Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Thursday, February 11, 2010

Selain pandai melukis, cik bunbun juga sangat comel. Maaf, tajuk tiada kene mengena dengan entry. Hikhik;D

Wo = saya
Ni = kamu
Tha=dia
Pu=tidak
Mei=tidak
yow= ada
Tow=faham
Ci tow=tahu
Mai=beli
Ai=cinta
Xian nian=rindu
Chou an=selamat pagi
Wo an=selamat malam
Xie xie=terima kasih
Pu ke shi=sama-sama
Cai xie=jumpa lagi(bye bye)
Cen de=benar-benar
Hou=sangat
Ke ai=comel
Leng=cantik
Tong=sakit
Er=lapar
Shuai=ensem, kacak, tampan
Xiang=wangi
Li hai=hebat
Ci guai=pelik
Hong se=merah
Deng=lampu
Mien=nama
Ta shuk/shushuk=pakcik
Ta ke/Keke=abang
Yeye=datuk

Wo pu tou=saya tak faham
Wo pu ci tou=saya tak tahu
Wo er=saya lapar
Wo cende hou ke ai=saya betul-betul sangat comel. Uiks.ptuih!haha :D
Wo xian nian ni=saya rindu kamu
Wo ai ni=saya cinta kamu
Wo pu ai ni=saya tidak cinta kamu
Wo really tahu ini sahaja. Hakhakhak.

Siyesly, inilah hasil menonton tv terutamanya 8tv dan terminat pelakon Taiwan yang terlebih dulu minat kat aku. Kes perasan kritikal. Hikhik :D

Pantun dua kerat dari cik bunbun

Saya budak baru belajar,
Kalau salah,tulungla ajar.

Clap-clap-clap. :D

Aku memang minat gila nak belajar bahasa Mandarin. Aku selalu nak tengok MR SIAO’S MANDARIN CLASS kat ntv7, hari khamis, pukul 11 malam. Tapi asek terlupa je. Ngee. :D *sebenarnya ada kes berebut tv dekat rumah. Lalalalalala :P Then, aku dapat taw kawan aku sorang ni nak amek kursus bahasa Mandarin

Bunbun : kat mane kau amek kursus tu? Aku nak join boleh?
I anak kepada S (memang nama sebenar): kau tak payahla belajar mandarin ni. Kau ameklaa kursus menjahit. Boleh jahit baju anak-anak kau nanti.

Erk! Apakahh?? Rasa nak lempang-lempang jek. Lalalala:P dia pandang pendek cenonet kat aku ehh. Aku da terlampau terer menjahit sejak berumur dua tahun okayy! Pasal aku suka jahit baju anak patung sejak zaman purba.gugugugu :P

Sabo jekk.

Bahahahaha!! Selalunya muka aku tak menakutkan macam ni. Sila jatuh cinta dengan segera. Hakk *aku manela reti edit-edit gambauu ni. Hekk. ;)

Nota dalam gambar :

sebenarnya nak buat api kaler purple kat mata. Tapi takut nanti korang anggap kening pulak. Hahahaha :D

yang kaler kuning tu rambut son goku bila dia tengah bertukar. Errr? Betul ke aku cakap ni. Peminat dragon ball jangan marah ekk. Simpan dalam hati jek. Hakhakk!!


Sekian ;)

16 comments:

Qisha said...

amboi marahnya sampai berapi mata..tapi kan muka tetap maintain cumel..wakaka..ayat nak pujuk..takpe nanti kita amik klas memasak k..

cik bunbun said...

hakhak.. baeknye ada org pujuk. :) terharu sampai berair mata. lalalala :P

Chaon Cornerz said...

ni hao ma?? ni de shouji haoma? ngee..

cik bunbun said...

chaon cornerz : ngezzzz.. merangkak nak jawab ni haih. jgnla gituzz. kan aii da kate aii tak pergi kursus. hakhakkk ;) peace!

Alynn Notnot said...

kalau minat, amik je kursus tu, takya peduli ape orang kata :)

naz said...

ahaha pelik kening mata tak terbakar?

cik pingu said...

wo pu ai ni.. ngehehe

cik bunbun said...

alynn notnot : bunbun sangat takut pergi ke tempat baru seorang diri :) sekian. hakk

naz : kan aii dah kata aii tak reti edit gambauu ni. hahaha. buat2 tak pelik je lah ehh

cik bunbun said...

cik pingu : siapa kata wo ai ni too?? hakhakk. rojak habess.innadei. mengamalkan satu malaysia! yeh! :P

angah iza said...

amboi...kreatif nye edit gambar...
cantik...menarik :)

Misz Pinkie Winkie said...

nak amik lah gambar tue wat wallpaper kat pc opis.
hahhhah.
comeiiii

Misz Pinkie Winkie said...

gambar tue nak wat wallpaper lah kat pc opis.
comeiiii.
hahhah

QaQa said...

cantik pic tuh...heheh

(:

cik bunbun said...

angah iza : saya tahu.. lalalala :P

misz pinkie winkie : eh, tu copyright tuu. hakhakk.. dasar kedekeut. nyampass aii.. bahaha


qaqa : saya tahu... terima kasih..
hakhakk. kembang lagi seinci. :P

mizzura said...

ejaan sebenar bukan begitu..tp untuk purpose sebutan dimaafkan..hehe.. *eh marah ker?? takdelah*

cik bunbun said...

mizzura : tak marahlaaa ;)