Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Sunday, March 14, 2010

Koleksi cinta 1# - kini tinggal kenangan

Tanggal 2 mac hari tu merupakan fasa kedua kejadian heart broken bagi aku. jangan ingat PLKN je ade banyak fasa ahaks ahakss :P heart broken fasa kedua ni membuatkan aku berfikir untuk melepaskan semuanya pergi. Pergi bersama kesepian yang merenggut perasaan selama ini.

Fasa pertama mase aku nak amek paper fizik rituuu. Sob sob. Ngee :D



Terima kasih kepada EMPAT TELINGA yang mendengarkan aku pada masa down itu :) really appreciate it. Sayang kamu berdua ;)



-------------------------------------------



Aku gadis tiada rupa seberapa
Tidak boleh kau banggakan juga
Apalah adanya,kerana ia kan pudar juga


Bibirku tiada kata manis berbisa
Tidak mungkin kuukir di tugu cinta
Apalah adanya, sekadar kata-kata


Aku hanya punya hati pencinta
Andai kau berikan aku bahagia
Akan ku buktikan dengan setia




-------------------------------------------



Sekarang ni, kalaupun dia mungkin kembali, aku akan tunggu dia jugak. Whatthehell very setia nak kate bongok pon buleh. Ahahh!:D suke hatilahhhh. Ngahahahaha :D



Koleksi cinta ni merupakan koleksi barang yang memberi banyak kenangan dan sedikit sebanyak memang akan buat aku teringat setiap kali aku melewati kenangan itu. Harap maklommmm! Yaw!



Tetibe aku termengada-ngada nak buat entry pasal koleksi aku ni sebab memang behbarang ni wat sepah dalam bilik aku wahkakaka. Lepas dah publish semua koleksi aii nak campak behbarang sekalian itu dalam lemari bagi berhabuk ahaks ahakss :P



Untuk first part ni aku akan tunjukkan barang yang memang aku pernah buat entry khas dalam belog ni satu masa dulu. Masa tuh belog ni maseh kaler merah hitam. Sape yang memang stalker sejati tu mungkin akan jumpa entry tu.



1#

See, waktu tu aku sangat obses kaler merah hitam ni. Ala-ala jiwa gothic gitulahh. Nampak huruf F dengan C tuh? Kalau paham,diam-diam sudah. Kalau tak paham, jangan tanye. Ohoii :D masa tuh pon aku tersangat obses dengan bintang.


Kenapa MERAH HITAM? Merah tu warna paberet dia. Hitam pulak aku suka.

Kenapa BINTANG? Dia diibaratkan macam bintang di langit. Aku suka tengok bintang di langit malam sebab aku akan teringat dia dan lepas tu aku kompem akan tersenyum.



Eh, kau orang tawu kan yang menatang nih cawan? Haha. Kalau tak tawu, haku pon terkedu nak komen. Ahaks :P jangan kata aku gila sampai cawan pon nak simpan. Aku gigit karang. Mihahahaha:D



Kenangan :

Cawan ni merupakan benda pertama yang dia belanja. Masa tuh dia datang nak jumpa aku dekat sekolah. Lepastu dia belanja air honey dew. Kalau boleh air tuh pon aku nak simpan. Wakakaka :D



Aku basuh cawan ni siap dengan penutup dengan straw sekalik. Tapi sekang cuma tinggal cawan sebab mak aku dah buang penutup dengan straw tu sebab dia ingat sampah kot! Hoh!


Padahal straw tu yang paling penting. Sebab setiap kali aku rindu dia aku akan gigit straw tuh. Akan ada satu perasaan yang buat aku bahagia. :) bahagia. Hahahahahahaha :D apa itu bahagia? Okeh,pompuan ni dah gila.


Aku hias cawan ni begitu bersungguh-sungguh sampai terleka masa tuh. Tak sedar dah pukul tujuh malam padahal masa tuh nak kena keluar asrama pegi musolla. Aku siap curik-curik masuk asrama semata-mata nak siapkan cawan ni. Dan hasilnya, sangat membanggakan. Yaw! ;)


Kat dalam tuh ada banyak benda berharga. :]



Tahun disimpan : 2009 – selamanya.



2#


Beg kertas yang memang tak ada maksud sebab maksudnye ada kat dalam. Harap maklommm! Yaw! :D kalau tengok beg ni dah buruk sebab dah tiga tahun aku simpan.



Surat cinta yerr! Jangan tak percaya aku tulis surat cinta! Ahahahahaha :D ade kot dalam lima fuluh keping surat macam tuh. Setiap satu tuh penuh dengan kata-kata yang aku nak cakap dekat dia. Kiranya macam aku bercakap dengan dia sebab masa tuh aku belom berkawan dengan dia.



Yang paling aku sukew sebab ada 4 pattern envelope ni. Comel kan perangai aku? Tulis surat cinta segala. Ahaha :D eh kejaappp. Envelope yang comel bukan kau bunbun. Cetta podahh innadeiii! :D


Kenangan:

Aku start tulis ni sebab aku nak satu hari nanti, aku boleh tengok kenangan yang aku simpan selama tuh. Dan sekarang, lepas dua tiga tahun, setiap kali aku rindu dia, aku akan baca surat-surat tu. Sampaikan benda lawak yang aku tulis akan buatkan aku ketawa lepas tu menangis. Hahahaha :D pompuan ni pelik okeh!



Semua benda aku cerita dalam ni. Ada sekali tuh, spek aku patah tak dapat nak usha dia pon aku cerita. Masa aku demam teruk sangat dekat asrama tapi aku tak nak balek rumah sebab aku tak nampak dia bila aku kat rumah pon aku cerita. Ceramah yang aku dengar pon aku cerita wakakaka :D





Yang paling unik, setiap envelope aku akan tulis benda yang sama

1 – nama dia. Nama penuh okehh! Cukup beler kan aku edit? Haha

2 – kelas dia. 5 taqwa. Tak payah nak cencored kot sebab nama kelas tu jeh. Cehh, macamla kat tempat laen takde 5 taqwa kann?

3 – nama manja dia dengan sedikit adjektif. Nama manja ahaks ahaks:P. padahal satu sekolah panggel dia dengan nama tuh. Adjektif tuh lelama bertukar. Kekadang YANG MACHO, kekadang YANG COMEL, kekadang YANG BERCUTI TAPI TAK AJAK ORANG. Hahahaha :D ikotlah ape cerita aku tulis hari tuh.

4 – mehmule aku tulis ADMIRER je. Lehlama dia jadi, USTAZAH ROCK, HARRY POTTER, NENEK KEBAYAN. Ape kessss? Mihahahahaha :D

5 – tarikh wajib tulis kat penjuru tuh :)



Dulu aku selalu berharap aku akan dapat bagi surat-surat tuh kat dia dan pfoohhh! Satu keajaiban berlaku ;) kunun-kunun dia akan suka dekat aku. Lalalala :P tapi sampai sekarang aku simpan jek wat jadi bahan bacaan masa lapang. Wakakaka :D dan dia tak pernah suke aku. Ehhh! Buat cerita sedih pulakk. Ngee :D



Ada dua kejadian yang buat aku berhenti tulis surat tuh. Satu sebab ada satu surat tercicir kat tengah jalan. Ada nama dia, nama aku ohkayy! Kantoi ke tidak?? Dahla dia memang banyak peminat. Naseb baek tak kene ettek dengan kelab peminat dia wakakaka :D Sebab kedua, biarlah rahsia. Mesti menjaga hati banyak pihak. Uhhh.


Nak bace surat tuh, sila datang rumah. Aku suka orang baca tapi aku takot kau orang jelahh yang geli ahaks ahaks :D



Tahun disimpan : 2007 - selamanya



-------------------------------------------


Dalam hati yang membeku
Beku namamu bersama di situ
Hati itu kini tidak lagi mengenal pilu
Kerana yang aku tinggalkan hanya kenangan jitu
:)



Aku okehhla bebb! Semuanya cun saja ;)


-------------------------------------------





p/s: berharap mak aku tak pernah jumpa benda-benda tuh. Tapi haku pon tak tawulah dia pernah jumpe ke tidok. Mihahahaha :D

p/s 2: kalau aku simpan sampai dah kahwen bulehkahh? Nak tunjuk kat anak-anak. Hahahaha. Mesti bakal suami aii merajok seploh hari seploh malam kalau dia tawu. Ngahahahaha :D



nantikan next part okeh! :D


sekian ;)

22 comments:

~ نورحياتي ~ said...

wahhh..cayalah cik bunbun..peminat yg setia!! :p

bes jerr baca ceta cik bunbun ni tau..comel sgt!!

paling suka bab cawan tuhh..kalau saya nmpk bulan mesti hepi..sy suru En.Habibi tgk bulan..klu dia npk msti sy hepi sbb kami menatap pd bln yg sama!

cehhh..jiwang!! :)

Aus MeLankoLik said...

wow , bunbun ni ala - ala romantik gak .
hehehe .

bunbun , aku menitiskan airmata ni . hahahahak . tp asal leh gelak . ok la kan , dari aku bergelek kat sni .

hehehe , pe2 pun smoge kau jumpe cinte sejati kau bunbun .

Cik Ecah said...

sweet nyeeeh cik bun2.. si dia tahu x pasal ini..?????? :)

cik bunbun said...

nurhayati : hahaha;) kekasih memg suka merenung bulan dan bintang. kununnye tanda kasih sayang. tapi mmg tulah kenangan yg buleh dibawa shingga mati..


cehhh, aku respon pon romantik ape kesss?? ahakss:P

cik bunbun said...

aus : hmmm, cinta sejati? lepas kawenlah kott. nak bercinta lepas kawen. lalallala :P baru heppening ahaks ahakss :P

cik bunbun said...

cik ecah : tak pasti dy tawu atw takk. yang penting, dia tak pernah rase ape yang bunbun rase. ahahahahahaha.

apesal malam ni aku emo kahkahh:D

apple said...

wah adek.very romantic you are.sgt sweet oke!
sangat suke:)

cik bunbun said...

apple : romantik ponn bukan dy suke. ahahahahahaha. cehhh, hape respon pelik2 hari ni. miahahaha

PrincessKawaii said...

so sweet and very2 romantik worh :)

cik bunbun said...

pricesskawaii: me? romantik? ahaks ahakss. betullah tu. lalalaa:P

Zqah said...

x cite pun ke akak dik bun bun simpan surat cinta ? =)

klau x dah lme akak fly g umah bun bun bce surat2 cinta 2 .. hehehe

Arra JaSmY said...

alo lo.cik bunbun..dalam sengal2 kamu adew jugak sedeynya yer..

sabar ea..insyaALLAH adew jodoh tak kemana..

And goodluck in ur studies ok.Dik,amacam SPM?tak nak publish dalam neh??wakakaka..

s y i e r a said...

nak cwn kale mera itam tu
jelesh lak
hahaahha

einaz ;D said...

nice blog..;)

teh'a said...

wahhh..nk jd mcm cik bunbun lah tulis surat cnta..
tpi nti cnfirm dia wat sepah je!
hahaha..bukan nya dia suke bce sgt pn..adeh ..^^'

cik bunbun said...

zqah : haha. jemputla datang rumah. wakakaka :D

cik bunbun said...

arra jasmy : ahhh, akak pggel bunbun sengal. hahahaha.

dah publishla spm. haha. tak bacelahh tu;)

cik bunbun said...

syiera : haha. a'a iera kan minat merah hitam ni. haha. nak ke? bulehh je;)

cik bunbun said...

einaz : tengs;) hahaha. kembang2

cik bunbun said...

teh'a: haha. ade jugak yg tak suke dapat surat cinta ni ekk? ahaha

nur jannah said...

tu cwn kat garaj tuh, siiii.... tuttt.. belikan. aku igt lagi, gila ar dye ni. adeyh

nur jannah said...

btw. nk ckp. nice shot n editing la cwn tuh. huhu. bgs2.guna ape erk? phtoshop erk?