Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Tuesday, March 9, 2010

Kisah coklat di pagi hari. Tetiba nak cerita kisah dongeng.

Ni mengada-ngada nak hupdate sebab takot trafik blog jatoh merudum dum dummm! Kebabomm! Tetiba* lalalala :P


Dalam hati masih cuak nak amek result ni. Gagagagagagaga. So tensenlahhh. Takot mengecewakan chekgu. Ohoii :D sebab chekgu yang banyak mengharapkan anak muridnya yang selalu bermain ini akan membanggakan sekolah.


Mak aku sentiasa cakap “BELAJAR UNTUK DIRI SENDIRI


That’s why aku tak suka menjadi harapan. Ehhh, ini kesh perasan mihahahahaha :D hoping for the best. Doakan aku dapat kekuatan kalau result agak mengecewakan. Dalam hidup aku selama tujuhbelastahun ni, aku tak pernah kot kecewa pasal result. Sebab tuh ketakotan sekarang ni memang melampau lampauuuuuu :(


Hape-hape jelahh. Atlis aku dah buat yang terbaek. Terbaek kot. Kecuali paper BI yang aku buat karangan merepek dan paper ADDMATH yang aku tinggalkan satu soklan yang memang senang sebab aku beler nak mampos. Ngahahahaha :D


Takotnyaaaaaa makkkkkk! Hoh. Hokayy, dah lilis tensen sikit.



Kite cerita dongeng nak tak hari ni? Dongenglah sangat kannnn. :P



ONCE UPON A TIME. Lalalala :P

Hari tuh, aku tibe-tibe teringin nak makan coklet. Sebab bila duk rumah memang tak dapat makan coklet sangat. Wuwuwuwuwuwuwu.



maakk, nak makan cokletlahhh

Dengan begitu sohpan sekali nada bunyinya okehh. Masa aku request tuh adelah dalam pukul tujuh pagi kot. Hari sabtu. Mak aku belom keluar nak pegi sekolah.



tu ada dalam peti ais tu

Sungguh kompem nada mak aku masa tuh. Muka yakin haje! Aku pon eksaitedlah bukak peti ais.



JENGJENGJENG!


Memang tak ade pon. Wakakaka. Oke,aku kene tipu.



mana dia? Tak ade ponn.”

Dari dapur aku jerit. Mak aku tengah duduk dekat ruang tamu minum nescafe.



tu coklet masakan tu

muka mak aku tak bersalah oke. Innesen kununnye ahaks ahakss :P memang cis ciss habeslahh.


Pepagi dah kene tipu. Hape kess! Hoh! Mak aku melawak lalalalala :P


Coklet masakan dalam peti ais. Setahun dah kot. Dulu aku wat masak kek coklet lembab guna coklet ni.

Rupa dia buhrok mase aku senep. Jangan tanya aku ape yang aku dah edit sampai coklet ni nampak macam sedap ahaks ahakss :P




Petang tuh, lepas mak aku dah balek, aku bukak peti ais.


Cuba teka!

Ada dua ekor menatang Cadbury dalam tuh. Ahaha :D sangat terharu okehh. Sekor aku makan. Sekor lagi aku sempat makan dua bar jek. Hantu coklet. Ngeee :D

Faberet akuhh! Fruit dan nut! ;) *tanda harge tak buleh belah kunun-kunun cumellah tuu. bluekkkss :P hape pasal aku jeles dengan tanda harga? lalalala :P



Selalunye kalau aku tengok tv dengan mak aku mesti aku request bende bukan-bukan.




“maakk, masak bubur durian mak”


“teringin nak makan nasik himpit dengan kuah kacangla makk”


“dah lama tak makan sataylahh mak”


“mak dah lame tak buat goreng pisang”





Sungguh sohpan ye sebagai anak wakakakaka :D bubur durian dengan satay dan nasik himpit kuah kacang tuh masih dalam list menunggu. Mesti mak aku dah lupa. Hoh!


Tapi pisang goreng tuh, dah sampai doplohpat jam aku request dah pon dapat. Gigih mak aku beli pisang nak masak goreng pisang. Heee :D cayang mak.



Pesanan untuk mak :

adek akan balas jasa mak suatu hari nanti. Terima kasih sebab sudi besarkan adek dan abang walaupun sendirian ;)




sekarang ni…

“maakk.. nak duit shopping bulehhhh????” Ohoiii :D





p/s: jangan cuntuhi perangai ini yer tuan-tuan puan-puan. Mary had a little lamb.. lalalalalalala :P

P/s 2:hagak-hagaknye lahh kannn, kalau result tak okehhhh mak aku nak tak bagi seringgit dua? Lima ploh sen pon bulehhhlaa. Wuwuwuwuwu. Takot :(



sekian ;)

11 comments:

para said...

hahaha rasa lawak pun ada..eh citer ni brtol2 ke dongeng ni? kompius2...
ape2 good luck utk result nanti..

wah2 ptt la Cadbury tu selalu abis kat kedai..hehe

tp cokelat memang best.i like it!

Iman said...

i vote for kinder bueno, heeee

cik bunbun said...

para : haha.. citer betolla yang ;)


iman : haha. kinder bueno ponn best. heee :D

F U N F A B U L O S I T Y said...

suka gak makan coklat masakan-bulehhh?haha
kira hantuu coklat gak lah ;D

Cik Ecah said...

good luck amik result nati yer cik bun2.. byk2 doa :)

Papa meow said...

Gud luck again

Papa x ske coklat, melekit hahar

miss lolly a.k.a luvfareda said...

aishooo.

jgn wesau. kamoo pasti boley.

eh eh makan cokelat masakan pom besh ape ?

cik bunbun said...

@funfabulousity : ngahahaha. beshh ke mkn coklet masakan. ahakks :P



@cik ecah : hrp2nye sume oke. huhuuuu.

cik bunbun said...

@papa meow : ghugi tak makan cotelat. ahakss. tak leh gemok. lalalala :P


@miss lolly : bru ingt nak blnje. makshudnye coklet masakan pon bulehlaa? ;)

ciQu said...

dulu my mum suke buat kek cukelat....
senyap2 bukak peti curik cokelat..mase kecik2 dulu x tau pun cukelat masakan tu beze ngan cokelat cadbury...makan jelar..x de beze pon. keras je..ingat sebab effect peti sejuk....

cik bunbun said...

ciQu : hahaha. patotla coklet masakan kat kedai pom laku. ade org suke mkn ghupenye. :P