Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Sunday, February 28, 2010

Tulisan bukan sekadar tulisan tapi membawa serihbu sahtu maksud.

WARNING: entry yang panjang (tapi nampak macam pendek sebab ada scroll box) tapi berinfomasi. Tak rugi pon kalau bace. ;)



Assalamualaikum dan salam sejahtera. Salam SATU MALAYSIA. Ececececece. Buang tebiat sikit hari ni. Tak ape kan?? :P


Dah lama cik bunbun nak buat entry yang berinformasi cenggini. Ape yang berinformasi pon haku tak tawulahh, heh. Kalau tak berinformasi aii mintak mahap dulu oke. Hikhik.


Nah, terimalah entry berinformasi :) *ciss, pendahuluan tak buleh belahh ni.



Kalau ilmu mengkaji benda hidup, kita panggel biology. Kalau ilmu mengkaji tentang bintang kita panggil astrology. Kalau ilmu mengkaji tentang nombor kita panggel numerology. Tapi kau orang taw tak ada ilmu yang mengkaji tentang tulisan tangan?? *takdak kaitan dengan loji taikk oke. :D


Dalam bahasa banjar orang panggel GRAPHALOGY. *cukup berinformasi tak ni? ;) tak cukup? Bace lagi oke. Hikk


Tulisan tangan seseorang ataupon bahasa inggelisnya, hand writing, memberi maksud sikap pemiliknya. Kalau tulisan kemas, orangnye hensem ataw lawa. Kalau tulisan comel, orangnye kontot.Kalau tulisan cakar ayam, maksudnya dia suka makan ayam. Miahahahahahahaha!

Bukan macam tuhlaa. Mintak mahap kalau ada yang terasa. Aii gurau je tadik. Ciss. :P


Tulisan ni dapat menggambarkan sikap seseorang. Pernah tak kau orang perasan yang tulisan kau orang berubah? Kalau cik bunbun sendiri, tulisan sentiasa berubah mengikut mud. Kalau malas, nota pon jadi macam buruk semacam. Kejap condong ke kanan kejap tumbang pulak. Hakhakk.

Tak pernah ke nampak tulisan tumbang? Aku ada kawan yang tulis macam tu. Kesian dia kena bahan. Hakhakk. Nostalgia betoll :D


Kalau budak lelaki selalu orang kata tulisan buruk. Kalau budak perempuan selalu orang kata tulisan cantekk. Tak setuju?? Aii pon tak setuju. Pernah aii kata aii setuju? Hakhakk.

Kadang-kadang kawan lelaki aku lagi cantik tuhlisan dia. Ada sorang tuh nama dia Farid. Sekalik pandang tuhlisan dia, buleh jatuh cinta sekejap. Sekejap jehlaa. Hakhakk. Tulisan dia berangkai-rangkai, huh mahsyukk!! Kemas jek. Kalau orang tak kenal tulisan dia mesti orang ingat perempuan yang tulis. Senang citer, kalah tulisan aku. Cisss :P


Aku dah pon test tulisan aku dekat satu website ni. Ade resultnye kat bawah tu. first time testing scroll box ni. ngihahaha :D


Kalau nak amek test handwriting ni boleh picit [ sini ]. Kalau tak tawu nak jawab, baca selawat, lepastu baling dadu. Hakhakk. Itu chekgu add math aku ajar. Aku tawla paper add math takde soalan objektif kan, chekgu memang kretip. Bahaha!







ini aku punye result. Kalau nak baca,bacalahh. Tapi bayar sorang seposen oke, aku nak topap ni. Hoh! Kalau tak berminat nak baca pon tak ape.. aii tak kesah. cis cis, sangat kesah oke. penat aii tulis tulung baca. wakakaka :D





Ini memang betul. Kau orang tak rasa ke yang aku ni riang gumbira kekanak ribena dan Sunkist? Apakahh? Hahakkk. :D yang part konfiden tuh aku tak berapa pasti. Positif tu mungkinlahh.



Ini pon betol. Aku memang cepat moody. Lelagi kalau PMS tuh. Sila google sndiri kalau tak tawu ape itu PMS okeh. Hakhakk. Self conflicting tu pon agak betul. Konflik dalaman jek setiap hari. Unpredictable, heh.




Yekerr? Aku rasa macam banyak maen dari kerja jekk. Bahahaha!



Ini pon susah nak cakap. Aku pernah menabung masa kecik-kecik dulu. Tapi bila dah banyak, aku korek. Bahahaha! Lagipon aku suka shopping. Boros pulak. Oh, sila rejekk cik bunbun sekarang. Hakhakk.

stabil tu mungkin bila aku dah belanja banyak, aku akan save duit aku untuk jangka masa yang lama. Psstt… walaupun aku duk rumah, tak kerja, duit dalam dompet aku ni ada dalam lapanfuluhlapanhengget. Percaya tak? :P




Ini memang aku tersangat setuju. Bila aku nak beli satu HP strap pon aku fikir seplohh kali. Kesian sape yang temankan aku shopping sebab kene tunggu aku dok piki. Samelahh piki nak shopping dengan piki nak start a new venture kan? Suke hati aku jek :P



Betul betul betul! Aku sentiasa nak jadi yang terbaik dan berikan yang terbaik. Tamau orang pandang cenonet jek.



Erkk. Tak pahamm. Wo pu tau. Ada sesiapa nak tulung translate tersirat dan tersuratnye?? kahkahh



Eh kejap, berfikiran konservatif dan ortodoks tu baek ke tak? Hmmm.. hakhakk. Maksudnye aku ni kolot. Memang pon. Ciss, dating pon salah, kapel tu.. hmm.. tamau komen. Kesian anak aku nanti ada mummy kolot. Ngee :D



Oh yeah! Bila cekgu tanya apa cita-cita, aku jawab “saya nak jadi domestic engineer chekgu!” maksudnya suri rumah. Auu, sangat beruntung bakal suami aku. Hakhak. Sape yang dah rejekk aku tadi sila mintak mahap sekarang. Lalalala :P




Ada bau busuk. Budak lelaki depan aku tanya “kau kentut ke?”
Aku jawab “kau cakap ape ni?” hakhakk. Sangat bermaruah dan cool okayy. Ni cume contoh je.. coontoh je. Contohhh! Sape percaya aku lempang. Ciss :P




Setiap benda yang aku suka buat mesti ada sebab munasabah. Contonya, aku suka buat bookmark dan kad sebab bende tuh buat aku rasa gembira. Aku suka shopping sebab aku rasa seronok manghabiskan duit. Ciss, sila rejekk sekali lagi. :P



Hmm. Sangat tak suka menjadi perhatian orang laen. Ataw senang cerita, mencapap.



Betol betol. Pernah tak nampak aku tulis pasal isu semasa dalam belog aku ni? Hakhakk. Maksudnya aku memang tak bape nak concern. Tapi aku tetap amek taw jugakla. Hoh. Sebuk dengan diri sendiri je aku ni



To be accurate memang penting. Boleh tak aku kaitkan dengan sikap aku yang punctual? Haha. Tetiba teringat aku pernah jadi tak punctual sekali bila aku berjanji dengan ebby nak jumpa kat mid valley. Rupanya pukul doblas tengah hari pon aku belom bangun. Bersalah bia dia tunggu dua jam. takdak kene mengena pon. Sila abaikan. Auu.



Hakhak. Sape tak percaya aku ni pemalu? Ini aku tunjuk bukti ni. Aku memang tak bape suka bersosaial. Hmm. Rujuk entry ni.



Betol. Sekian. ;)




Hakhakk!! Aku tak percaya. Kalau suruh aku buat wishlist, mak, sila baca. Tarik napas dulu oke

Adik nak henset sony adek nak laptop sendiri adek nak blackberry adek nak broadband sendiri adek nak mp3 player adek nak ipod adek nak tv sendiri adek nak ekon dalam bilik adek nak satu jakuzi adek nak baju raya tujuh pasang tahun ni adek nak kawen dengan orang kaya adek nak duit belanja tiga ratus sebulan. Cisss :P




Betol kot. Sebab tuh asek rasa nak bunuh diri je. Hoh. Nauzubillah! Tapi kerja yang aku buat mesti siap. Cuma cepat atau lambat. Cehcehh, bangga sekejap :P



Mungkinla jugak. Walaupon aku ni pemalu tak suka bersosial tapi aku sangat perahmah kalau kena pada cara dan masanya. Sekali sekala puji diri sendiri tak ape kan?? Lalalala :P *tetibe cik puan rahmah tersedak. apekahh? :P





Kesimpulannya aku bagi 92% tepat dan empat suku bintang dari lima bintang. Ketepatan mungkin berbeza bergantung dengan cara kau orang menjawab test tu. Sape yang dah buat test tu, jomlah kongsi. Kite nak tawu jugak. Hikhik ;)


Teringat kata-kata cikgu aku yang arif dalam bidang numerology tu. Dia kata, benda macam ni memang tak buleh percaya sangat. Tapi boleh menjadikan kita ni lebih yakin dengan kemampuan diri sendiri.


Maksudnye tak payahla nak bandingkan diri dengan orang lain. Contohnya, kenapa dia ni boleh berjimat tapi aku tak? Hmm, dah tu memang sifat semulajadi. Silalah salahkan mak ayah, mane taw ada baka boros dalam keturunan. Ciss :D aku ni lebih ikut arwah ayah aku. Tapi.. mak aku pon sama jek. Hahaha.



sekian entry berjela yang nampak pendek;)

16 comments:

~ نورحياتي ~ said...

Good luck 4 ur exam!! :)

~ نورحياتي ~ said...

alamakkk..

sory cik bunbun..

salah komen..

hehehe..

mmg pjg sgt n3 cik bunbun kali ni.. :)

s y i e r a said...

hah .
mmg bmksud !

cik bunbun said...

ape pasal komen pelik2 hari ni ye? hmmmm..

-ImanAzlan- said...

entry ni pasal ape? aku bace due line je. cube ko ringkaskan.
hee~

cik bunbun said...

-iman azlan- : cis ciss.dendam membara lagi nih!! wakakaka!

aNoZ said...

hahaha... good luck exam. bile stat? anyway, cikgu add math tu klaka la. hahaa

cik bunbun said...

anoz :hmm.. bila masa nak exam ni?.. hmm. haha hentahh

naz said...

haha yeah semulajadi :) umpama takdir yang telah ditetapkan

Aus MeLankoLik said...

em dah taw da ,
xnk g shoping ngn kau ,
hahaha..
kena tggu lame nnt..

cik bunbun said...

aus : hakhak.. cis cis. kene rejekk betol ni. wuwuwuwuwu

miss lolly a.k.a luvfareda said...

tulisan aii pom cantin *hak hak hak puji diri sendiri amalan mulia :D

syahira ariff said...

hark3,kirenyer aii nie suka mkn ayamlaa sbb tulisan aii nie cakar ayam
naseb bek ramalan cik bunbun mcm tue
lau tidak,alahai malunyer nk letak muka

cik bunbun,
kummentlaa new entri sy
hee~
(^____^)

cik bunbun said...

miss lolly : betol tu! seribu kali stuju.. hahaha


shahira ariff : hahaha. ayamkan sedap.. lalala :P

MrKhan said...

silalah tinggalkan pendapat anda, terima kasih.

cik bunbun sayang anda. ;)



saya pun sayang cik bun kihkihkih

cik bunbun said...

mrkhan : cehh. komen membina nih :P