Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Saturday, March 20, 2010

Mak nenek a.k.a cik bunbun dan kawan-kawan


Ohh, oke! Sekarang shume bulehh panggel aii mak nenek ohkayy! Gagaga:D sebab muke aii macam tettttttttt! Ahaks ahakss:P. *aku suke mengarut dekat bahagian pendahuluan. Biaselahh mak neneklah katekannn. Ekeke:P


Aku baru balek dari kampung. Baru sesahngat. Banyak bende nak hapdate kat belog ni tapi memang tak syiokla kalau publish dua entry satu hari kannn. Hukhukk. Nanti kau ohrang tak sempat nak bace. Gagaga:D perahsan kejap ade orang nak bace. Bluekss.




CERITA 1. KAWAN MASE KECIK-KECIK


Masih ingat entry ni? Ahahh. Ni yang aku nak sambung cerita pasal dia ni.


Tadi, sebaik sahaje aku sampai kat rumah, aku ponn ngade-ngade kejap dop usha rumah jiran aku yang dekat belakang rumah aku ni. Dengan muke terperanjatnye, aku tengok, PINTU BERTUTUP atawponnn, takdepp ohrang kat situ. Ohhhh, sekian!!!


Oke, muke aku tak terperanjat langsong mase tuh oke. Muke takdepp perahsaan sebenarnye. Ekeke:P DIA DAH PINDAH. Hohhhhhhh!! Sekian!!!


Aku ponn dop gigih hantauu meset kat MADI. Mane taw dia maen hide and seek jek kott. Padahal ade kat dalam rumahh.


weh, kau dah pindah ke? Pintu tutup jek


Aku kan balek kampung. So, aku jadik mahcam ohrang tak tawu ape-ape yang berlaku. Huhuu. Dia tak reply pon. Memang mase tuh, aku dah rase lost gilew lahh kan. Sangat menyedihkan. Ohhhhh! Aku kesedihan.


Sekalik, dia muncul kat depan pintu rumah aku. Hakhakk. Memang eksaited jugak lahh. Gagagaga:D tapi DIA MEMANG DAH PINDAH PONNNN. Ohhh! Sekiann!!!


Dia cume datang amek barang-barang lagi jek. Tapi aku dop lepak-lepak dengan dia dekat padang dehpan umah aku. Dop mengenang kisah silam. Sambil usha jejaka hencemmm. Miahahaha:D ohh, hari ni takdepp lelaki hencem. Indian adelahh. Gagaga:D


Sebab nih aku suruh kau orang panggel aku mak nenek. Ekekeke:P sukew buat pose spek jatuh. Hakhakk. Padahal sebab hidung tak mancung ahaks ahaks:P rumah buruk kat belakang tuh rumah aku. Harap maklomm yaw!! Buleh ramai-ramai datang meminang lepas ni:P


Sempat lagi jugak bagi gift siket sempene besday dia yang dah dua bulan berlalu. Hakhak. Sambel sembang sambel makan biskut cream-o. haha. Sumpah teringat mase maen piknik-piknik dengan dia mase kecik-kecik dulu.


Lepas tu dia balekk. Wuwuwu. Tapi dah janji nak pergi pesta buku dengan dia hari selasa ni. Ade sehsape nak itot???? Hahh! Tak malu! Bluekss! Gagaga:D hari ni aku kejam sikit. Lalalala:P sape nak ikot buleh isik borang calon menantu mak aku:P


*kantoi aku ngumpat dia dekat belog. Ahakss:P rupenye dia bukak belog aku senyap-senyap. Ohohh:D




CERITA 2. KAWAN SEKOLAH RENDAH


Ohhh! Aku behlom habes mengamok lagi ni. Aku bukak fesbuk jekk. Ade jek stetus mencabar keimanan ni. Ahakk. Contohnye,


SUMPAH BEST GILEW REUNION TADI


Gagagaga:D ade sehsape terase kew? Miahahaha. Takdepp kene mengena dengan yang masih hidup atawpon yang sudah sekian matik. Lalala:P


Hanya Tuhan yang tawu betape I really really wanted to go nyahhhh! Ahakss. Menyampahhhh akulahh. Ohhh, oke, aku BALEK KAMPUNG. Tak dapat pergi. Ohoii! Aku rase nak bunuh cicak sekarang!!! Ahhhh! Api kemarahan kejelesan membare bare. Gagaga:D


Jelesh gile tengok gambau diohrang tersenyum-senyum bahagia kununnye. Ceytt! Akulahhhhh! Sabo mak nenek, saboo. Ahaks:P


See, ade nampak aku kat situ tak?? Takdepp kannnnnn? Sekiann!!!!


Sebenarnya aku nak letak gambau iman yang mesti kau orang nak tengok. Gagagaga :D Rujuk entry ni. Ahaks. Tapi aku dah kene bebel da kalau aku letak gambau tu, otometik blog aku pfooohhh! HILANG. Gagagaga. Dia nak email anthrax kat aku kot. Nyahahaha!! :D


*gambau atas tuh pon ade juhgak muke buhdak tu yang telah menggugat kesabaran aku malam ni. hohh!



CERITA 3. KAWAN SEKOLAH MENENGAH


Ohhh! Hari ni kengkawan baek aku pergi pesta buku. Dush sekalik! Terlepas lagi!! Apelahh naseb kau mak nenek ohoii! Akulahhh. Rase nak tembak memane tikus yang aku nampak. Ahaksss:P


Ahakk. Tak payahla story cik ebby, cik ema, cik ena. Kau orang dah bace banyak kali kot cerita diorang. Hari ni aku nak cerita pasal ENCIK TIKUS. Nyiahaha. Tikus yang bakal kene tembak sekejap lagi sebab tikus sekor ni jek yang aku nampak. Gagagaga:D


ENCIK TIKUS ni kawan sekolahh aku dulu. Tak pernah satu kelas ponnn. Setakat maen jeling-jeling jekk. Wakakaka:D sejak bile aku jeling dia. Miahaha.:D


Nak cerita lahh ni. Dia ade belog sekang. Dan dia jugek sangat komited dengan belognye. Ohoii. Sukew jugak aku bace entry dia. Buhkan sebab dia kawan aku. Tapi sebab memang serohnok dibace gitulahh ohoii. *tak buleh puji lebih-lebih nanti dia bace entry ni habes hilang macho dia gitu. Wakakaka:D


Hurm, so kitew kene sapot kawan sendirik ni kann, so aku jempot kau ohrang la bace belog dia jugakk. Tak rugi wa cakap lu. Ahaks:P


Ade satu entry ni dia cakap dia tak hencem hidung tak mancung, kurus gedempol wakakaka:D menipu gilew ahhh mamat ni. Hahahahahaha. Hakdehh. Bab single jek yang aku rase betol. Ahaha:D


Nah jeling kejap gambau dia. Sohrang bayar doplohsen sekalik jeling oke. Miahahaha.

Ini yang da kate tak hencem? Banyak punye jambu wakakakaka:D ehh, aku pujik dia ke tadi? Lalalalalala:P aku tak bersalahhh! Matik aku lepas dia bace entry ni sebab aku buat muke tak malu tadi mintak gambau dia. Nyiahaha. Terkejotlah kau TIKUS! Aku tak mandrem gambau ko tapi aku tempek kat sini. GA GA GA! :D

*Klik sini nak jelin’ belog dia.



p/s : cerita kawan-kawan dulu malam ni ekk. Esok-esok aku cerita kampung pulokk. Miahahaha:D




sekian;)

6 comments:

encik tikus said...

haha,mcm bess je bace pasal diri sendiri dekat blog org laen,
apekah?
=.='

cik bunbun said...

encik tikus: hakhakk. tak buleh belahh

-ImanAzlan- said...

ahahahaa XD

Arra JaSmY said...

haha..gambar reunion tu nnty tempek gamba bunbun kat sebelah.superimpose.jadilah kann...ahaks.:)

cik bunbun said...

iman : kau terase lah tuu. taruk stetus fesbuk. gagagaga:D

cik bunbun said...

arra jasmy : hahaha. superimpose. boleh ditry jugak. gagaga;)