Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Monday, April 26, 2010

Karya Celaru Hati Haru Biru 1# - BUKA BUKU BARU :)

Sayang
Akan ku nanti kata cintamu
Biar berkurun akan ku tunggu
Biar berzaman ku takkan lesu
Ku tahu dirimu dalam hatiku


Sayang
Akan kujadi pencinta sejati
Biar hatimu tak pernah sudi
Biar kasihku kau tak pernah cari
Seluruh jiwa akan ku abadi


Sayang
Akan kutunggu dengan setia
Biar hatimu jua kan rela
Biar pintunya luas ku buka
Akan kau lihat tulusnya cinta


[aKu sAyAnG kAu :)))]
Taman tasik biru Kundang, rawang
11.12 malam -ahad- 2542010



---------------------------------------------------------

Oke sila baca nama belog ini. Ohhh. Masih lagi sama. BEING SINGLE IS OKAYY :) Hahahahaha! Ingatkan salah bukak belog tadi. Uhukhukkk :D


Aku hilang beberapa hari tetibe muncul tup tup dengan puisi cinta segala bagai. Sah mereng kepala teleng aku ni. Muahahahaha:D bukan sengaja tak nak hapdet. Hari sabtu tu aku busy pergi masjid. Hahakk! Hari ahad pergi sunway pyramid. Lepas tu tidur rumah madi dekat kundang lepas tu baru balek tadi. Heeee :D berjalan sakan aku ni. Mentang mentang kaya :P



Sesekali tidur menumpang di rumah orang memang seronok. Boleh hilang semua kecewa putus cinta. Kalau tak percaya cuba la. Pergi tidur rumah mak cik kiah belakang rumah kau orang muahaha:D sah sah dia buat muka kerut seribu pasal kau orang tak pernah bertegur dengan dia tiba tiba nak tumpang tidur hape kess! Oke. Perenggan ni memang merepek hak hak hak! ;P



Kecik-kecik dah pandai ye ;) ehem ehemmmmm!



BUKA BUKU BARU. Apa maksudnya tu?



Satu : kehidupan perlu diteruskan.


Cakap macam ni memang senang. Budak sekolah tadika pon reti sebut kot “idup ferlu diceyuskan” ahak ahak. Pelat kot budak tadika tu T___T. tapi aku, kau, kita, kamu, sudah pun dewasa. Dah faham apa maksud ‘HIDUP PERLU DITERUSKAN’ tu.


Bukan masanya untuk selalu menoleh ke belakang dan melihat apa yang telah kita hilang kerana kesilapan kita. Sesekali lihatlah kiri dan kanan kita, apa yang masih ada dengan kita. Kalaupun tempat duduk di kiri dan kanan kita masih kosong, kita masih ada Allah. Carilah Allah kerana cinta Allah tak pernah mengecewakan.


InsyaAllah! *oke tiba tiba T__T*


Dua : campak jauh jauh putus asa.



Putus asa. Pernah aku rasa. Kecewa kerana disakiti cinta manusia. Buat aku jadi putus asa dengan cinta. *ada rasa macam ayat ni macam rasa ikan bilis cap skema takkkkk?* wakakakakaka. Oke jangan gelak banyak banyak. Lagha. Isk isk. Dah insap rupenye anak cik bedah ni. Muahaha:D oke sambung;


Selalunya aku akan kejar apa yang aku nak. Walau apapun caranya, aku akan kuat asalkan akhirnya aku akan dapat. Bila sekali terjatuh, buat aku rasa, apa gunanya berusaha. Apa gunanya jadi kuat kebal tapi dihujungnya apa yang aku kejar tetap hilang dari pandangan mata.


Tapi bila terhantuk aku tersedar hakikat BUKAN SEMUA yang kita nak kita akan dapat. Semuanya BIIZNILLAH. Dengan izin Allah. So, lihatlah sekarang. Aku berdiri semula. Kembali percaya bahawa semua yang kita nak perlukan usaha. Kalaupun kejayaan itu bentuknya sfera tetap takkan bergolek. Kalaupun kejayaan tu bentuknya pipih tetap takkan datang melayang. Ececececece.


Biar berkali aku jatuh. Tetap KUAT untuk bangkit! :]



Tenang begini :)



------------------------------------------------------



Oke selesai kelas falsafah kita hari ini. semua buleh simpan buku. *tiba tiba lagi* T___T


Hebat kan falsafah aku. Bukan P. KAMALANATHAN punya falsafah oke. Ni falsafah bunbun mereng kepala teleng. Hebat kan falsafah aku. Terbaik dari ladang BOH. Muahahaha. Oke sila muntah berjemaah tanpa mendahului imam. Wakakakakakaka! See, aku dah kata, lepas tidur menumpang rumah orang terus sembuh tekanan perasaan. Tehehehehe :))



Kesimpulannya wahai sidang kabinet sekalian;

Arahan: Sila hitamkan jawapan pilihan pada kertas jawapan OMR

A) bunbun sedang menikmati ayam berempah perisa sirap di warung bernama Menantu Kesayangan. < ----- terpengaruh dengan entry aus. Hahakk!


B) bunbun sedang berjoli di LONDON WEIGHT MANAGEMENT dan telah Berjaya mengurangkan seinci demi seinci lemak di badan hak hak hak!

C) bunbun sedang menyukai seseorang secara diam diam. Jengjengjengjeng!!! Rasa nak pitam ohoii! :D

D) bunbun sedang bermain magik kejap ada kejap tak ada sambil ber cak cak dengan suami terchenta. Muahahaha:D uii bila aku kawen?



Oke sila teka yawwww! ohh. entry yang tak ada kene mengena dengan incik si dia. kekekeke;P



p/s : BEING SINGLE IS damn OKAYy! Tapi, berdua denganmu pasti lebih baik. Oke aku nyanyi lagu acha septriasa tu. Wuhuu!





Sekian ;)

17 comments:

╚► capital S hana ◄╗ said...

cik bunbun .
ttbe an ira tringat som1
haish

NuR said...

Falsafah penoh makne..i like.,,;))
kat ketas OMR: aku itamkan C..pastu aku padam balik gune pemadam stabilo..huhuu..itamkn B lahh..mulehh? hakhakXD

planet putih said...

hahaha...
blog yang cool n sempoi..
sudi2 la membuang masa berkunjung ke blog saya yea..
(* ^)

Frodo Baggins said...

berlima pown best!
hahahahhaha


>>____<<


((makcik kiah siap wat red karpet ..)) hahahahaha

syue said...

kita suka la entry ni :))
sbb macam sesuai sungguh dgn kita yg dulunya heartbroken. ada je ayat yang buat kite lebih semangat meneruskan kehidupan. doktor love eh cik bunbun ;) hehehe. tp sbb skrg dh jumpa cinta sejati iaitu nazim othman,waakkakaka. dh tk bimbang lagi. hihihih

naz said...

katakan saja ya untuk berdua hahahaa

encik tikus said...

baru aku taw kau nih act GEMOK rupenye.
muahahahha :D

syahira ariff said...

sy hitamkan jawapan C
ngiahahaha
are u admiring sumone rite now dear??
tengok blushing kat muka da tau
huhuhuhuhu

norain ishak said...

kau tgh layan jiwang ke bunbun..hahah..aku pun tgh layan jiwang skang nie.haha.

♥ shiMawar ♥ said...

aha...
adik sis ni dh jatuh centa ke..???
wa...sis tumpang hepi ek.. (^_____^)v

ARC™ said...

ttibe ade lagu acha tu yg aku ske tu hehehe
rilek ar beb single is simple kan hehe

cik bunbun said...

nur; aku tak gemok okeeeee. tak buleh menrima knyataan. hakhakk!:D

cik bunbun said...
This comment has been removed by the author.
cik bunbun said...

syue : nazim memang muleh mbuat kita bahagia. hahaha! apekah?

cik bunbun said...

tikus kering : aku ulang sekali lagi. aku tak gemok okeeeee! hahaakk. tak dpt mnerima knyataan T__T

Aus MeLankoLik said...

hahaahk ,

aku nk JAWAB A
sebagai calon menantu kite kena bersedia bunbun , hahahak .


aku rase otak kau makin weng la skang , hehehek .

bgus , boleh bg tunjuk ajar . hahahak .

cik bunbun said...

@Aus MeLankoLik

hahaha. ku sudah sembuh ye sekarang. harap maklum. yaww!