Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Saturday, March 13, 2010

Kesedihan itu.*tak pernah tulis tajuk macam ni.* Berita tak gembira tak buleh gelak-gelak kan??


Bismillahirrahmanirrahim.


Memang tak gembira. Sejak empat hari lepas aku dah dapat berita yang tak gembira ni. Tapi tak sempat nak tulis entry. Padahal sebab cuak tunggu result nak taip terketar-ketar.hakhak. oke, aku tergelak sekali. Huhuuu.



Soalan seribu ringgit.


APA PERASAAN KAU ORANG KALAU ORANG YANG DISAYANGI AKAN PERGI MENINGGALKAN KAU ORANG?

Caitt! Mestilah sedihkan? Takkanla buleh buwat tarian joget lagi. Uhuuhh.



Kawan baek aku merangkap kawan sepermainan sejak kecik akan pergi meninggalkan aku. Bukan pergi melanjutkan pelajaran. Tapi pergi pindah rumah. Wakaka :D asal aku gelak? Sedih ni taw. Huhuuu.



Kalau aku perkenalkan dia dekat kawan-kawan aku, aku akan cakap “ni la jiran belakang rumah aku”. Tapi she’s more than JIRAN BELAKANG RUMAH. Huhuu.



Motif gambauu? Kesunyian dan keseorangan.



Aku mase kecik-kecik memang takde kawan ponn dalam kawasan perumahan aku. Kirenye kalau kau orang ada pengalaman buat konvoi naek basikal ramai-ramai setakat nak beli jajan, aku takde pengalaman itu. Aku memang tak pandai berkawan. Harap maklommm! Uhhhh. Sedih sob sob.



First time masa dia pindah masuk rumah belakang rumah aku, masa tuh aku darjah satu kalau tak silap. Masa tu la aku baru merasa ada kawan yang ajak aku pergi maen. Ada kawan yang bagi kenangan zaman kanak-kanak dulu.



Kalau dia pandai melukis, aku pon reti tapi kurang sikit dari dia. Kalau dia nyanyi sedap buleh karaoke lagu siti lagi, aku pon nyanyi sedap tapi cume dalam bilik air jekla. Sangat tak berkeyakinan okey. Kalau dia suka kucing, aku ponn suke. Minat kami tetap sama.



Kalau maen anak patung mesti kene ada baju yang buat sendirik. Kitorang jahit baju anak patung same-same. So suweet masa tuh;) kalau maen masak-masak mesti kene guna kuali betul dan telur betul. Masak guna api bakar surat khabar kat belakang rumah.



Kalau maen mak-mak, habes kusyen rumah dia disusun susun jadi rumah. Kene marah jugak kadang-kadang. Kalau maen dalam bilik dia yang ada ekon, mesti maen berangan ade dekat dalam kapal selam. Mungkin sebab kapal selam ada efek sejuk kot? Haha.



Kalau maen piknik-piknik mesti kene bawak tikar betol dan makanan betol. Dop piknik kat tengah padang depan rumah aku masa tengahari bute.



See, ade tikar kan? Aku rase makanan dah habes telan.kahkahkahh :D



Kenape dulu aku kurus??!!

**Err, jangan tanya kenapa aku bagi beler gambau ni. Tutup aurat ke? Haha. Tutup auratlahh sangat kan. Mihahahaha. muke je yang beler. Tak pasti ape hukum tunjuk gambau kanak-kanak yang tak menutup aurat. Padahal yang pakai baju lengan pendek tu tak kira pulak. Ngahaha :D



Paling best bila arwah ayah aku rajen buat party untuk besday aku. Mesti ajak dia. Kakak dia, adek dia. Aku masih simpan hadiah yang dia bagi aku masa aku darjah tiga. Kalau besday party dekat rumah dia lagi best. Banyak jajan. Haha :D



Bila dah besar ni, dah lame jugak tak bertegur. Sebab masing-masing duduk asrama. Bila dah masuk fom4, dah rapat balek. Rajen temankan aku nak pergi pesta buku. Rajen temankan aku nak pergi tengok wayang dekat mid valley dengan si tuttttt.



Bila dengar dia nak pindah, uhhh, sape nak temankan aku dating lagi. Ahahaha. Single berangan nak dating. Wakaka.:D kalau sepanjang perjalanan naek bas tuh, mesti dia yang banyak bercerita. Akulah tukang dengar.



I’m gonna miss u gurl. Paleng aku rindu mestila masa nak makan cotelat mahal berharga 8 RINGGIT untuk 100gram yang mesti kitorang beli kongsi duit.




MARDIHA BT MOHD MAHTI

---Harap kau akan gembira di tempat baru. Keep in touch dear!---




Aku tak tawu banyak perkara tentang dia. Tapi aku tawu :


~Dia tak suka makan buah. Tapi strawberi makan pulokk. Mihahaha.~

~Besday dia 25 januari tapi tahun ni aku tak bagi apa-apa ponn sebab masa tuh aku baru nak masuk STAM. Wish pon tak.~

~Dia seorang yang pasti dengan keputusan sendiri. Tak macam aku.~

~Dia senang nak ngam dengan kawan-kawan sekolah aku lagi-lagi tettttttttt! :P rahsia weh rahsia! Ngahaha:D ~

~Dulu kalau makan laksa dia tak makan kuah laksa dia makan mi jek. Haha. Sekarang ni tak tawulah.~

~Dia ada satu ladang kambing dekat KL. Haha. Tak taawulah betul ke tidokk. Tapi mak dia yang cakap kat aku tu LADANG KAMBING MARDIHA. Ahakss :P~

~Dia seorang yang suka bercerita tentang hidup dia. Tak macam aku yang lagi suka mendengar. Aku suka dengar dia cerita pasal sekolah dia.~

~Dia takde pakwe. Kitorang same. Miahahaha :D~

~Dia tak suka mintak duit dekat mak ayah dia. Tak macam aku. Hahahhh. Dush! Sebab tu dia rajen kerja lepas SPM.~

~Dia baru beli BLACKBERRY sekor! Ahhhh! Jeles. Yang penting dia guna duit sendiri. Tabik weh, tabik! :D~

~Dia tak kesah temankan aku pergi mana-mana. Tapi aku ni nak temankan dia kerja sama-sama pon malas. Dush!


In simple

DIA SEORANG KAWAN YANG BAIK;)


Nampaknya rumah belakang rumah aku ni akan menjadi sepi semula sama seperti sebelum dia berpindah ke situ.




p/s: sempat ke nak pergi pesta buku dengan dia tahun ni?

p/s 2: dalam dilemma memilih kos. Mak dari dulu cakap pasal medic yang aku tak minat langsung ngahaha. Kawan aku mimpi aku jadi chekgu. FARMASI pliz.




Sekian :(


10 comments:

FARRAH SHALWANI said...

cik bunbun jgn sedih2 taw..

cik bunbun said...

haha. tgh sedih ni.. wuwuwu

Aus MeLankoLik said...

isk bunbun
aus masih ada..
kita boleh main masak2 lagi..
cak..cak..
jgn sedih...
hehehe

nabila saat said...

jgn shedih shedih
ingt dia..dia pasti akan ingt kamu juga

miss lolly a.k.a luvfareda said...

bun.

bukan aus je ada.
l0lly p0m ada.
hehehehehehe :D

amie said...

haloh halohh..
die mesti akan rindu awk jugak..
:)

chemay said...

cik bunbun..
nti chemay pindah blakang umah cik bunbun..
then kite leh konvoi naek beskal gi cari pakwe..
hhahhaha

teh'a said...

baca entry cik bunbun wat sye hrgai kwn2 sye...
huhuhu..
tu lah kn..
dh pindah nie mmg lah sorg..
sdh je..
tpi nseb baek ade tenet and blog!!

cik bunbun said...

aus : ko mane pandai masak aus. hahaha

cik bunbun said...

chemay : hahaha. terharu sob sob. pidahla cepat;)