Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Wednesday, March 3, 2010

GHOST. Ini bukan contest cerita seram di geng blogger. Gobokk! Gobokk!

interprem di awal entry: sebenarnya nak cerita pasal reunion yang bapak daddy babah best gilew tapi masih sedang menunggu video dari IMAN. hmm, kenapa tak siap lagi?? fikirla sampai esok pagi. ahaks :P


----------------------------------



Ahh. Heaven tersangat sangat bila dah ter ABES kan drama GHOST season1. Aku tawu kau orang dah lama dah tengok tapi aku baru nak terkedek-kedek jatuh cinta drama ni. Ciss. Aku tak kira, jatuh cinta tak kira cepat ataw lambat kan? Hikhik.


Ni sume salah mak aku sebab suruh aku duduk asrama. Kalau duduk rumah mesti dapat tengok ciss. Tak bek salahkan mak. Hohoo. Emm, tetiba rasa kolot sangat sebab baru nak buat entry ni. Hakhakk. Tak kira, aii dah ter PUBLISH dah ni. Ngee :D


Sebenarnya aku tak terniat pon nak tengok citer tuh. Hmm.. ceritanya bermula begini.




*drama berbabak-babak sekejap*



PADA SUATU HARI selasa yang lepas, telah berlaku adegan berebut TV gara-gara itu TV di rumah sudah tinggal satu kerana TV yang lagi satu baru rosak. Arakian, bunbun telah berebut remote control itu kerana mahu menonton itu GHOST WHISPERER yang dibintangi itu JENNIFER LOVE HEWITT.


Unfortunately, itu incik BUDAK GEMOK mahu tonton itu cerita cina sambil ugut ugut macam nilah lebih kurang “kalau cik adik tidak menyerahkan itu remote control, kekanda tidak mahu memberi itu BROADBAND” sejak bila budak gemok tuh cakap dengan aii ayat klasik cam tu pon aii tak tawu. Ngihahaha!


Maka dengan itu, bunbun yang baik hati sebenarnya yang tak buleh hidup tanpa berokband telah mengibarkan bendera putih bukan bendera merah. Wakakaka. Tak pahamm bendera merah tak pelahh. Ciss. :P


Lepas tu kan, lepas tu kan, lepas tu kan, isk isk. Aii pon bukakla websait 8tv dengan harapan nak tengok citer tuh. Lepas tu kan, lepas tu kan, lepas tu kan, JENNIFER LOVE HEWITT pegi jeling jeling aii. Mencik. Mencik!




Cis cis, rupanya citer tuh takde kat websait tu. Sangat keciwa. Keciwa!! Patotla dia jeling-jeling tadi. Wuwuwuwu.


Tapi sebab aii dah susah-susah isik borang ape segala nak log in, aii pon carilah citer best nak tengok. Maka, tersebutlah kisah tersebut yang telah disebut dalam kisah ini yang menyebut tentang kisah itu. T.A.M.M.A.T. Wakakakaka!



Aii layan drama tu memang mahsyuk. Hikhikk. Beslahh, kalau tak taw jalan cerita nak suruh aii cerita, sila jangan tipu anda belom tengok. Aku tawu aku ketinggalan zaman. Ngihahaha. Bes gilerr. Ade saspen, kelaka, romantik. Ciss, adegan romantic semangat je.


Lelama tengok ensemm jugak NAZ ni. Hikhikk. U dah kawen belom? Lalalala :P


So, terima kasih popiah pictures (pak cik penerbit) tenkiu abang NG PING HO (abang dairekter) perlu taruk abang kat situ sebab salut kalut malut sangat. Ngihahahaha. Dan tengs seribu kali tengs untuk barisan pelakonnya terutama CHERYL SAMAD dan abang NAZ. Abang? Erks. :P


Masa nak tengok episode 10 a.k.a episode last, tetiba stak pulakk nak log in. isk.isk. keciwa lagi. Bape kali tah aku log in pon tabole jugak. Lepas tu aii ter JOIN pulak group 8tv kat fesbuk. *Kipas-susah-mampos 8TV aku nih.


Lepastu aii pon bisingla “kenapa tak buleh log in? saya keciwa!! Kamu telah memberi harapan kemudian kamu menghancurkannya!!” aku tipu jek. Lalalalala :P aku tak la membebel macam tu. Kahkah. Erm, senang cerita, malam tadi baru buleh log in balik.


Sehubungan dengan itu, cik bunbun mengistiharkan bahawa “tak sabar nak tengok season 2!” ngihahaha. Walaupon aku dah tengok ulangan season 2 tapi aku nak tengok jugak. Lalalala :P cuma season tuh takdek abang NAZ. Abang ANDING pon tak apelahh. Ciss, gataii nok! :P


Jeleslahh dia pegang tangan. yu patutnye pegang tangan aii.. Hakhakk. Sukew babak romantik. Lalalala :P. stended la kan kalau suke part romantik? ahakss :P


Ni masa NAS-T peluk Cheryl. Suke tengok muka NAZ macam jeles. Miahahahaha. Apekah? :P


Tengok episode last memang banyak cabaran. Dahla itu cik puan kucing buat onar atas katil aku. Cis cis, mentang-mentang kau comel. Huh. Lepastu kena buffer banyak kali pulak tuh. Cis cis seribu kali cis!



Ni dialog Cheryl masa episode last. Bes dengar dia bace dialog ni. Tacing tacing sekejap. Miahahaha. Sampai sanggup aii play pause play pause play pause sampai menopause nak salin ayat tuh. Hakhakk :P


Yang tak bestnye, time tengah tunggu buffer tu mesti ada nak tebaca gak komen kat bawah video tuh. Spoiler tak hengat.


“saya rasa pembunuh dia Julie.. bla bla bla”

“gua taw, pembunuh si mamat jimmy tu kan. Alahh, gua taw”

“hmm.. tadek sapa sangka si Jamal nih pembunuh. Betol ni”




Memang tak hangin lah aku. Cis mancis betol! Ada satu komen yang tak buleh belah. Hakhakk. Nak tergelak je baca.




Ade jugak orang macam ni. Hikhikk. Detail giler. Kagum kagum! Ngee :D



Donlot ost kat SINI



p/s : menunggu GHOST season 3. ada ker? Hikhikk :D



Sekian ;)



eh, interprem lagi skalik : ada sesape minat citer ni jugak? *tetibe je. ahakss :P

9 comments:

fitri oh fitri said...

xbest kot ghost, tgk la glee!






http://fitridzulkifli.blogspot.com

cik bunbun said...

oh tidak!!

aNoZ said...

wah cik bunbun.. dlu sy suke gak lyn cite ghost ni.. tp x tgk lg la season 2. mcm mana ye? nk dl pun mls. haha

Aus MeLankoLik said...

nenek aku minat gk cite tu .
wahhh , korang ade taste yg same gitu . hahahahak .

bunbun , kau takut x tgk citer hantu ? baik ngaku . hahahak .

Siti said...

citer hantu..takut..sejak ada baby ni..mcm2 hantu datang umah..huhu

Papa meow said...

Lama dah x tgk tv/movie :D

cik bunbun said...

anoz : log in jela kat 8tv.. senang! ahakss


aus : klo hantu xde darah xpe. mihahaha


siti: wuwu. keciannya. takotlah pulakk


papa meow : papa meow ni bzy sgt menjage kucing ;)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

xpernahhhhh teng0k ghosttttttttttt !

sekian.

cik bunbun said...

erk. terkejot ;)