Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Friday, April 16, 2010

5 mimpi yang tidak disukai cik bunbun. Voilaa :D


Me sejak few days ago suda gila. Haha. Hidup turned upside down. Gila bai. Tekanan perasaan serius. Hari ni, everything get back to normal. Wuohh! Wuohhh! Seronok hak hak hakk. Tak payah faham perenggan ni sebab aku memang saje tulis ayat rojak supaya anda dan kamu dan dia tidak pahamm. sekiannnnnn ;)


Dah waras nak tulis entry :)



Mehmule aku nak tanya dulu wokehh. Siape kat sini yang suke dapat mimpi? Angkat lubang hidung mehmasing. Alohhh. Nampak bulu idung semua wakakakaka:D let me tell ya, aku, tak suka mimpi. Wuwuwuwuwuwuuuu. Reason? Banyak reason ni hehhhhh T__T



Ada banyak mitos tentang mimpi ni. Aku pon tak pasti kalau tu bukan mitos tapi fakta. Antara satunya, benda yang kita mimpi akan jadi bertentangan dengan realiti. Betol ke bende ni wehh? Sebab aku pon kekadang percaya jugak. Miahahaha:D so, bila aku dapat mimpi gembira aku akan sedih dan bila aku dapat mimpi sedih aku akan hepi. Buleh ke macam tu? Hak hakk.



Lagi satu yang aku dengar pulak adelah, kalau orang dalam mimpi tu bercakap maksudnye tu mimpi dari syaitan. Dan kalau orang dalam mimpi tak bercakap mungkin tu merupakan mimpi yang memberi petunjuk. Aku tatawu lah kalau ini memang betol kan? Anyone? Pakar hadis ke? Mana tawu ada hadis pasal benda ni?


So, macam mana pulak dengan déjà vu? Aku sehlalu dapat mimpi macam ni. *déjà vu buleh kira mimpi ke?* Kirenye masa aku tengah buat sekian sekian tetibe aku rasa macam pernah mimpi pasal bende tu. Selalunye kita tak akan sedar yang kita mimpi mende alah tu sampailah waktu bende tu really happen kat dunia sebenar. So, ape pendapat kau orang pasal déjà vu? Pernah alami?


Terus dah tak hensem tengok robinhood tido macam ni. Kahkahkahh :DD mulut dia selalu gerak-gerak masa tido. Mimpi makanla tuu T__T



Satu-satunye fakta yang aku tawu dan aku pasti pasal mimpi ni cuma satu jek. Nampak sangat cetek ilmu hak hakk T__T. otak manusia sebenarnya tak boleh membezakan antara mimpi dan realiti. Sebab tu bila dapat mimpi sedih sedih ataw menakotkan buleh sampai menangis dan meraung. Ini bukan aku tipu wokeh. Ini aku dengar kat seminar masa zaman sekolah dulu.


So, personally, aku tak suka mimpi. Salah satu sebabnya sebab mimpi akan buat aku jadik tensen dan rasa tak cukup tido hehhh T__T.


CARTA 5 MIMPI YANG AKU TAK SUKA



..Tempat kelima..



Aku tak suka mimpi yang ada lelaki tapi aku tak nampak muka dia. Hak hak hakkkkkk :P ada satu mimpi ni yang aku masih ingat sampai sekarang. Ade sorang lelaki datang rumah aku. Dalam mimpi tu dia macam berkenalan dengan fehmeli aku. Macam nak masuk meminangla. Wakakakaka:D tapi aku memang tak nampak muka dia. SH*T! :P



Kirenye muka dia memang kabur-kabur. Hukhukkk. aku tak suka mimpi macam ni sebab aku rase macam rugik je mimpi bes bes tapi tatawu siapa dalam mimpi tu. Wuwuwuwuu. At lis biarla aku taw hidung penyek ke, hidung mancung ke, boleh jugak aku ready kalau tu memang gambaran sebenar bakal suami kannn. Ahaksss:P


*kenapa asek cakap pasal bakal suami dalam entry T__T*



..Tempat keempat..




Aku tak suka mimpi makhluk pelik-pelik dan benda pelik. Hei, siapa yang suka mimpi macam ni kann? Aku pernah mimpi syaitan baphomet. Hakhakk. Terlebih bace MASTIKA la ni. Huhuuu, menahkotkan ohkayy. Aku pon tatawu kenapa aku boleh mimpi pasal bende alah tuu. Hagaknye sebab terlalu memikirkan pasal benda tu kott T__T


Selain tu, aku pernah mimpi pasal matahari terbit kat barat. Huhuuu. Pernah mimpi banjir besar. Kirenye macam nyawa dah sampai di hujung. Walaupon menakotkan la kann, tapi aku rasa mungkin petunjuk supaya aku cepat bertaubat. Isk iskk. Banyak dosa. Wuwuwuwuuu :(


..Tempat ketiga..



Aku tak suka mimpi yang banyak adventure. Tempat dalam mimpi tu macam familiar tapi sebenarnya tak sama dengan tempat sebenar. Sebagai contoh, tempat tu kampung aku. Tapi tak sama pon. Soo, aku kompius kejap kenapa aku boleh kate tu kampung aku. Hak hakkk :P



Kejap-kejap aku mimpi naek motorbot padahal aku memang takut atas air ni. Dalam perjalanan naek motorbot tetibe boleh jumpe ikan paus gergasi la. *ikan paus kan memang gergasi? Wakaka :D* kekadang jumpe Ombak tsunami la. Kadang-kadang tu, kalau hari ni mimpi dekat tempat tu, minggu depan pon boleh mimpi tempat tu. Kirenye macam tempat tu dah di save dalam otak T__T



Aku tak suka mimpi macam ni sebab aku akan rasa penat dan terus rasa nak tido lagik padahal masa terjaga dari mimpi dah pon pukul doblas tengahari. Macam tak cukup tido jek. Kantoi bangun lambat. Ahakks :P alohh, bukan selalu hik hik hikkkk :P


..Tempat kedua..





Aku tak suka mimpi pasal incik si dia. Hahahahahahaha :D ni pon boleh masuk carta. Dulu-dulu suka la bila mimpi pasal si dia kannn. Bila dah nak lupakan dia, mulelah dop asek muncul dalam mimpi aku ape kessssss! Kekadang boleh mimpi aku keluar dengan dia la. Itula. Ini la. Mencik aku lahhhh. Walaupon dia cuma kawan aku, bukan bekas pakwe ke hape ke. Aku tetap tak suka.


Siapa yang suka nak mimpi pasal bende yang kita nak lupekan betol takk? Huuuu. Tak suka mimpi ni sebab akan buat aku jadi rindu. Sob sob. Kenapa? Kenapa? Kenapaaaaaaaaaaa? Oh mereng sekejap. Lalalalala:P tapi sekarang dah tak mimpi dah. Dia pulak mimpi pasal aku. Hak hakk! Padan muke kauuuuuuuuuu! Kehkehkehhh! :P


..Tempat pertama..



Aku tak suka mimpi pasal arwah ayah aku. Huuu huuu huuuuuuuuuuu (enam harkat). Jangan salah faham oke. Aku terlalu sayangkan dia. Macam yang aku cakap tadi. Otak tak boleh bezakan antara mimpi dan realiti. Bila aku mimpi pasal dia, aku akan rasa macam dia masih hidup.



Dalam mimpi tu, ada satu harapan yang aku tanam dalam hati aku. Harapan nak satukan balek mak ayah aku. Let me tell ya, mak ayah aku da bercerai sebelom ayah aku meninggal. Soo, sebab tu la. Dan aku tak malu nak mengaku yang aku memang menangis bila aku terjaga dari mimpi macam ni. Satu harapan yang tak mungkin tercapai.



Oke, sila nanges sebab bila aku tulis perenggan ni pon aku dah sebak. Hak hak hakkk :D sebak kemendenye hehh. Dah nanges pon T__T hahahaha:D



Kesimpulannya, aku memang tak suka mimpi. Hehhh T__T.



p/s : model entry aku ni low profile, so kene tutup mata dia. Hak hak hakk :P




Sekian;)

20 comments:

suliani said...

saya suka dengan carta tempat kelima mimpi..
macam kene ngan jiwa sya..hakhak
ade lah jugak dpat mimpi mcm ni..tapi kita x tahu mcm mane muke lekaki 2...mgnkin lelaki ni jodoh kita kot..hakhakahak..

suliani said...

papa saya ada bagitau yang kalau kita mimpi air (suasan air 2 bnyak macam kat lautan kot)..maksud mimpi ni yang akan ada maslah berlaku...ini telah terbukti pada papa yang yang keesokannya ada masalah berlaku..tapi bukan masalah besar sangat pun...bnyak lagi tanda mimpi ni tapi papa x bgtau pun..

cik bunbun said...

suliani : hehe. lelagi kalaw mimpi yg badan taf2 tu. hahahahakk. siot je ta nampak muke. kehkehhh:D

cik bunbun said...

suliani : oh yeke, baru tw klo mimpi air macam tu. agaknye betol kot. wuwuwuu. tapi, hebat papa suliani tu. fuuuu

encik tikus said...

siapa incik si dia tuh? haha ;)
aku sedih jgak kott bile bace tang yg pertame tuh,sabo je laa
insyaalah nanti jumpe jgak
syurga maybe?
huuuu :D

♥ shiMawar ♥ said...

haha..siap ade carta lg tu..sgguh kreatip adik sis sorg ni.. ;)

betul2..mmg tak suka bila mmpi lelaki, pastu tak nampak muka..rugi le kn..?kot2 le Remy Ishak ke yg dtg minang..tak dpt dlm realiti, dlm mmpi pun jd le..gile desperate..haha.. :D

betul3..mmg tak suka bila mmpi ex kita..rasa mcm nk ulang semula saat2 manis kita dgn die..bila sis mmpi camtu, sis akn igt blk sgla prkara yg die wat kita skt ati..spya kita bleh brhenti igt kt die..

Arra JaSmY said...

mimpi yang tak dew motif adew tak?hehh.Akak selalu mimpi mngarut2,motif takde kena mngena antara satu dgn yang lain.camane tuh?ahaks

embun d tengah malam said...

sebelum tido basuh kaki..hehehhe

seorang AKU said...

haha! mimpi kan maenan tdow,
besh kdg2! kui3~

miss lolly a.k.a luvfareda said...

aku lak kalu mimpikan fahrin.


























ghase nak mimpi jeeee taknak bangun2 Ekeke*

[hamster cupcake] said...

rodhiyah selalu dpt deja vu tuu..
namun..
semua psl bnd yg x pnting..
sumpah x pnting..

akk,
kesiannye...
tp akk still dpt result best kan?
coolio...
respect2...
tabik!

-ImanAzlan- said...

yo, bunbun, nak aku ajar lucid dream? lagi best, ko boleh takeover mimpi ko, dan kontrol ape sahaje.amacam? ade bran?

cik bunbun said...

iman : apekah itu lucid dream? hahahahahahahahahaha. terajang kau nakk? haha:D

~ Ann ~ said...

wahhhh... samalah.. aku slalu mimpi yang kelima.. agak-agak sebab aku gatal nak kawen ke apa.. kihkihkih

╚► capital S hana ◄╗ said...

klu mmp kawen ngan makhluk pluto mst best
ha3

miloicekaw1119 said...

ayah kamo sudah tiada ye??
takziah!!

Enchaoz said...

cik bun2 rilek2 bile mimpi mcm bkn2 cik bun2 bace ayat qursi tau =)

Papa meow said...

Sedih plak baca tempat pertama tu, tabah2 kn hai ye cik Bunbun.

Dulu2 slalu mimpi jatuh dari gaung, sedar2 dah ada bawah katil. Ntah apa maknanya tu hahaha

oh ya, comel btl robin hood, keliling mata dia unik sesuai ngan nama dia, hahaha

cik bunbun said...

haha : me rindu papa meow so mach la. hahahaha. a'a name seorg pahlawan. weee:D

rossoneri said...

hhmmm,setiap kali nak exam, mesti jawab exam dalam mimpi dulu.. hehehehee...