Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Wednesday, April 7, 2010

Koleksi cinta 3# - semoga cepat kau lupakan aku


Nah, amek kauuu. Entry yang dah lama aku tulis tapi kene edit balek pasal kene ikut perkembangan semasa. Lagik lagik cerita pasal incik si dia. Kau orang RO.YA.DHOT.ALIF. redhaaaaaa jelah gituuuuu. Miahahahahhaha:D



Sedikit perkembangan terbaru. Kawan aku marah pasal aku masih kontek dia dan buat hati sendiri terluka. Bla bla bla. Dia dah ade sumone else in his heart rite now. Bla bla bla. Aku kenal siape yang dia suke tu. Bla bla bla. Dia kata aku kawan baik dia. Bla bla bla. Aku pon malas nak fikir nanti emosi aku jadik tak stabil lagi. Hahahahahaha:D



Hei tetibe aku dapat memahami perasaan SEPHIA. Alahhh, yang dalam lagu Sheila on 7 tuuu. Aku dengar lagu tu anggap lagu tu dinyanyikan untuk aku je lahh. Sob sobbb hahaha *nanges memain jek* :D


-------------------------------------------


Hey Sephia
Malam ini ku takkan datang
Mencoba berpaling sayang
Dari cintamu
*dia tak akan kisah dah pasal aku*


Hey Sephia
Malam ini ku takkan pulang
Tak usah kau mencari aku
Demi cintamu
Hadapilah ini
Kisah kita takkan abadi
*aku tak boleh mengharap dia akan ada disisi aku lagi*


Selamat tidur kekasih gelapku
( Oh... Sephia )
Semoga cepat kau lupakan aku
Kekasih sejati mu
Takkan pernah sanggup untuk melupakanmu
*semoga aku cepat lupakan dia*


Selamat tidur kasih tak terungkap
( Oh... Sephia )
Semoga kau lupakan aku cepat
Kekasih sejati mu
Takkan pernah sanggup untuk meningggalkanmu
*semoga aku cepat lupakan dia*


Hey Sephia
Jangan pernah panggil namaku
Bila kita bertemu lagi di lain hari
Hadapilah ini
Kisah kita takkan abadi
*aku tak akan panggil nama dia lagi*



Oh ye, untuk feeling jugak sila tukarkan SEPHIA kepada my real name okehhh! Feeling abessss! miahahahha:D voilaa. Bila IMAN nak buat lagu untuk aku.. kahkahkahh:D


-------------------------------------------


Koleksi cinta back in da house! Voila voilaaaa! Tahahahahaha! *apesal aku eksaited semacamm? hehhhh*


Bagi sesiapa yang belom tahu, koleksi cinta ni merupakan koleksi barang yang ada nilai sejarah dalam memberi kenangan manis dalam hidup cik bunbun. Kenangan yang tak mungkin dilupakan dalam kiraan tiga. Kalau kau orang kira sampai seploh juta pon aku tak kan dapat lupakan. Mihahahahahaha :D *pompuan ni memang gila.


4#

Cuma novel jek. Sekian;)


Hahahahahaha. Okeyy.. okeyy.. nak cakaplah ni. Halahh, macamla kau orang nak tawu sangat ponn kann. Tapi aku tak kira kau orang nak tawu ke taknak tawu ke, aku nak cakap jugak. Ahakks :P


Novel alaf doplohsatu. Karya emma maizura. ADA CINTA DI HATI.


Kenangan :


Novel ni novel pertama yang aku beli. Novel pertama. Sebelum aku minat dengan HLOVATE lagi. Selama ni kalau aku baca novel pon mesti aku setakat pinjam jek.


Dia yang influence aku untuk beli novel-nevel ni senanye. Ada satu hari ni, aku tanya dia tengah wat hape. Takyah buwat dialog pon kau orang tawu kan camne dialognye? Hahaha. Aku terkejot sebab dia kata dia tengah layan novel.


Dia kata seronok novel tu sebab dia kata novel pasal anak kembar. Kau orang tawu jelah dia kan anak kembar. Dan bila aku terjumpa novel tu dekai kedai, terus aku beli. Novel cinta. Sape yang layan mestila suka kan?? Setahu aku lelaki tak layan novel. bukan begitu ausss? Kahkahkahh:D kecuali kau kot. Kau kan mamat jiwang:P


Tahun disimpan : 2008 – selamanya


5#


Next barang, buku berkulit biru. Buku yang menemani seorang gadis bernama bunbun di waktu gembira dan sedih. Sentiasa ada pada waktu dia ingin meluahkan. Description tak buleh belah ahaks ahakss :P




Ini bukan diari. Tapi lebih kurang macam diari. Tapi memang bukan diari. Hehhh, cakap macam keling wakakaka :D nama buku ni “KALAM KIRANA”. Kau orang jangan tanya kenapa nama menatang ni macam tu aku pon tatawu lah agaknye mase tuh aku dapat ilham dari mimpi kot. Gagagagaga :D kirana tuh ponn aku tak tawu ape maksudnye.


Oh ye, ini buku khas untuk kata-kata puitis. Bila tulis diari akan rasa tersangat pilu dan bila baca balek memang rasa nak ketok kepala sebab kalau perasaan tuh tersangatlah tidak oke, aku akan tulis behbukan.


Tapi bila tulis dalam ayat berbunga-bunga barulah rasa macam senang hati nak baca. Bunga ros ke bunga taik hayam ke, aku pon tak pasti. Wakakaka :D*apesal aku merepek? Lalalala :P





Setiap yang aku tulis tuh akan ade tajuk khas dan setiap satu tuh akan menceritakan semua peristiwa. See, macam diari kan? Tapi bukan diari. Sebab ayat dia bunga-bunga. Tapi memang macam diari lebih kurang. Hohh, sah keling aku ni. Wakaka :D


BUKAN LAGI MIMPI. One of my paberet. Menceritakan tentang impian aku untuk melihat impian yang dimpiankan oleh orang yang mengimpikan (iaitu aku) akan menjadi bukan lagi sekadar impian. Impian untuk berkawan dengan dia dan meluahkan semua yang aku rasa. Bile aku bace balek, rupenye impian tuh dah pon jadi kenyataan ;)





Sehlalunya aku akan tulis dulu ape yang aku nak tulis tu baru aku tulis tajok. Sape yang tak rabun? Bagus! ;) nampak tak aku tulis kat bawah tu “UNTUK NAJMI”? najmi tuh bukan nama dia harap maklommm! Yaw!


NAJMI = BINTANGKU = MY STAR. Dia kan bintang aku. Bintang yang bagi aku cahaya dalam melewati kehidupan yang suram ;) sekarang ni, bintang itu sudah pudar. Ngeee :D jangan kecian.


Aku suka tulis tiga kerat. Empat kerat jarang-jarang. Dua kerat kadang-kadang. Berkerat-kerat kalau aku nak tulis freestyle.





Sila jangan betolkan skrin komputer anda. Gamba ini memang tidak jelas ala-ala kabur cenggitulahh. Ahaha. Sebab aku tulis guna pensel. Yang kat atas tuh nampak jelas terang dan nyata sebab aku tulis guna pen.


Yang guna pen tuh maksudnya aku draft kat ketas laen pastu baru tulis dalam tuh. Yang gune pensel tuh pulak yang aku directly tulis dalam tuh. Dan kalau anda perasan, setiap satu tuh mesti aku akan lukis corak yang memang sikit ponn tak romantik. Hihaha :D


Kenangan :


Aku start tulis sume ni bila aku minat dekat dia. Sedih sebab tak nampak dia seharian, gembira sebab terserempak dengan dia, semua ada kat dalam tuh.


Bila aku dah mula berkawan dengan dia, aku dah mula berhenti tulis sebab aku pon tak tawu kenapa. Hmmm. Agaknye sebab lepas dah berkawan aku akan cerita semua dekat dia. So, buku ni memang terbiar sepi. Cuma dijadikan bahan bacaan lepas dah penat buat homwek. Sirius aku bawak buku ni pegi PREP. Haha :D


Dan sekarang, bila aku aku dah tak bercerita apa-apa dekat dia, aku dah mula tulis balek kekata puitis kunun kunun tuh. Tapi aku tak tulis dalam tuh. Aku tulis dekat blog aku yang lagi satu. Sajerk tak nak bagi kau orang baca. ;) tapi ramai je yang jumpa belog tu dan bagi komen-komen yang buat aku rasa terharu sob sob. Ngee :D


Tahun disimpan : 2007 – selamanya



-------------------------------------------


Cinta itu membuat aku kukuh
Aku bangun setelah jatuhku
Cinta itu menjadikan hatiku teguh
Tiupkan semangat dalam hidupku


Kini, setelah kau pergi
Aku masih lagi mencari
Mencari kekuatan di dalam diri
Agar hati tidakkan rapuh lagi


Ketika sepi merajai diri
Aku masih merindui kamu
Hanya mampu kotakan janji
Terus tersenyum walau tanpamu


Kini, aku masih hidup dengan kenanganmu.
Ohhh, sungguh loser kan aku? Hahaha. Maen-maen pulak. Hohh!



-------------------------------------------


nak lagi tak koleksi cinta ni? Ade banyak lagi wakakaka :D lepas habis koleksi cinta aii publish koleksi laen pulokss. Miahahahha. Pompuan ni gile. :P


oh ye, aku dah malas nak fikir dah. Kalau betol dia anggap aku kawan baek dia. Okelahh. Jangan cakap je ye dokk? Dop cakap kat aku yang aku ni kawan baek dia tapi bile it comes to layanan, tak macam kawan baek T__T




p/s: inilah maksud aku dengan entry yang bermakna. Panjang melebar gituuuuuuu. Habes rabomm semua orang dop gegeh bace entry aku kahkahkahhhh:D

sekian;)

23 comments:

syue said...

macam sedih pulak baca yang atas atas tuu. sama la kite bunbun :'( tapi tkpee, kita still boleh hidup tanpa dia kan? chaiyokkk bunbun :D pasal kawan tu kn, takpelaa, anggap jela tu jodoh dorang. be happy for them.

serius tknk main diari lagi sebab trauma, sebab dulu diari kite ade budak dlm dorm tu pass kt orang T____T

Alynn Notnot said...

nnt kau akn jmpe yg terbaik. tade hal punye ;)

luvly mya said...

hehe..my name is najwa..;)

Aus MeLankoLik said...

bunbun , nanti aku main gitar lagu sephia utk kau . hahahak . jgn sedih2 ok ! hahahak

cik bunbun said...

syue :diary? haha. sedih jek kene pass2 huuuu. so jahat la mereka! :(

cik bunbun said...

alynn : insyallahh :DD Aminnnn.;)

cik bunbun said...

luvly mya : my name is faherah. voilaaaa. hahaha:D

cik bunbun said...

auss : kau reti maen gitar ke? ahakhakkk.

NuR said...

hai cik bunbun....
t ak soh la incik iman tuh wat lagu kat ko ye...hehee...tp kne la selit nme aku sket..kahkah...

p/s: betape jiwangnye anda...;)

cik bunbun said...

hahaha. bgus2. kau bebel2 sikit kat dia. penat aku tunggu lagu aku siap kahkahh.

name kau dkat backround je. tehee:D

miss lolly a.k.a luvfareda said...

aku tak paham kenape name aus disana sini ?





*koma.

embun d tengah malam said...

banyak kenangan cik bunbun ni

♥ shiMawar ♥ said...

erm..nmpknye kita berkongsi cara yg sama dlm meluahkn perasaan..trutamanye bila sedih..sis pn suka gak wat sajak..tp sis xde le buku khas cam bun2 ni..biase sis conteng jek mana2 celah ntah..kdg2 kt nota kuliah pn ade..pastu kantoi dgn member..bengong betul..haha.. :p

lelaki biase cmtu dik..die kate KAWAN jek..tp time die ade prob dgn awek die, die akn cari kita n masa tu die xharap kita jd kwn die..tp die nk kita lyn die lebih..masa tu le nk imbas kngn lama le, nk undurkn masa le..nk jiwang xbleh blah..tp bila die dh ok dgn awek die, tiba2 die wat2 lupa dgn ape yg die ckp..

sori klu akak ckp, bun2 jgn close sgt..sbb tkut akn jatuh cinta semula pd die..cari le ur own happiness..klu die bleh bhgia, kamu pn bleh..chaiyok2! :D

cik bunbun said...

miss lolly : aus sekang sdg mgjar populariti. ahakhakkk. *ade kaitan ke T__T*

cik bunbun said...

embun : eaa. byk sgt T__T

cik bunbun said...

shimawar : oh okey sis;) nice advise ekceli. gonna remember dat:D

NichKhun said...

urghh saya sangat suke s07.. dan lagu2 nye.. huhu

encik tikus said...

uihh,nanges n hiba aku dengar cerite cinte kau!
tabahkan hati mungkin ad yg lebih baek tapi yg pasti bukan aku okee?
kihkihkih,terperasan plak XD

cik bunbun said...

nichkun: oh voilaaa;) suke jugakk:D

cik bunbun said...

encik tikus : hoii. sape kate aku nak kauu. kahkahkahhh:D

Amanda Eltiqaz said...

sephia < lagu favourite saya jugak dulu masa ada scandal2 =P

saya dah add awk dlm exchange link sy.. ^^

cik bunbun said...

amanda : teheee:D ade skendel ekkk :DDD. ohh, voilaaa. tyenkiuuu

Arra JaSmY said...

adekk shayang..

Jgn sedey2 lagi ok.
Ur life still pnjang lagi and ramai lagi org yang kamu akan jumpa dimasa akan dtg nih.Be strong ok.

Andai dia bukan utk kamu,anggap saja ALLAH telah mnciptakan insan yang lbih baik dari die utk kamu.

Tpi kalau dah sememangnya die jodoh kamu,ape jadi sekalipun pasti die akan jadi milik kamu jugak kan.

So..juz be happy with ur life ok.ALLAH knows wut the best 4 u.InsyaALLAH,akak doakan yg terbaik buat kamu k.:)