Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Thursday, April 22, 2010

Rupanya belog yang kau orang baca ni belog ORANG GILA


Haaa. Ape jadah tajuk entry macam tu. Muahahahaha:D takot ke tidak? Takot ke tidak? Takot ke tidak? ekekekeke:P


Sebelom kau orang menjadi takot kerana mendapat tawu bahawa bunbun ni ada sedikit weng di kepala, sila rujuk entry ini dulu. Muahahaha :D untuk mendapat gambaran yang jelas gituuuuu. Ada paham? Bagus ;)





Nah. Ini komen jujur ikhlas tulus mulus dari cik paro berkenaan entry tersebut. Sebenarnya aku pon tatawu ape kena mengena bipolar disorder dengan aku. Hehh. BIPOLAR DISORDER. Macam penyakit mental je bunyinye. Huhuhuu! Dan sebenarnya memang penyakit mental pon. Wakakakakakakaka:D kesimpulannya, cik bunbun ada penyakit mental? Hohhhh! Cuak kebebehh!


Aku dah habiskan one night stand untuk gugel menatang hape bipolar disorder ni. Wikipedia tu ponn habes rabon aku dok baca banyak tulisan je bukan aku pahamm pon. Hakhakhakk :D






PENDAHULUAN – sedikit gambaran




Hah. Meh aku bagi gambaran sedikit tentang bipolar disorder ni. Katekanlah kau orang tengah tensen sebab dompet hilang. Dalam dompet tu ade ribu ribu jugak. Siap IC lesen lagik. Lepas dah bengang bengang dompet hilang, tetiba terserempak dengan jejaka Malaya terakhir badan 6 pax muahahahaha:D lepas tuh terus jadik eksaited padahal tadi marah-marah.


Walaupun ada perubahan emosi ye kat situ paklong maklong, tapi kau orang masih lagi boleh kontrol ayu dan macho apa yang kau orang buat dan still boleh bekerja dengan elok dan still takdepp rasa nak menjaohkan diri dari masyarakat ke fesbuk ke hape ke, maksudnya kau orang tak ada BIPOLAR DISORDER ni. Maksodnye masih normal gituuuuu! Paham? Bagus ;)






BIPOLAR DISORDER whatthengeng. Menatang hape tu?



Hohh. Sebenarnya kalau baca entry aku yang aku tekanan perasaan tu pon dah boleh faham apa bipolar disorder ni. Tapi takpe meh aku terangkan satu-satu bagi kau orang boleh jadik doktor pakar psikologi lepas ni hakhak:D Bipolar Disorder ni adalah penyakit mental yang melibatkan perubahan emosi yang melampau. Macam contoh tadi. Kejap gembira, kejap lagi sedih.


Bipolar yang bermaksud dwikutub ni ye paklong maklong menggambarkan bahawa pada masa tertentu individu tersebut berada pada kutub tertentu dan pada masa yang lain ia boleh berada pada kutub bertentangan. Individu yang mengidap penyakit ini boleh berada pada suatu kutub dipanggil episod manik ( manic episode) atau ia boleh berada pada kutub bertentangan dipanggil episod kemurungan ( depressive episode) <--- okey ayat kopi pes je muahahaha:D







Senang cerita episod manic tu terjadi bila terlampau hepi dan episod kemurungan tu terjadi bila terlampau sedih. Dah nama pon kemurungan kannn. Ape daaa. Ekekeke:P



Apa-apa pon BIPOLAR DISORDER ni memang bahaya sebab pesakit akan hilang kawalan diri. Contoh pesakit tu aku la tu. Hakhakk. Okey lepas ni semua follower larik sebab takot dengan aku T__T. hakhakk:D cakap je la kau orang takot dengan aku kann? Wakakakaka:D <---- dah mula hilang kawalan. Muahahaha:D




Motif gambauu? Semalam aku pergi THE MINES lepak dengan cik ebby tengok cerita kick ass lepas tu makan pizza. Sekiannnnn :D ada kene mengena dengan entry ke weh? Wakakakaka:D



APA YANG MUNGKIN BUNBUN LAKUKAN sekiranya dia benar-benar hilang kawalan.





SATU: Pesakit memalukan diri sendiri kerana ia bercakap banyak dan merapu tanpa berhenti bercakap di khalayak ramai tanpa segan silu. Muahahaha. Bercakap banyak dekat blog buleh kira tak? Ohoii:D



DUA: Pesakit boleh hilang pertimbangan kerana mengeluarkan wang beribu-ribu ringgit untuk berbelanja sehingga bankrap. Ohladida. Baru lepas berseronok sakan dengan cik ebby semalam. Agak keringla dompet aku T___T. Sila faham budak penanam anggur macam aku ni belanja tak sampai ratus pon boleh dikategori benkrap lalalalala:P



TIGA: Pesakit boleh melakukan hubungan seks rambang dengan pelacur, berkahwin banyak, merogol, menganiaya sesiapa sahaja kerana nafsu seks yang melonjak-lonjak. Ohh tidakkk! :P menganiaya tu memang aku ade buat tapi takdepp kene mengena dengan nafsu seks hokayyy!. Uhukk. Rujuk entry tekanan perasaan tu lagi T___T



EMPAT: Pesakit boleh memulakan pertengkaran dan bergaduh kerana mudah salah faham, terasa hati dan mudah marah. Memang aku banyak marah orang kebelakangan ni tapi takdepp lagi bergaduh bagai tarik tarik rambut segala hakhakk:D


Dahla tu. Penat aku cerita pasal BIPOLAR whatthepolar ni. Kau orang baca je la dekat sini kalau nak tawu lebih lanjut. Banyak aku kopi pes dari sini jek. Ohhoi! :D kalau ada bakal dokter ke, bakal nurse ke yang baca entry ni, kalau salah tulung betolkan. cekgu macam sis SHIMA pon boleh kut. Muahahaha:D



Kesimpulannya, BIPOLAR DISORDER aku tu dah berlalu dah. Dah sembuh kot. Hakhak:D tapi bila memikirkan balek yang aku memang ada kemungkinan jadi gila memang menakotkan aku lahh. Tapi tulung bawak bertenang ye semua. Aku tak gila la. Betul ni aku tak gila. Sirius. Muahahaha! <---- meragukan sama ada betol ke dia tak gila. Hakhak:D







p/s: siapa nak tulung jadik doktor sakit jiwa aku? Banyak masalah tak terluah ni. Huhuu! Bayaran buleh dibincang. Harga member je ;)



p/s 2 : pesakit macam aku ni perlukan sokongan dan kasih sayang supaya penyakit tak melarat <----- betol-betol meragukan sama ada dia ni gila ke tak. Hakhak:D




sekian ;)

12 comments:

farieda said...

Ceyhhhh cece.

siap bagi te0ri semua !

mannnntabo~

miss lolly a.k.a luvfareda said...

farieda tu me XD

Keke*

encik tikus said...

pergi mines xajak
T_T

embun d tengah malam said...

hehhehe..tekanan rupanya..semoga cepat ok

miloicekaw1119 said...

boleh cik paro ketawa guling2???

Sherry said...

nice pic at mines lama x pergi.

naz said...

hahha pergh gila rajin details u google kan?

cik bunbun said...

miss lolly : ececehh. ngadew ;P

cik bunbun said...

encik tikus : whatttt. seriusly tak ajak? whatthengenggg! yang aku dop gigih tanye ko nak g tgok wyg ke x tu hape? adesssshh

cik bunbun said...

embun ; voilaaa :D

cik bunbun said...

cik paro; silakan :D ahakss.

cik bunbun said...

naz : hahahaha:D risau manetaw tetibe tergila betol ke kann. mane taw buleh bwk maut ke. haha