Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Tuesday, February 16, 2010

Sape kat sini tak kenal hlovate? Kalau aku kata Hlovate kenal aku kau orang percaya tak?


Kenyataan di atas tiada yang benar melainkan tipu belaka. Hakhak!!


Aku first skali taw pasal hlovate ni sebab kawan aku, cik byl dan cik dore tengah cakap-cakap pasal novel hlovate ni.. aii kan perempuan so memang tak pelik aneh hairan ajaiblah kan kalau aii ni memang semulajadi suka pasang telinga dan jaga tepi kain orang. Hikhik. Perangai keji!


Masa tu cik byl dengan cik dore ni tengah cerita pasal 5 TAHUN 5 BULAN. Dengan kedekutnya, aii pon diberi peluang untuk review siket. Siket jek! Harap maklumm dan ulang suara, hanya sedikit sahaja! Ceyt, dengki betol. Hakhak the hulk! Gagaga :D


Bila dah first baca siket tuh, memang geli hati sangat. *pasal buku tu geletek hati aii. Hakk. Lepas tu terus baca dekat blog hlovate pulak. Tapi memang tak puas sebab tak lengkap sangat. Memang potong mood rajin membaca jek. Pliz take note, aku memang rajin membaca. Sebab tu kalau periksa tak pernah tak lulus. Ada kene mengena ke? Lalalala *pompuan ni memang suka merepek. :P


Lepas tu aku beli novel yang memang kebabomm best gila wa cakap lu tu dekat pesta buku. Dapat diskaun sampai aii bayar cuma 14 hengget jek! Tulungla faham. Barang best, dapat harga best, semakin best lahh sampai abes bace pon best tak habes-habes lagi. ekekekeke :D


Seminggu lepas aii habes baca 5 tahun 5 bulan, aii pergi lagi pesta buku tu. Beli aA+bB pulak. Addicted tak hengat lahh. Tu pon dapat 15 hengget jek. Balik lepas beli terus menari tango kerana terlalu suka. Kuikui. :P sampai termimpi-mimpi watak addin dengan benz dalam mimpi. Tapi muka da berubah jadi muka aii dengan dato’kayamanaentah. Ciss :D


Lepas tu bila pergi MPH dan nampak pulak novel TUNAS tu, mula merengek-rengek kat mak mintak buku tu pulak. Keji sangat kan. Hikhik. Selalu mengepau mak sendiri. Lalalalala :P *pau mak sendiri takpe, jangan pau mak we dahlaaa. hekk


Yang paling aku suka cerita ROOFTOP RANT yang aku menangis gila-gila babun dah macam babun betol tahap mayang mengurai kerana terlalu menghayati watak. Apakah mayang mengurai? hekk. Sedar tak sedar dah pagi dah masa aku habis baca novel tu. Sadis kan? Kann, kann?? *sape tak kesian memang takde usus dan jantung hati perut :D


Sekarang ni tak sabar nak tunggu pesta buku. Nak beli pelangi n Schubert’s serenade. Tabole miss satu pon kalau tak aii akan mati tak boleh bernapas. Hikhikk. Nak je suruh doraemon hantar aku kat masa pesta buku da berlangsung. *perempuan ni menaip dengan bersungguh-sungguh dengan harapan cik hlovate baca belog dia dan hantar buku free untuk sepanjang hayat. ;)



Ni bukti yang aii memang minat membaca. Baru satu rak jek ni. Ade fuluh-fuluh lagik. Hakhak. Oke,aku tipu. Adela dalam dua rak je buku aku. Tu pon banyak komik jek sebenarnya. Diari bertimbun-timbun. Hahahaha. Buku SPM semua dah campak lepas habes jek SPM haritu. Lalalalala :P



Tunas aku dan juga rooftop rant dekat dalam rak. Manalahh 5 tahun 5 bulan aku dengan aA+bB. Sape pinjam cepat pulangkan!!!!!!!!!!! Hohoho. Kalau hilang siaplah kau. *pesanan ini ditaja khas untuk ENCIK ITU. Harap maklummm. :D


Buwat pengetahuan kau orang yang belum taw, kalau da taw diam sajerk jangan menyampuk, miahahaha. Sebenarnya ada banyak lagi belog-belog yang ada cerita-cerita best. Boleh klik oke kalau kau orang pon rajin plus suka plus minat membaca macam cik bunbun. Ahaksss :D


p/s: kan aii da kata, aii memang baek hati sebab suka promote blog orang laen. *perempuan ni takde sape nak puji. Desperate sangat lahh tu. Bahahaha!! :D

p/s 2: cerita AKU RINDU KAMU dekat belog cik ian memang best. XOXO. Hikk.

p/s 3: aku belom godek-godek lagi belog-belog yang laen. So, aku pon tatawla best ke tak. Tapi aku rase macam best. Orang minat membaca lahh katakan. *sekali lagi aku puji diri sendiri, aku ketok kepala. Penderaan kanak-kanak pra-matang. Hikss :D



Sekian ;) enjoy reading those blogs oke.





*jangan menangis lagi...

23 comments:

miss.fyra ruslan said...

yeah! minat hlovate gak...

kite geng ah..
=)

syue said...

hahaha. hlovate pnye cite mmg best kot. suke dgn addin n benz tuu. mcm suci je. best tu klu reality pn kite jadik cmtu, tp tggu ehem ehem *okey, ayat tk dpt nk diabeskn, hehehe! ape2 pn, cite die mmg best! siyes nk bg full star! xDD

myra said...

yup hlovate mmg hebat ! watak2 die mmg menyegat tuh ! and buku die mmg byk ilmu dan berguna la ktekan.tggl schubert je x bace ag and xsaba nk tggu buku baru die smbgn dr ked's story hee~ :)

cik bunbun said...

miss. fyra ruslan : hoyehh! sep lahh geng :D ngeee


syue : btol2. nak tambah lagi, gaya penulisan pon slamber. hakk.. kiter bagi tiga ribu bintang darab satu trilion oke~! lalalala :P

cik bunbun said...

myra : eh knpe ramai lagi tak bace schubert ni? kompeus aku lahhh. hakk ;) ehh, dia ade buku baru ehh?

teh'a said...

wahh..hlovate!!
hihihi..
n wahh lg skli!!
sbb beli tuh hrge du murah sgt2...
dekat mana eyh pesta buku?
*dok shah alam tpi xtw kah?
well..lw tw pn x dpt pergi..
hikhikhik..

cik bunbun said...

@teh'a: kat pwtclahh.. dekat pkns pon ade. hihii.. yg bunbun pegi tuh dekat pkns je. dekat jew dengn uma teh'a kan ??? hikk

mimi said...

Salam
datang sini...
saya baru lg dalam dunia blogging..
harap dapat kongsi sesama kita ape2 aje ttg blogging....thanks..

NAK PINJAM BUKU 3 BUAH BLEH..

joegrimjow said...

jom join contest, 4 hari lagi tinggal untuk menang 50 pound!
klik sini : weekend@sheffield

Adit's Blog said...

nice blog kk..

salam kenal y, kunjungi ak lagi y.

unwanted said...

aku bab novel ni lemah sikit.:)

miss.fyra ruslan said...

ramai jgk peminat hlovate.

skrg tgh nak cr rooftop rants tuh.

pstt..i crush dengan Magnificent 7. mereka sangat coolio.. hehe.

=)

cik bunbun said...

mimi : nak pinjam silew isi borang oke,, hikk. ;)


joegrimjow : iklan berbayarkahh? haha

unwanted : rugi oww tak bace novel.. heheee :D

miss fyra ruslan : yup2. cepat bace rooftop rant. sgt seronok. haha

nawal said...

cik bunbun.. da bace keds story belom dlm novel pelangi?..

sayelah heroinnyer!! * nk kasi jeles sket*

hehehh :)
nice post, btw

cik ian@aH Lian~ said...

uik,
maceh link kan
lovey-dovey yang.
sangat2 hargai...

mostly sgt suka hlovate,
tp, bila baca...ianya
lebih kurang sahaja.
tp, tak pernah miss!
cemane tuh?

stickynote said...

hlovate??
novel dia bahsa sempoi..
so leh layan
tp so far br layan aA+bB ngn 5 thn 5 bulan..yg lain tu dh jumpa tp duet kureng nk beli la hahaha

cik bunbun said...

nawal : uhh. heroin? jeles ni. buleh mintak autograf? haha. blum bace lagi. huhuu


cik ian : maksudnye, kite mmg suke hlovate. hihii. btw, cik ian punye pon bes. lalala :P bodek2.


sticky note: klo mcm tu, jmput dtg ke rumah. hehe. jomlah pinjam. sejam, seploh hengget. apekahhh?? :D

♥ mArumAru ♥ said...

hlovate mmg besh!!~

cik bunbun said...

marumaru : yer. betul tu! ngihahaha :P

fallenmoon said...

Hai.. :)
Thanks sbb promote blog Moon :D

|| A r a W a n i || said...

Arghhh~~
Tolong tolong tolong.
Apsal rasa mcm bru keluar dri gua.
Rupanya penulis HLOVATE tuh dh sgt fofuler.

Oh. Hai tuan tanah.
Sy Ara, bru start bca novel. HLOVATE shja kot. Ahah. Jmpa blog awk pun sbb sy cri biodata dia.
Tau apa2 pasal beliau tak?

athirah said...

hye bunbun. ROOFTOP RANT mmg seriously best. sampai nanges2 bace. citer sgt sedih kan. dan trisy * btol ker eja* mmg sempoi habes laa...seronok giler !! *mata bersinar2*

Anonymous said...

*winking eyes*Saya suka hlovate jugak! HIGH 5!
Versus dah baca? Hihi