Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Saturday, February 27, 2010

Kawan ketika menangis memang tak banyak. Tapi aku ade ;) kamu ada?

entry hari ini takdak kene mengena pasal komen memalukan semalam. ciss. ciss!! :P
Pernah tak kau orang ada kawan yang ajar kau orang banyak perkara
In sudden, kau orang bergaduh dengan dia dan tak pernah bercakap dah lepas tu bahkan saling bermusuhan pulakk
Itu si A



Pernah tak kau orang ada kawan yang selalu sambut befday kau orang
In sudden, dia dah lupa langsung pasal kau orang dan tak pernah cuba nak kontek
Itu si B



Pernah tak kau orang ada kawan yang memang baek dan kau orang anggap dia kawan baek
In sudden, baru kau orang tawu yang dia tak pernah anggap kau orang kawan pon
Itu si C



Pernah tak kau orang ada kawan yang selalu buat kau orang tersenyum
In sudden, tiada khabar berita langsung pasal dia dah macam tak pernah berkawan
Itu si D



Pernah tak kau orang ada kawan ketika ketawa yang sangat heavenly seronok
In sudden, dia tak nak kontek kau orang dengan alasan busy
Itu si E



Pernah tak kau orang ada kawan yang kau orang baik dengan dia sebab ikhlas
Ini bukan in sudden, tapi dia memang tak pernah nak kawan pon, tapi selalu menjatuhkan kau orang
Itu golongan F (sebab aku ada banyak kawan macam ni)



Pernah tak kau orang ada kawan yang merupakan segala-galanya buat kau orang
Eh, ini bukan kategori kawan
Sila abaikan.



Aku pon tatawu kenapa aku ada banyak kawan macam ni. Hahh. Patotlah hidup ni selalu rasa macam sunyi jek. Kadang-kadang rindu jugak dengan diorang tapi dah memang hati tak sudi buat ape kita nak terhegeh-hegeh ye dokk?? Buatnye macam pipi tak licin, hidung terangkat-angkat. Kahkahkahh :D


Hmm, tak nak kawan sudah, namamu dolah, sambung sendiri oke! Harharharr! Sekalik aku petik jari, bertrilion yang datang. Cuma aku tanak petik je. Cehh. Berlagakk. Kehkehh.


Daripada aku menunggu kawan yang macam ni baik aku layan kawan yang baik dengan aku. Aku pon tak rugi hape. Cuma terkilan bila mengenangkan kenangan dengan diorang je lah. Oh tidak! Terkilan pon tak buleh. Wuwuwu. Cakap memang senang, tapi hati aku ni yang berlubang-lubang di cucuk jarum! Apekahh? Ngihahaha. :P


Au auu. Tetibe terindu si ebby, ema, ena, etty, eka, ela, syera, ecah, syesye, nunun. Hihikk. Name bajet fofular je sume. Lalalala :P bes fren forever cayunkk!! Hihii :) jom kita lepak mid valey lagi jom. Tak pon the mines. Dah lama tak maen tolak troli dekat giant the mines. Hahakk. Seronok woo, maen tolak troli. Auu, rindu! ;)


Rindu nak menangis kat riba ema bila kena buli dengan kakak-kakak jahat



Oh ye, selain dari kawan yang sebaya, aku pon banyak jugak adik-adik yang muda dari aku tapi aku dah anggap macam kawan. Dah name pon adek-adek memang pastilah lagi muda kan? Hihikk. Kadang-kadang diorang yang buli aku, aku pon tak pamm kenapa aku senang di buli. Sebab aku ni baek sangat kot, tak sampai ati nak terajang. Lalalala :P


Ni baru sikit. Berlambak lagi adik-adik yang macam ni. Suka buat bulu idung roma aku tegak. Hakhakk :D

Rindu diorang. Diorang ni muda dua tahun dari aku. Selalu maen geletek-geletek, tarik-tarik tudung masa tengah baca Al-Mulk. Hahakk. Au auu, tetibe terasa macam aku ni tak pernah mature. Kahkahh. Harap je muka macam muka makcik-makcik aku ni. Hoh!


Oh ye, kamu yang sentiasa sudi mambaca entry belog ni dan yang sudi meninggalkan komen pun kawan cik bunbun juga ;) sayang kamu juga. Hikkhikk. Cuma kita berkawan tanpa pernah berjumpa dan datang dari latar belakang dan umur yang berbeza. Kamu anggap saya kawan kan? Cehh, bersaya-saya pulak! :P Kawan-kawan, sila kelik itu nuffnang. Hikk ;) *kelip-kelip mata. Lalalala :P



p/s: hidup lebih indah bila kita berkongsi bersama. Shared joy, doubled joy. Shared misery, halved misery. Oh. Cik bunbun berfalsafah. Hoyehh!



p/s 2: aku doakan semua kengkawan aku yang amek SPM tahun 09 akan dapat result gempak. Oh tidak! Kenapa aku ungkit pasal result ni? Tidakkk!!! Hoh!





Sekian ;)

15 comments:

~ نورحياتي ~ said...

saya dpt mcm jenis kwn..
dpt kwn yg backstabber!!lps tu da tak nak rpt da..
saya ada gak dpt kwn yg nangis sama2 dgn saya..die banyak tlg saya.. :)

miloicekaw1119 said...

mcm2 jns kwn kt jumpe skrg ni cik bunbun..
sbr jela ye..

min said...

salam kawan cik bunbun
huhuuuu

cik bunbun said...

min: ;) hehee..

meo188 said...

slm kenal!

meo188 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
cik bunbun said...

meo188 : hai meo ;)

aNoZ said...

ada ada ada! hehehe... cute tol adik2 tu. sume spesen aje gaya. haha

said...

ak kwn yg bek kan bunbun? haha :P

Anonymous said...

well. i think you and me same..(guess so) saya sangatla malang dalam pilih kawan ni. for me, bila duk luar n jauh dr family, kawan is everything. we put thrust in them but sadly, maybe it's my fault that everything is wrong. maybe salah saya sebab terlalu percayakan kawan.huhu cant help it...but believe me, what goes around comes around rite?

s y i e r a said...

ouh ouh .
ira ade .
ade teman suka duka tawa gembira .
sayang mereka ;D

chemay said...

cik bunbun tamoe sad2..
kwn cam tuh mmg byk tp kwn2 yg baek lebih byk dari tuh..
so pandai2 cari kawan taw ;)
sygg kamuuu

Muhd Izwan Ikhmal said...

Kwan??
mcm2x jenis akuu jumpee dahh....
smpaii xtauu nk snaraikan yg anee...
Manusia kann....
xkan tuhan cipta semua samee....
=)

cik bunbun said...

t squared : yelahh pipi. kau memang kwn yg baek ;)


chemay : syg bunbun? seronoknye.. hehe


muhd izwan ikhmal : haha. btul tu. bunbun setuju :)

miZz_nizZ said...

ko xknl aku..idak kompem ko pn akan aggap aku sbgai tman yg suka sme2,sdey pn sme2..huhu.hee