Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Monday, April 12, 2010

Ade ape dengan LELAKI BANYAK PEMINAT ni?? Hei, cik bunbun tak anti tapi cume fobia jewww;)

Bende yang PALING SIMPLE UNTUK ORANG TAKOT. LIPAS. Oke, aku tak takot lipas. Cehh, berlagak aku ni. Lalala:P meh pijak aku reramai. Gagagaga:P



*taruk lipas dua heko kat sini pasal aku tak takot. Bahahaha!! :D err, saje je taruk lipas katun katun. Karang kau orang terperanjat nak mekk sape nak tanggung? Voilaaaa :D*


Bende yang PALING PELIK UNTUK ORANG TAKOT. KUCING. Hahahaha. Yang ni aku nak gelak puas-puas. Sebab banyak kawan baek aku tahkot kucing. Tak buleh expose siape mereka. Matik aku kene pijak lepas diorang bace entry ni. Bahahaha!



*taruk kucing pulak kat sini pasal aku tak takot jugak. Gagagagagaga :D ini bukan robinhood. Tapi TIGER dan ROMEO. Weuhuu:D*


Aku ni datang dari fehmeli yang memang dari kocik cenonet sejak dalam kandungan mak memang suke kucing. Sebab tu la aku macam batak sikit jumpe orang takot kucing. Hermmmm, tapi, ape salahnye takot kucing kannn?


Ade yang tahkot serangge, ade yang takot ulat, ade yang tahkot lelabahh, ade yang takot gajah. Erks, ade ke?? Gagaga:D apepon yang kau orang takot, ape salahnye kannnn.


EVERYONE IS UNIQUE, RITE???



*taruk gajah sekor kat sini pulak pasal aku blom jumpe orang takot gajah. Kakakahh:D. hagaknyelah kannn, lepas tengok gambau ni ade yang takot gajah takk? Hakhakk:D*


Bende yang paling PATOT KAU ORANG TAKOT sebab aku memang takot ponn. CICAK DAN KATAK. Euwwwwwwwwwwwwww! Sahngat menakotkan kus kus auuu!Tetibe cicak tu buleh putus ekor. Kau orang tak geli ke? Aku geli gila geli geli gilaaaaa! Miahaha.


Ahhh. Aku paling takot kalau ade cicak mati tersepit dekat celah engsel pintu. Eeeuuuuuuuwwwwwwww!! Lehlagi kalau tetibe nampak telur cicak dah menetas. Aaaaaaaaaaaahhh!! Buleh terserempak dengan anak dia tuh lagi siap maen cak cak dengan aku ape kesssss!! Ohh emo kejap. Lalalalala:P


Ape yang membuatkan katak menakotkan adelah kulitnye yang memang licin nak mamposs wakaka dan penuh berlendir segalaaaaa. Euuuuuwww. Kebolehannye untuk melompat ponn buat aku takot hehhh! Aku cuak kalau-kalau dia lompat dekat muka aku. Uhuhhh. Kalau terciom aku muncul putera raje tak ape jugak wakakakaka:D


*takdepp gambauu cicak dan katak kat sini sebab aku takot nak tengokkkk. Sekiaannnnnn;)*



Oke, siap pendahuluan untuk hari ni. Tepuk tangan! Kalah pendahuluan karangan SPM aku. Hakdehhh T__T Baru nak masuk main point ni.



Aku tahkot nak bertemu dengan para jejaka yang ada banyak peminat. Dah trauma kot. Macam buleh teka je siape kann?;) kalau tak buleh teka pon takpe, tak masuk final exam kakak abang sekalian ponn kannnn;)



Aku rahse dalam hidup aku ni ade banyak jejaka yang macam tu. Gagaga:D maksud aku, mostly jejaka yang rapat dengan aku. Semuanye stok-stok yang ada peminat keliling pinggang.



CIRI-CIRI JEJAKA BANYAK PEMINAT.


Yang pertama : ADA BANYAK KAWAN BAEK PEREMPUAN.


Hahh. Orang macam ni ade banyak kawan perempuan. Kalau buleh semua kawan dia tuh, dia nak label jadi kawan baek. Cehhh, padahal dalam hati dia, dia anggap kawan biase jekk ponnn! Ohh, aku emo sekejap. Lalala:P


Sebab, memang sejak azali, LELAKI DAN PEREMPUAN MEMANG TAK BULEH BERKAWAN BAEK. Jarang nak jumpe lelaki dan perempuan yang berkawan baek tapi tak menyimpan ape-ape perasaan. Mesti ade perasaan walaupun sikit. Kalau tak, tak normal la tu! Gagaga:D


So, dalam kes macam ni, perempuan akan tertarik dengan lelaki tu sedangkan lelaki tu memang tak perasan perempuan tu minat dia sebab lelaki tu memang ade banyak lagi kawan perempuan laen!



Yang kedua : SUKA MENOLONG LEBIH-LEBIH LAGI MENOLONG PEREMPUAN


Hahh! Inilah sifat yang buatkan kawan-kawan perempuan dia yang tadi tu tertarik habiss. Sebab lelaki macam ni memang kununnye tak sanggup nak tengok perempuan tu menderita kununnye. Ahaks ahakss.


Dalam kes ni, perempuan tu akan perasan yang dia je yang ditulung oleh lelaki tu. Padahal kat belakang , ade banyak lagi perempuan yang ditulung oleh lelaki tersebut . Guguguuu. Aku tak sukelahh.


Ade jugak kes yang takdepp pon suke menolong. Tapi disebabkan kekiutan kemiutan lelaki tu, ramai perempuan nak beratur nak jadi awek la, kejap lagi adek angkat, lepas tu kakak angkat pulakk. Hehh! Sorang jek tak buleh ke? Beruntung badan kalau ade rupa kann:D



*ini bukan jejaka banyak peminat. Ini kawan program Skor A aku. ade MR HORLICK kat situuuuu. Hahahahahahaha:D siapakah?;) marah pulak syed firdaus. siapakahh? :P*



Yang ketiga : BELUM ADA AWEK.


Hahh. Ini memang ciri yang obvious. Orang melayu asli kata JELAS gituuuuu. Miahahahaha:D Sebab, bila ade banyak peminat ni, dia jadi macam rambang mata nak pilih. Nak pilih yang disini, yang sane kecewa. Nak pilih yang sane, ape pulak kate yang kat sini. Hehhh. Ini lirik lagu kan? Ekeke:P


So, semuanya jadi kawan jeklahh. Paling-paling ponn, mesti ade kakak angkat jugak. Kunun-kunun macam ni, “kitew jadik kawan je dulu oke” kalau dah memang tak berkenan, cakap tak berkenan! Jangan bagi perempuan tu harapan! Ohhh, aku emo lagi. Lalala:P



Kirenye, semua perempuan tadi memang jadik koleksi jekla. Mane taw kut-kut bila sorang pergi, ade lagi yang laen. Ohhh! Memangla BERKAWAN BIAR BERIBU, BERCINTA BIAR SATU. Tapi, dah kalau buat orang terhegeh-hegeh kat dia baek tak payahhh!



KENAPA AKU TAKOT DENGAN JEJAKA SEPERTI INI


Simple jek sebab dia, sebab aku rase macam diperbodohkan. Berada dalam hubungan yang tak pasti, baek dilepaskan pergi. Betol takkk? Kalau nak berkawan, buat care nak berkawan. Jangan layan baek lebih-lebih. Kunun-kunun nak menolong.


Kepasa perempuan yang ada kawan lelaki macam ni, Hah, janganla cepat cair sangat dengan lelaki macam ni kalau dah memang tawu dia ada banyak kawan perempuan. Dia baek sikit, dah nak cair. Dia tu cuma berniat menolong jek. Ingat tuh! Bagi pesanan segala bagai. Macam bagus je aku ni. Hahahahahaha.


Sooo, ape motif entry ni? Bahahahaha!! Err, lelaki pilihan aku adelah yang takdepp ramai peminat dan selalu direjek? Bahahahaha!! Tettttttttt! Oh voilaaa:D aku tatawu kenapa dengan aku sebenarnya ni. Macam ada yang tak kene sejak semalam. Hahahahahahahahaha. Ape aku mepek ni. Kau orang tak payah faham oke. Hakhakk T__T


Teringat pulakk aku.. dulu mase zaman-zaman belum matang dulu (fom 1 atau fom 2) most kawan-kawan perempuan aku akan suke lelaki yang tak berape nak layan perempuan. Macam baek la kununnye. Kekeke:P kalau sekarang ni, aku rase mesti orang dah dop kate yang lelaki tu gay. Lalala:P



p/s: sooo, kau orang takot ape? Kalau takot cicak dan katak bersama jejaka banyak peminat boleh kita buat fan club. Yeuhuuu!


Sekian;)

36 comments:

anis;LaDolceVita. said...

yeah,
kalo dpt pkwe yg bnyk peminat,
mmg akn berasa sgt insecure.
huhu.
;D

NichKhun said...

ermmm cik bunbun.. camne nak bia ade perasaan kat org? hahahaa orang suke kite dan kite xde perasaan pom kat org.. wuhuhu

embun d tengah malam said...

takut dgn cicak..geli

cik bunbun said...

anis : masalhnye disini, cik bunbun takde pakwe pon mase tu. hahaha. mase tu?

cik bunbun said...

nichkun : sis bertanye macm bunbun dokter cinta. wahahahaXD emm, bagi peluang kat dia kot? erkk

cik bunbun said...

embun : yay ade geng! hehhh:D

madihahzubir said...

yang takde awek tu betul la.aku pun paling takut dgn laki takde awek. takde awek lagi hot. ;))

miss lolly a.k.a luvfareda said...

erk*

nak komen panjang2 xsempat.

cume nak komen.






saya skng fobia dengan lelaki. :(

zida said...

laa. kau pun skor A ke?? haha well, aku tak takot laki pon. sebab aku memang rapat dgn dak laki. agagaga <-- gelabah gila ayat. hak4

*kawan aku takot gila dengan kucing smpai tengah prep pun boleh terus panjat meja kalo kucing lalu =='

rossoneri said...

lipas yark yark yarkkssss geli tahap gila meremang bulu roma hahahaha... katak, dia melompat kita pun melompat lah, cicak, still lagi boleh kaco2 halau2 dia..ok,habes pendahuluan.

main story, hahah, kita mmg ada kwn laki macam nih,ala2 metroseksual gitu,tp xpenah lah plak nak cair dgn dia..wpun org ckp dia hensem, entah lah..mungkin sbb kita ni jenis xada perasaan kottt hahaha bak kata kwn lelaki kita..huh...!

zaza said...

ai pun xde bf ni, heheh..

Tapi, X fobia pn..

miloicekaw1119 said...

pnjgnye pendahaluan entry..
pnt la nk bce..
cik bunbun memg rajin taip kn..
hehehehehehge..
jgn mrh..
gurau je..

AISHA SAAD said...

aku tak suka laki yang ramai peminat pasal....

asal aku jalan dengan dia jek ramai nak usha2... bengang pon ade takde privasy!!walaupon dia tak usha aku tapi aku tak suka jugak!!

luvly mya said...

ketiga2 ciri lelaki tu ade dalam seorg kawan saya..haha..fobia2..memang tak tipu mesti ade perasaan perasan sikit kan.

saya tak takut lipas,cicak and etc,,tapi kucing takott..

Arra JaSmY said...

haha..akak tak minat lelaki hensem,muka jambu.skadar stock nak cuci mata buat eyemo boley la..hohoho.

Baik cari yang sederhana,biar tak dew rupa janji hati senang and selamat.*tak der org nak kebas*hak hak hak.

cik bunbun said...

miss lolly : err sekiann. hahakk. apekah?

cik bunbun said...

zida syg : ahahh. yup skor A sbb tu kenal dak amin sengal tu. wakakakakaka.

yup2!! bayk kawan yg macam tu. nampk kucing seriauu. hahakk. trend budak skola agame kot. hahakkk

cik bunbun said...

madihah zubir : tergoda dgn lelaki xde awek ke? tehehehe:D

cik bunbun said...

rossoneri : cicak paling geli weuhuu. hahakk. tadep nafsu wakakakaXD

cik bunbun said...

zaza : pendek tpi dlm maksudnye. hehehehe

cik bunbun said...

cik paro : nti bunbun tulis entry paling pendek utk cik paro. hehehee:P

cik bunbun said...

aisha saad : tehehe:P tulahh. asek kene kebas jek. sob sobbbb. hehhhh!

cik bunbun said...

mya : yup; hati tersentuh dgn mereka. sob sobbb. hahakk! ape kesss!

cik bunbun said...

arra jasmy : a'a akak punye encek jantung pisang tu pon biase2 saje. hehehehe:P ni yg nak kebas niii. wakakakaXD

NuR said...

hai cikbunbun....i tatot same lipas ngan katax....eeww..geli...

cicak tu takde la sgt...jgn dier sentuh i sudey...hakhak..

bab laki la...em..carik la mamat2 bangla ke..owg len pon tak hadap... huahahaaa...

~ Ann ~ said...

euwwwwwww.... aku pun geli cicak!! wek wek wekk

cik bunbun said...

nur : tgok cicak pon dah geli. hu hu huuuuuu. bangla ea?? akan dipertimbangkan. wahahahaXD

cik bunbun said...

ann : yay ade geng! wuhuuu:DD

♥ shiMawar ♥ said...

erm..sis ade kwn yg takot gile dgn kuceng..die pernah naik ats meja sbb gile punya takut kuceng nk gesel2 kt die..mmg trkejut sbb selama ni die dikenali sbgi gadis yg alim n brsopan santun..bayangkan seorg ustazah mencangkung di ats meja..haha..lawak gile.. :D

eh, TERngumpat plak.. (sambil wat muka innocent)

naz said...

masalah nya sekrang saya takut kucing hahaha

gemuknine said...

ye,laki tu memang suka wat
pompuan tertunggu.
abes tu cik bunbun,lelaki
yg mmg ngn laki o pompan dye tak cakap,kira camne ek???

ambooyats said...

ermm..cam betol jek ciri2 tue
sllu jmp owg cmtu mmg rmai peminat..huhuk

cik bunbun said...

shimawar : pompuan alim2 mmg macam tu kott. hahahaha. bunbun punye kawan sume cam tu la.hahhaaT__T

cik bunbun said...

naz : hahahaha. tak sgke lelaki pon ade takot kucing. hahaha :D

cik bunbun said...

gemuknine : hahaha. tu blum ade nafsu tu. wakakakaka. tak pom mmg xde nafsu. hakhakk :P

cik bunbun said...

ambooyats : hukhukk. mmg tiada yg banar malainkan benar belaka;)