Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Sunday, February 21, 2010

Ini kisah cik bunbun terkejut berokkk sampai berok pon pengsan. Cinta itu buta belaka.

Haku ni memang macam kelawar. Belogwalking sampai pagi. Bekfes pkul 4 pagi. Macam bersahur gamaknye. Kejadah goreng telur pukul empat pagi sebab perut masuk angin? Tido pulak dari pagi sampai tengah hari. Sangat buruk perangai. Bukan tu yang aku nak cakap kat sini. Tapi ni.


Mase tengah belogwalking pagi tadi. Dah dekat pukul enam. Masjid pun dah mengaji. Sila faham bukan masjid mengaji hokayy. Mihahaha. Ini sekadar metafora. Metafora ke hiperbola? Hentahh :P


Tetibe henset aku bunyik sedap punye dari dalam bilik. Gila hape, telefon pepagi buta. Yang penting, nak taw siapa telefon?? Encik si dia telefon. Mahu rujukkahh?? Kahkahkkah. Takde kawen takde cerai, tetibe nak rujuk. Mihahaha.


Aku tersangat berok terkejut sampai sekarang pon belom percaya. Sebab dia bace entry rindu-rindu sedih-sedih kat blog aku ni ke? Mihahaha. Tapi aku cakap dengan biasa saje. Tarak mahu layan itu perahsaan takot tetiba ternanges kat situ jugak. WTH??


Haishoo.. tetiba terasa macam tiada perang dingin pernah terjadi dan tetibe terasa macam segalanya sebelum ini indah belaka. Haiyohh. Cinta itu buta belaka. Jangan percaya pada mata. Hanya boleh percaya pada hati.


Hati aku kata, “kenapa tetiba kol? Kenapa tetiba teringat? ” sangat pelik hokayyyy!!! Ape jadah odah. Ape pasal tetibe odah? Abaikan. Aku pon tak tawu dia anggap aku ni ape. Sesuatu yang boleh dia ambil bila mahu dan buang bila dah buhsan?? Kenapakahh??


selingan



Kucing haku ni memang bijak macam tuannye. Sangat sukew kamera flash jugew. Hihii. Abaikan muke selenger dia dan bilik aku yang bersepah sebab kucing aku suka sepahkan. Hakhakk. Betol ni ;) *kitew pakai baju same kaler kan?


Selingan tamat


Mungkin dia tahu aku tidak pernah melupakan dan tidak akan melupakan?? Kenapa aku masih mengharap? Tawu tak kenapa?? Haiyoh sangat tidak faham ini hati. Ini hati suka bertindak tidak mengikut impulse dari otak. Ini hati sangat tiada logika. Hati siape kau ternak dalam badan kau cik bunbun oii. NAMPAKNYA HATI AKU PON SIKIT TAK BOLEH PERCAYA. wakakakaka*sila abaikan pengutukan hati sendiri ini


Aku pon tatawu aku patot gembira dia kol ataw tidak. One side of me, bersembang gaban tersengih-sengih semua. Tapi one side lagi, menentang hape yang aku buat tu. Tapi kau orang tahulah mane yang kalah kan?? Sangat tidak patut hokayy.


Memo untuk orang itu :

Saya gembira kalau awak ingat saya. Kita memang kawan selamanya walaupun title ‘kawan’ itu tak pernah mengubah perasaan saya. Rere kirim salam. Apekahh?? :P


Oh, mintak maaf yer. Kebelakangan ni banyak cerita pasal si dia yang memang tak sesuai untuk budak-budak baru tumbuh gigi macam kau orang. Miahahaha. Oppsss. Gurau je. Sila hantar badut sarkas segala untuk hiburkan hati cik bunbun yang masih berokk terkejut ni yer. Marah si dia lah, aku nak buat entry lelaki jambu aku sebenarnye. Huhuuu.



p/s : cik bunbun masih muda untuk bercinta. Being single is too much okayy for me. ;)

p/s 2 : masihkah ada ruang untuk orang lain? Jap aku cek jap. Ade bilik kosong tak dalam hati aku yang tak buleh pakai ni. Mihahahaha :P



kenapa diri tak pernah diberi peluang
walaupun bahagia sudah lama menanti
kenapa hati masih berpaling ke belakang
ketika di hadapan sedang muncul pelangi…

21/2/10
6.50 a.m –DayahFC-




Sekian ;)

8 comments:

Fakhrur Razi said...

kah3 mcm bace bku ujang plop...
oh smart kucin tuh pandai posing nk amik gmbr..
dier tgk cermin tuh agk2 der taw xtuh dier eh? ahahaha

Ashraf Yusof said...

hmm..cari yg baru je (ceh, senang je aku ckp) hehe

Papa meow said...

1-Selagi ada rindu, sayang, layan je,

2-klu nk lupa atau wat2 lupa jgn layan,

sila pilih mana satu ~he

. mimie . said...

1st luv kah dye tue??
hee..
anywy nOw mmg aty ssh nk lupe..
but when Cik bunbun da mule mlgkah ke alam U t cik bunbun akan nmpk dunia lua n mula mnilai & melihat insan len slen die..
usia & masa akan mematangkn diri anda 1 ari t..:)

anywy hOpe cik bunbun plih tmpt yg tbaek utk continue ur stdy k..gud luck dear ;)

Adam said...

gigi saya dah lame tumbuh~~~ lalala

shakirah_kiyo said...

Salam bunbun...Ahaaa......Abaikan je.... Hehehe....

cik bunbun said...

fakhrur razi : buku ujang?? kahkahh. apekahh?? ngihahaha


asyraf yusof : yup, things are easier said than done ;)


papa meow : bunbun pilih yang no 1! huhuu

cik bunbun said...

.mimie. : time kaseh ;) yap, dia 1 st luv yang tidak rasmi. hahaha


adam : cek sikit, ade gigi ke takde. lalalala :P


syakirah_kiyo: kan bagus kalau semudah tu ;) huhuuu