Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Monday, April 19, 2010

Koleksi cinta 4# - ku terima semua ini. sudah kehendak takdir ilahi :)



Oh lalala! Koleksi cinta lagi. This time, aku tak heksaited pon nak publish entry ni huhuhuuu! Sebab semuanya dah berlalu. Berita tentang dia dan dia. Semua orang dah tawu. SEMUA. So, ape motif aku publish jugak entry ni? Entaahhh. Secara jujurnya, mindset, jati diri, dan prinsip aku semua hilang. Rahse nak menjalani terapi hipnosis. Huhu.



Kesian kan aku? Bila nak cerita dekat orang ni, dia sebuk dengan crush dia. Bila nak cerita dekat orang tu, dia sebuk dengan awek dia. Bila nak cerita dekat mereka, mereka sebuk dengan kerja kerja kerja. Bila nak cerita dengan orang yang ada, mereka tak faham cerita. So, memang aku pendam sorang-sorang. Huu.



Nak cerita dekat blog, open sangat. Blog aku ni dahla senior aku baca, junior aku baca, kawan sekolah rendah baca, kawan sekolah menengah pon baca, hahahahahahahahahaha. Perahsan fofuler limaplohpat saat. Hakhak:D uwek uwekk! *bunyik orang muntah sila faham. Lalalalalala:P*



Beberapa hari ni memang aku tak hapdet sebab yang macam aku cakap tadi, mindset prinsip sume hilang hape jadah sejadah?! Wuwuwuwuwuuu. Seharian dop terperok dalam bilik layan lagu BOBOY. Jiwang leleh plak tu miahahaha:D tapi bila aku dengar lagu tu takdepp pulak apa-apa yang meleleh. Apekah? :P


-------------------------------------------------


Dahulu pernah kau berjanji
Akulah kekasihmu
Mengapa kini kau sendakan sayang
Kerana engkau tahu
Kasihku tak sedikit
Tak ingin lagi dikecewakan


Dan kini sungguh kusangkakan
Bahagia tak menjelma
Sanggup berkasih di depan mata
Apa yang kutakut
Kasihmu kan berpaling
Menjelma kini menjadi igauan


JANJI SEORANG KEKASIH - boboy


-------------------------------------------------



Credit to TAMAN MUSIM LURUH for the short feeling dan membuatkan aku berani untuk tolak jejauh incik si dia itu. Huhuu. Hari tu aku cakap banyak benda yang menyakitkan hati dia. Walaupun aku tak sanggup tapi aku buat semua tu supaya dia jauhkan diri dari aku. Supaya orang itu tak berfikir yang aku nak merampas si dia.



Hey faham tak perasaan menyakitkan hati orang yang kita sayang for his own sake? Selama ni dia yang selalu ada untuk aku dan aku tawu aku tak akan jumpa pengganti dia dalam masa terdekat ni. Tapi look what I’ve done. Aku sakitkan hati dia dan tipu dia yang aku dah tak perlukan dia. Aku tatawu apa yang aku buat ni MULIA ataw BODOH. Hahahahaha <--- gelak palsu huhuhuu!


Oke, cut the sad story. Mencikla cerita benda sedih-sedih dalam blog ni miahahaha:D jom sambung koleksi cinta yang aku nak buang jejauh ni.



6#



My PEMBAKAR SEMANGAT UNTUK BELAJAR ;)



Bentuk love atau heart whatsoever tuh aku lukis sendiri. Gigih gune crayon lagi tuh. Lepas tu tulis nama dia dekat tengah tu.


Kenangan :



frame tu gunanya untuk bagi semangat masa aku nak belajar. Kunun-kunun bile tengok nama dia ponn buleh teringat nak belajauuu. Ahakss. Sebab, aku ni sangat malas nak belajau harap maklomm. Tapi pekse nak tip top jugak ape kesss. So, nak tak nak aku kene paksa diri aku untuk belajar. Sejak dari PMR lagi memang dia menjadi penyebab untuk aku bersungguh-sungguh. Jangan tanya aku kenapa. Aku ponn tak tawu. Hohh!



Bulehla jugak kata yang semua yang aku dah capai selama ni sebab nak buat dia rase bangga dengan aku. PMR, SMA, SPM. Isk iskk. Apesal macam sedih? Sebab dah takde sebab untuk aku berjuang kot?? Hebat kan kuasa cinta? Tengok nama je pon dah naek semangat. Setiap kali aku malas nak belajar pon mesti aku suruh dia marah aku. Then pfoohh! Berkobar-kobar nak belajar :)



Sekarang ni belom masuk U. Nanti kalau dah sambung belajar aku pon tak tawu siape lagi pembakar semangat aku. Huhuuu. I bet masa tu mesti aku akan nangis sebab teringatkan dia. Tuhuuuuu :(


Tahun disimpan : 2008 - selamanya



7#


Makin lame koleksi cinta ni cume tinggal behbarang yang tak unik jek. Wakakaka:D sebab inilah baru diari yang sebenar. Ramai je orang ada diari kan? Sebab tu aku kata tak unik ponn.Tapi disebabkan ni diari yang mempunyai kisah cinta dan whatsoever dalam hidup seorang bunbun, maka dia jadi istimewa. sebenarnya nak cakap yang aku ni istimewa. Bahahahaha. Mengape makin lama aku makin suke perahsann? Lalala:P



2007



Diari aku kalau bukan spiral bound book mesti buku yang nipis-nipis jek. Seperti contoh di atas yer makngah. *tetibe je kau orang jadi makngah ahaks ahakss :P


Ni diari masa aku fom3, semua cerita masa aku belom berkawan dengan dia. Padahal bukan banyak cerita ponn. Dah jadi buku nota aku untuk catat semua benda yang aku siasat pasal dia. Mase tu kan aii jadi stalker. Agagagaga :D


Selain tuh ade jugak muka surat yang aku buat column untuk tulis perbezaan dia dan adek dia. Anak kembarlahh katekann. Susah taw nak suka kat anak kembar ni sebab bila nak usha jek kene perhatikan betol-betol takot tersalah orang wakakakaka:D. tak ke naye kalau silap orang? Ahakss:P





2008

Kisah dalam ni pulokk da jadi makin seronok sebab aku dah mula berkawan dengan dia. Cuma Allah yang faham perasaan bila da berkawan dengan dia. Ahakss. Ekceli diari ni cik ema bagi suruh aku tulis diarila sebab dia tawu aku memang suka tulis diari. Tapi dalam tuh penoh kata-kata cinta jek ape kesss? Miahahahaha:D



2009



Diari paleng sadis isk iskk. Innalillah dah diari ni kot. Kesian wehh, kesian. Sebab masa aku broken heart fasa 1 tuh aku macam dah mengong ngengong gegong kepale otakk ni. Lepas tu aku koyak sume yang ada kat dalam tuh. Ahakss:P


Lepas koyak bukannye buang. Aku siap amanah dekat kengkawan aku lagi. “bacelahh wehh, lepas bace suke ati nak buat hape” ape kesss? Miahahaha. Kengkunun nak bagi kengkawan aku paham yang aku broken heartlaa kan. sebab aku ni bukan reti nak cerita masalah sob sob. Ngee:D


Sekarang cume tinggal kulit dengan sedikit mukesurat yang kosong. Menyesal jugak koyak sebab kesian dengan dia kene koyak. Tapi tak menyesal sebab aku rasa kalau aku bace pon buat sedih jekk. Ohoii cakap macam keling kan Wakakaka:D


2010


Ade kot diari tapi ade tulis ape jek ponn sebab doplohpat jam dok merepek kat belog ni tak cukup ke? Eheii :D sebenarnya diari tahun ni Baru wujud dalam minggu lepas. Hahaha. Dan diari ni memang takdepp kene mengena dengan dia so tak payah cerita.


Tahun disimpan : 2007 - selamanya




8#





Ade sesape lagi tak kenal anak aku nih? Gagaga:D anak aku ohkayy. Tapi dia da takdepp ayah. Hohoo. Geli geleman pernyataan itu oke.


INI RERE. Dah seploh ribu kali aku dop ulang-ulang dalam belog aku ni. Ohhooo! Ini rere ini rere ini rere ini rere ini rere lalala. *sempot*


Kenangan :



Kura-kura ni dia bagi aku sempena aku jadi Best Student SMA rituu. Dan jugakk, dia sanggup datang sekolah semata-mata nak bagi aku bende ni. Masa tuh aku terharu. Sob sob ngeeee:D



Hari pertama aku dapat rere, aku tak buleh tido pasal adrenalin berlambak mengalir laju membuatkan aku eksaited tak tentu pasal. Kelakauu bile teringat balik. Kesian adek dorm aku masa tu. Kene jadik mangsa bersembang sampai pagi. Hakhak:D



Oke, aku mengakula yang rere ni dah kotor sikit sebab mase aku sedih, aku nangis aku peluk dia lepas tu aku lap dekat dia. Gagagaga:D manyak kejam ooo. Hakhakk:P bukan pengotor ehhh! Jangan kutuk aku lalala:P



Sayangnye, rere dah diabaikan sekarang. Rujuk entry ni.


Tahun disimpan : 2009 – selamanya mungkin?


-------------------------------------------------


Kuterima semua ini
Sudah kehendak takdir Ilahi
Berakhirlah semua kini
Episod cinta ini...
Menjadi sebuah memori


Dan jangan ada benci
Tika kesal menggamit hati
Tika segan menyentuh jiwa
Anggaplah lumrah dunia


EPISOD CINTA - boboy


-------------------------------------------------


Oh okayy! Cepat lupekan dia bunbun! Gagaga. Lepas ni, Aku tanak bercinta. Aku nak kawen dengan pilihan mak aku. Eh kejappp. Aku memain kott. Hahahahakkkk.



-KOLEKSI CINTA T.A.M.A.T-





sekian ;)

12 comments:

syue said...

eh, kesian pulak kita bace entry ni. tk tau kenapa. maybe apa yang bunbun tulis tu, lebih kurang je dgn apa yang kita rasa dulu dulu. tapi yang beza diari tu tetap tk bg orang lain baca, secret la. hehehe. tp malam malam, lepas bdk dorm tido, gi toilet jap, pstu nengis nangis. waa, sedihh! huhuhu. pastu beza lg 1, kita bukan best student so tk dpt kura kura, hee :)

Cik NeyNa said...

dulu aku pon ada..tapi sejak ada orang baca..macam dah malas nak tulis..hehehe

daisy said...

takpe la dik..
kita belajar dari pengalaman~

Iman said...

tak suka nye kena imbau memories mcm ni ;(

beloglala~ said...

tidak mengapa:)
usah sedih:)
go bunbun go:)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

diary l0lly dulu siap ada no2 kod ag hahahaha~

zida said...

aku punya ntah ke mana ntah T_____________________T

embun d tengah malam said...

diari i dulu dalam ati..skang i dah mula belajar lepaskn di sini..hehhehe

NuR said...

cik bunbun...bersabar je lar ye...Allah tengah plan yg terbaik tuk ko....Takdir penentu segale......
btw, aku suke due2 lagu...teringat lak zaman skola rendah dulu dop nyanyi lgu tu pastu rakam gune kaset, pastu salin lirik pastu nyanyi balik smbil rakam suare sendiri....Haha XD

╚► capital S hana ◄╗ said...

wuuuuu~
ade 2 bear dr owg tsayang .
smakin diabaikan .
kcyan mereka .
isk3 .
tp lg kcyan kat ira huwaaaaaaaaaaaa

miloicekaw1119 said...

be a good gurl..
cik paro kn ade..
heherhe

soffya cik bulan said...

hu....lagu boboy tu...
dik, ush dikenang2 eh...:)