Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Tuesday, March 16, 2010

Memang masa-masa macam ni semorang suke balek kampung yek? Kenapa ramai kawan cik bunbun balek kampung?

Hoyehh! Aku ponn nak balek kampung jugak!~ gagagaga :D


EH KEJAAAPP, salahla sebenarnya.



Ape dia? Balek kampung? Wuwuwuwuwuwu. Tak beshh.:(



Memang takdek mud nak balek kampung bukan sebab taknak jumpa atuk nenek tapi duduk rumah lagi best sebenarnya. Uhuii. Kecik ati atok nenek aii kalau dia bace belog aii. Ahaks ahakss :P


Dengan ini, sukacitanya dimaklomkan bahawa aku akan balek ke kampung terchenta di bagan serai, perak pada esok hari, 17 Mac 2010 hingga hari sabtu, 20 Mac 2010, insyaAllah.



--------------------------------------



YANG BESH DEKAT KAMPUNG NI



Makanan fulamakkk. Tak sah kalau tak tambah tayar spare. Ekekeke:D


Lelagi pekene ikan parit. Ohoii! Eksaited bukan maen. Ahaks:P ikan sepat rogeng pon jadilah. Tuh belom kira lagi makanan orang banjar macam ikan wadi, mandai. Termasukla tempoyak yang mungkin akan dimasak menjadi tempoyak rogeng. Ahahahaha :D nenek aku masak tip top kalau tak tambah rase macam menyesal. Gagagaga:D

*rogeng = goreng



Buleh solat jamak kasar jek. Rukhsah jangan dibazirkan. Sukew!sukew!;)


Bukan senang nak dapat rukhsah ni. So bile tengah musafir ni la kene prektis leklok. Miahahaha:D baru nak terhegeh-hegeh mengingat niat solat jamak yang panjang tuh. Hakdehhh. Cuma hari sabtu tu dah masuk hari keempat kene solat macam biasa. Guguguu


Atok aku yang pakai baju nak pegi kebun. Ngee:D kenapa gambauu dia interprem kat sini ahaks ahakss :P "atuk, why r u soooo hencemmm. sila tambah duit raye tahun ni. wakakaka"

*dialog yang tak mungkin terucap.gagagaga :D



Boleh shopping abesan sebab behbarang murah yaw!


Dekat kampung aku ni ade area yang besh untuk shopping baju raye ke, yang penting bajula. Murah pon murahhhhh :D yehaaaa! Terserlah sifat keshoppingan. Miahahaha :D ade sape nak tempah kain ela? Ahakss :P


tu pon kalau mak aku nak bawak pegi shoppingla. Sebab dia pon ikut mud jugak. Mak borek anak pon ngade-ngade nak borek. Lalalala :P seperti biase, baju raya kene tempah awal-awal. Lalalala:P tahun ni nak pepel bulehkahh?? Ahakss.


Tuh je kot yang beshhh.



YANG TAK BESH DEKAT KAMPUNG.



Bende yang takde kat kampung. Tak dapat nak buat aktiviti rutin.


Kampung kat ceruk perak dah nak masuk kedah. Sila faham bukan kawasan Bandar. So, sume bende tak ohhkayyy. Line tenet takde. Wuwuwuwuwuwu. Celcom la kutt. Ehh kejaap, maxis ponn same jek. Kalau ade pon cipotnya ai. Oke, ade bunyi banjar sikit ayat aku tu. Ahahaha. Kalau takde macam banjar, biaselahh tu, aku membesar dekat KL, Selangor. Ohoii. :D


Siaran 8tv pon takdek. Whaaaaaaaaatttt???!! Aku ni dahla kipas susah mampos 8tv. Sehari tak tengok rase macam nak cabut kuku kaki. Miahahahaha. Tensen tak dapat tengok 8tv. Uhuii. Kompius kejap. Aku Melayu. Tapi aku suke tengok rancangan berbahasa mandarin. Semangat satu Malaysia;)


nak tengok spongebob pon terbantut sebab tv9 tak ohkayy sangat. Lehlagi katun el-tigre yang cumel tu. Ohoii :P kantoi suke tengok katun.




Selalu kene bebel sebab kalau kat rumah tak selalu kene bebel.


Aku mengakula yang aku suke membebel. Ahakss. Ni la satu-satunya yang diwarisi dari nenek aku kot. Ahahaha. Bakat memasak tak nak pulak diwariskan. Lalalalala :P Nak wat hape-hape pon mesti nenek nak bebel dulu tapi tak jalan ponn. Kahkahkahh:D ape perangai ni bunbun? Ahakss:P


Silap haribulan buleh keluar ceramah agama sekali. Lalalala:P aku ni dah la lemah kalau orang dop suruh-suruh lagi aku tak nak buat. Alahaii ;) sebab tu kot mak aku pon malas nak bebel sebab dia tawu aku lagi tak nak buwat. Isk iskk.


Nenek aku dengan sepupu aku yang pakai baju tunang. Lalala:P



Sepupu aku dah kawen. Buhsan nyahahaha.


Selalunye mesti aku akan tak malu tido rumah mak ngah aku. Sebab ade sepupu aku. Beshh woo. Mehmalam mesti dengar dia cerita pasal pakwe dia ahaks ahakks.tapi dah kawen dah sekarang. Tinggalla sepupu aku yang kecik-kecik jew, auuuuu!

*gamba yang kat atas tuhla sepupu aku. Apesal umur baru doploh dah kawen. Guguguuuu


See, tak besh kan?

----------------------------------------



Lagipon 18hb ni ade second reunion behbudak sekula rendah tu lagi. Tapi tak dapat pergi!! Dah la kali ni lagi ramai sebab behbudak PLKN sume dah balek. Amelia merangkap kawan baek aku tu ponn ade kot sebab sekarang kan cuti semester. Wuwuwuwu.



Tapi nak tak nak kene jugak balek sebab takkan nak bagi mak aku balek sengsorang kan? Anak dahla dua ekor je tapi takkanla sorang pon tak buleh diharap. Ahakss. Dahla budak gemok tu buleh dapat kelepasan tak payah balek. Wuwuwuwu. Jeleshhh. Kununnye sebab mak aku suruh dia jaga kucing. Yawww! Ahhhh! tak logik kan alasan tu? huhuhhhhh.



Lagipon mak aku nak balek jumpe mak dia. Mestila dia rindu kan? Ahaha. Nanti aku pon camtu jugakk. Takkanla anak-anak aku nanti tak nak balek kampung. Aku ikat sorang-sorang jugak karang. Miahahaha :D



ape-ape ponn, family first

ngaaaaaa. kata-kata tak ikhlas wakakaka :D tulungla ikhlas bunbun oii. ahakss :P




Macam ni lahh. Aku tinggalkan pesan jek :


1 – tulung tengok-tengokkan belog ni. Mane taw ade perompak ke.. ahaha. Tak lohgikk.

2 – tulung sapukan sampah-sampah, lap tingkap, jangan bagi belog ni bersawang. Ahaha. Gila kot pompuan ni. Miahahahaha.



Jangan rindu aku taw. Lalalala :P takkan rindu punye sebab aku update jugak nanti. Aku buat entry berjadual. Selang dua hari dia publish otomatik. Ahakss :P nak sambung koleksi cinta.


Kau orang kan suke bace koleksi cinta aku tu. Lalalalalala :P romantik kununnye ahaks ahakss :P bile aku bace balek ape yang aku tulis tuh, tang mane yang romantik pon aku tak pasti. Ahakss. Sampai hari ni masih tertanya-tanya.




p/s: doakan aku selamat sampai ke kampung dan selamat pulang semula

p/s 2: doakan jugak rumah aku tak kene masuk pencurik lagi. Ohoiii! :D pencuri ni pantang tengok haku balek kampung. Guguguuu.




Sekian;)

7 comments:

Arra JaSmY said...

haha..selamat balik kg dikkk..iyolahhh..,nnty akak tlg lapkan tingkap belog,sapu2 n kebas apa2 yg patut ok..lalalala

cik bunbun said...

arra jasmy : hahahaha. akak the best! gagagagaXD tapi jgn kebas. haha

kocik said...

nak ikut bunbun..boleh tak..hehe
lm xjnguk bunbun..chat ker...;)

cik bunbun said...

kocik : ehh, bulat da jadi kocik sekarang? hahaha. jomla. ngee :D

Aus MeLankoLik said...

bunbun , jage diri !! kekeke .

encik tikus said...

ohh,cik bunbun.i will miss u!
hahak ;P
btw,elok2 balek kg,jage diri
and and jgn lupe usha blog aku yek?
:PP

cik bunbun said...

aus : sedang menjage dirilahh ni. hihii:P