pergi ke tak sebab aku nak pergi sorang je ni.


Masalahnya aku dalam dilema sekarang ni.



Kalau aku nak pergi, aku nak naek teksi je. Aku malas nak tunggu bas pergi shah alam ni. Susah gila nak berhenti huhuhuu! Tapi aku dah pergi tanya pakcik teksi tu tadi dia kata kalau nak pergi KFC depan uitm tu adela dalam tigaploh hengget huhuhu!



Masalahnye, tadi lepas survey harga tetiba aku ternampak satu beg ni kaler pepel. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Aku nak beli beg tu!! Sumpah bentuk dia pon cantek!! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Harga beg tu pon tigaploh hengget. Aaaaaaaaaaaaaaaaa!! Aku tatawu nak pilih ni huhuhuu! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa oke gila sudah wakakakaka XD



Masalahnya di sini, oke banyak betol masalah, Aku boleh je naek bas tapi nanti aku tensen naek bas. Huhuu! Tapi kalau tunda beg tu mesti ada orang laen sapu huhuhuu! Aku dah siap ungkit-ungkit dah hutang lama budak gemok tu hahaha tapi dia tu tak makan saman ohh aku perlukan duit hukhukk bila dia nak pulangkan duit akuT_____T



Kesimpulannya, oke aku memang sah seorang perempuan tak dapat dibangkang lagi muahahahaha sila cek surat beranak aku kalau tak percaya jugak hakhakk.



p/s : teksi atau beg pepel limited edition?




Sekian masih dalam dilema ): sob sobbb.




Jawapan persoalan satu : duit aku selalunya duit upah taip soalan periksa untuk mak aku, duit hadiah result SPM, dan kalau terdesak memang ku mintak bajet tambahan hahahakkk. Purata aku cucuk bajet tambahan sebulan seratus macam tu hahahakk. Tak pon ade je orang belanja. Kekekeke:P


Jawapan persoalan dua : driver aku selalunya ada kenderaan besar-besar ramai pulak tu hohohoo oke naek rapid KL dan KTM je T___T. kalau naseb baek sikit ada driver kereta kelisa macam aunty maria mak kepada madi dan juga ebby lah kan hahahak

18 comments:

hafizul said...

blaja duit sendiri tak pa..hehe..
cuma nak kata la, gurl mana2 semua nak bergambar..dlm toilet pun sempat..hahaa..
jgn marah...
salam ziarah dari geng blogger..=)

Frodo Baggins said...

huhuhuhuhu
maksalahnya,
pnh ke pompuan ske shopping jd mitos
dah tahap lagenda weh! nyata!


kah3x


>>____<<

princeduyong said...

panjang citer ni...apepun gunakan pengangkutan awam...tebaik...buat mase sekarang.

Zqah Ail said...

bestnye cik bunbun g jalan2 =.=

akak dah lame x kuar umah .. fulus x ada + x ada transport .. huhu

ku terasa diri ku sudah semakin comel .. hahaha

Kiddo. said...

shopping mmg best. tapi bile tgh xde duet, sentap sorg2. hehe. :P

encik tikus said...

Apesal name aku takde LINK ? KFC ? Dengan SYED ke ? Apesal NAWA macam da gemok ? betul ke baitie KAPEL dengan umair ? kalau betul *siott Last sekali apesal kau MACAM dah gemok ? Muahahahahahaha ^^

purplish.pink said...

wah2.. abehkan boreh je koje. haha.
weh2, asek kua mkn je..tak gumuk ke?

Kim said...

hahaha cik bunbun pusing 1 kl dlm mase beberapa bulan. kim pun suka jalan2! jalan tk reti nk balik.hee bukan membeli apa pun~

syue said...

laa bunbun. tk payah cakap bunbun laa. syue pn sama suka shopping tau. tp guna duit sendiri lah. kdg2 baru je beli brg baru, pastu nmpk yg cantik, nak beli gak. pastu duit kering. zassss~ bengang je. wakakakaka. nasib nazim othman tahan dgn kite ni. wakakakakakaa

FeeQ said...

guys also like shopping XD

cik pingu said...

aaaa.

bestnye shopping..

maisyara Pot! Pot! said...

agak yea mai ni bukan perempuan normal kot. hahahaha.. tak suka shopping. tapi, suka jalan jep. xD

*mne tak yea. tak ada duit nk membedal barang2 tu smue. T___T

miss lolly a.k.a luvfareda said...

bila shoping duit p0m abes.

ini juga bukan mitos :P

Yatre Hayati said...

bukan pompuan la...patutnya bunbun..hahah...wah..dah lama ke tukar header?? tak pasan..

NiZaM Limited said...

Wahh..banyaknye jodoh kat entri ni. ahaks..
sempat lg bergambar dlm toilet masjid shah alam. btol la org ckp 9/10 drpd pmpuan ni ske amik gambar dlm toilet. tahniah, bunbun dah sahkan ianya benar. kehkeh..

Aus MeLankoLik said...

hahahak , kebanyakan semua berkisar dekat makan . ala , cakap jela kau suka makan tak yah kaver dgn tajuk shoping , hahahak .

@rE_MeaN said...

cik bun2 sudah gilaa...
hahahhaa...
aku tertarik nak bce entry ni wlopon pnjg berjela2...
patut ar bm ko A+...
hehhee..

i like perenggan teett...
hahaha...

♥ shiMawar ♥ said...

hahaha..ye ke dik..tp sis ni serius TAK suka shopping le..klu dh trdesak, baru keluar..biase suka melepak dpn laptop jek..klu kt umah plak, suka tengok tv..

kalau teman org gi shopping, lg le TAK suka..penat le! huhu.. (melainkan die janji nk belnja makan yg sedap2..klu tak sedap, sis tak nak..hantu raya betul!)

kesimpulannye, sis mmg TAK SUKA shopping..!!

erm..adekah sis bukan perempuan..????

oh TIDAK..!!!!!!!

(T___T)