Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Thursday, March 18, 2010

Koleksi cinta 2# - menjaga segenap cinta yang telah kau beri.


Walaupun tekad di hati ingin melupakan, jauh di sudut itu masih berharap dia akan menyedari perasaannya sendiri. Mungkin ke ada orang yang tak sedar parasaan sendiri? Macam filem pulokk. Miahaha. Betul ni, macam filem hindustan HUM TUM.


Sape tengok cerita ni? Ermm, dah lama diorang kenal each other tapi lelaki tu tak pernah sedar yang dia suke pompuan tuh sebenarnye.



Pendahuluan takde kene mengena. Ahahahahaha. Abaikan okehhh! :D



-----------------------------------



Engkau pergi, aku takkan pergi
Kau menjauh, aku takkan jauh
Sebenarnya diriku masih mengharapkanmu


Andai akhirnya
Kau tak jua kembali
Aku tetap sendiri, menjaga hati…


-yovie dan nuno-



------------------------------------


Koleksi cinta kembali lagi. Hihahaha :D hape yang eksaited sangat pon aku tak tawulahh hoh! Koleksi cinta part 2 hanya menampilkan satu barang sahaja sebab nak elaborate pon habes penoh buku jawapan. Pahamm? Bagus ;)




3#


Inilah buku skrap! Kahkahkahh! Buku skrap oke! Tapi buhkan sebarang buku skrap sebab inilah nama saintifiknya “JURNAL CINTA”. Lalalala :P Ala-ala diari tapi comel lebih sedikit.


Jangan pertikaikan kenapa gambar buah sebab masa ni aku maen tibai jek buku skrap yang mak aku belikan untuk budak gemokk tuh kunun-kunun untuk dia buat kerja kursus. Last-last aku yang buat kerja kursus yang memang tak termasuk dalam sukatan pelajaran ponn. Hihahaha :D




Behbukak je akan nampak gambau ni. memang tak jelas jangan salahkan kamera ahaks ahakss :P ni sebenarnya gambau menara masjid shah alam. Kat belakang tuh ada bulan purnama dan ada bintang cenonet.


Sangat suka gambar ni sebab inilah simboliknya. Lagipon gambau ni aku senep sendirik tawu! Bangga, mihahahahaha :D Aku ada cerita kan yang dia ada adek kembar?

Maksud nama adek kembar dia = bulan

So, aku pepandai gelarkan dia = bintang

maksud nama dia pon ada kaitan dengan bintang sebab maksudnya MENERANGKAN)



Sahngat cumel kan jurnal ni? Siap gambau-gambau lagik. Gambau-gambau ni memang menunjukkan tempat sebenar kejadian tuh berlaku.


Aku berjalan sekeliling sekolah dan cuba mengingati setiap kenangan untuk senep gambau-gambau ni. See, ade lorong yang aku terserempak dengan dia, public fon yang aku usha dia tengah koling koling kat seblah aku. Haha ;) so suweett masa tuh. Rindu. Oh tidakkkkkk!





Padang ni kene zoom in sikit. Tempat segala-galanya bermula. Jatuh cinta pandang pertama masa tengah buat latihan kawad! Ahahaha! Kelakauu ponn ade. Senyuman dia… mata dia… ahahaha! Sudah sudah! Nanti ter rindu.


Setiap pertemuan aku dengan dia aku catatkkan dalam tuh. Lengkap dari awal sampai akhir. Kekahdang aku saje je lalu dekat tempat yang dia selalu ada semata-mata nak buat-buat terserempak dengan dia. Hihahaha :D memang stalker sejati betol aku masa tuh.


Ehh, cubelah bayangkan, seliper jenama apa dia guna pon aku nak tawu. Jam dia bentuk ape, kaler ape, baju raya kaler ape, semua di hujung jari aku. Lalalala :P ade jugak orang macam aku ni kan? Hoh! Masa ni aku belom kawan dengan dia lagi. ;)


Selain daripada cerita pertemuan tuh aku akan selitkan gambau-gambau dia yang aku kumpul dekat dalam jurnal tuh.




Gambar ni paling banyak cerita. Nampak macam gamba team bola sepak yang biasa-biasa. Dahlah kaler pon hitam putih jek. Sebab gambauu ni yang aku punya bersungguh sunguh nak dapatkan. Hehe ;)







Ceritanya macam ni,


Masa tuh, ada perlawanan bola sepak asrama kalau tak silap. Team yang masuk final, team dia dan jugak team budak fom3 (kengkawan sebaya aku). Ustaz aku sorang ni memang kretip sungguhlah. Dia buat iklan sebesar poster semata-mata nak menjemput semua orang menonton perlawanan tuh.


Banyak okehh poster tuh! Sekeliling sekolah. Tapi aku tak sempat nak cilok mesti dah hilang. Ditiup angin kus-kus mungkin? Poster terakhir yang aku nampak dekat mesin air RO. Sila gugel sendirik ape tu mesin RO kalau tak tawu. Ehh, takkan tak tawu kan ;)


NAK DIJADIKAN CERITA, mesin tuh memang dekat sungguh dengan ASRAMA PUTERA. Adelah kot dalam seratus meter cenggitu. Maksodnya kalau cilok memang malulahh kann? Aii kan memang pemalu ahaks ahakss :P


So, malam tuh, aku dah plan dengan cik ema nak cabot poster tuh. Kitorang projek malam-malam. Bagus punya plan. Mihahahaha :D tapi malam tuh, masa tengah on the way nak cabot, tetibe si dia datang dekat situ nak mengisi air dekat mesin ituh. Siap buleh tampalkan balek poster yang dah tercabot sebelah wakakakaka :D


Memang kitorang kaber gelak jek masa tuh. Last-last, kitorang buat plan B pulak. Cabot poster tuh waktu subuh. Kompem takde orang nampak sebab semua mata kabur-kabur penoh taik mata. Wakakakaka :D


Aku masih ingat masa itu. Gigih aku bangun pagi nak cabut poster. Ema pon gigih kejut aku. Sebab dia nak gambau team yang lagi satu tuh. Ahahaha :P kantoii! so suweet masa tuh. ;)







Gambau laen pulak macam gambau kelas dia, gambau persatuan dia, gambau dia wakil sekolah, gambau kelab wakakakaka! Stalker! Hoh! :D gambauu ni memang tak jelas sebab memang tamau bagi kau orang nampak ponn ;)







Selain tuh, ada jugak gambau masa occasion tertentu yang memang aku jadi stalker sejati sepenuh masa. Hihahaha :D ni masa hari anugerah cemerlang 2007. Aku dah bagi kabur muka dia. See, betape stalkernye aku. Hakhakk. Kiri kanan depan belakang ade gambauu dia. Kahkahh:D sekarang da tobat. Tak buat keje stalking stalking ni da. XD






Nih pulak gambau the best yang pernah aku ada. Sebab dia dengan adek dia posing pandang kamera hokayy! Kamera aku ni hokayy! Tapi tak mungkinla aii yang pemalu ni nak senep gambau ni kan ahaks ahakss :P ebby dengan ema yang tulung. Cayang diorang :) mase ni ponn aku belum berkawan dengan dia lagi.


Panjang cerita kalau nak cerita pasal gambau ni. Kelakau sangat whatthehell lah kann. Tapi takpelahh, biar kite-kite je tawu kan ebby? Kan ema? Haha. Nanti kantoi ade pulak yang sedih. Mihahaha :D


Ahh, sudahlah tu, taip panjang-panjang macam kau orang baca.

Tahun ditaip: 2007-2008
Tahun dicetak: 2008
Tahun disimpan: 2008 – selamanya




-----------------------------------


Setiap kali aku melewati kenangan kita
Apa yang kurasa adalah bahagia
Biarkan yang pahit itu hilang semua
Sentiasa kuyakin ada hikmahnya..




Walaupon aku sedihlaa kann. Tapi aku tak boleh tipu yang dia memang beerti dalam hidup aku selama ni. Semua yang terjadi ni memang dah tercatat sebelum aku lahir lagi. Cumellah kau ni bunbun :P pujik dirik sendirikk. Lalalalalalala :P


------------------------------------




p/s: nantikan part seterusnya. Koleksi cinta masih banyak sebelum ditamatkan ;)

p/s2 : lepas aku baca balik jurnal tuh, tetibe aku terfikir, mungkin aku sepatotnye suka dekat adek dia. Wahahaha! :D Sangat tidak rehlevenn! Cinta itu walaupun buta, tetap tidak boleh dipaksa…



sekian ;)


12 comments:

Iman said...

rajin nya buat macam ni !

Aus MeLankoLik said...

bunbun , mmg feling hbs la..
hehehe

~ نورحياتي ~ said...

smart jurnal cik bunbun ni tau..

kreatif sgt!!mmg kenangan terindah la katakan.. :)

Arra JaSmY said...

wah wah..stalker sejati upenya budak kechik neh.

tak pew dek,adew jodoh tak kmana yer.

Seronok lak bila baca entry neh teringt zaman akak sekolah dulu..rindu...:)

cik bunbun said...

iman : ahaha. rajen? betullah tu;)

cik bunbun said...

aus: kau feeling ape aus?? mihahaha:D

cik bunbun said...

nur hayati: smart kew? lalala. mak perhasan kejap:P

cik bunbun said...

arra jasmy : yup. u're talking to a stalker here;) mihahaha:D

shi3la said...

mak aii kagum akak ngan jurnal ko nih...

salam kenal adik yang chomel :)

kiter xchange link ya..

encik tikus said...

ohhhh,baru aku taw kau act suke caan ek?hahak,siap ad jurnal lagik! aku bitaw dye! :P

cik bunbun said...

shiela : haha. oke akak. kitew xchange;)

cik bunbun said...

encik tikus: wahahahahaha!! tak buleh besauu lagi ke name dy ko nak tulis? ekekeke:P diam2 sudeylaaaa. wakaka