Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Friday, February 19, 2010

Entry berpantun mantun peringkat kebangsaan cik bunbun. Hikhikk :D dan cik bunbun sesat di kedai jugew.

Hari ini cik bunbun ke sekolah,
Pergi ke sekolah menaiki kereta;
Naik kereta dengan siapalah?,
Siapa lagi kalau bukan dengan mak



Haishooo.. inilah pantun yang menang peringkat kebangsaan hari tu. Rima akhirnya sangat sekata. Hakhakkk :D sejak bila aku wakil sekolah pantun pon aku tatawu. Lalalala :P

Sambung lagi hokayy



Cik bunbun ke sekolah kerana apa?,
Siapa tahu cubalah teka;
Ohh, kau orang memang tak boleh teka,
Biar cik bunbun yang tolong teka.




Mihahahahahaha! Sila gelak sampai terbongkok tiga. :D lalala :P *ape yang lawak pon aku tatawu. Ngeee :D


Aku pegi sekolah sebab nak amek markah koko. Nak isi borang UPU. Ya betul tu, sila ambil perhatian, aku belum isi lagi borang UPU. Mihahaha :D *dah la belom isi.. bangge pulak tu. Haihh.



Dressing aku sangatlah anggun,
Bertudung hitam berjubah hitam;
Dari jauh dipanggil “kak bun!”
Nak wat camne, orang femeslahh katekan.



Hakhakk. Hambekk kauu. Pantun perasan dari aku. Hahaha :D sangat comel oke. Semua pangil aku kak bun-bun. Siap ade intonasi lagi. Bahahaha! Kalau nak dengar intonasi tu, meh sini datang rumah aku, aku sebutkan khas untuk kau orang. Mihahaha.


Ade sorang budak form 4 ni tegur aku. Ayat dia tak buleh belah “ingatkan cikgu baru mane tadi”, kata budak itu sambil tersengih.

Aku balas sambil pandang slack, “diamlah kau”

Harharr. Itulah bukti yang aii dressing anggun tadi. Lalala. Aku pon tak kenal sape dia sebenarnya. Hakhakk. :D

Lepas tu dia tengok beg aku

“cantiknya beg dia”, kata budak itu lagi.

Memang tak gelak guling-guling aku. Kalau boleh memang aku nak gelak guling-guling on the spot jugak. Tapi nak buat camne, aku cover ayu dan jelita pulakk. Mihahahahaha!


Oke, pantun lagi. Ehem. Ehem.


Setelah selesai cik bunbun nak balik,
Cik bunbun terserempak dayang berlima;
Dari jauh dedayang terpekik,
Cet, aku pikir sapelahh tadi.


Aii memang ade bakat berpantun kan? Hikhikk :D

Budak-budak ni ha. Bekas classmate STAM aku dulu. ‘BEKAS’ tu tak tahan hekk.. sempat lagi amek gambauu kat sini. Haha.

Sebenarnya intan yang memula cakap dressing aku anggun. Hakhakk. Sebab dari jauh macam tak kenal. Mihahahaha. Uikss, betul ke anggun? Lalalalala :P



Sila perhati dan tenung dan lihat tempat mereka berposing. Sungguh unik tak tawu nak kate macam mane. Hakk. Naseb baek pengetua takde, kalau tak mawunye dihalau muka anggun ni. Harharharr! :D


Dari kiri sufiyati, intan, khadijah a.k.a ujala (kalau tak silap) yang pakai spek tu tak payah tawu.sudah lihat muka dia sejak form 1. Aduyaiii. Yang hujung tu tak kenal. Harharharr. Yang aku tawu dia sekolah SAM hishamudin dulu.


Almaklumlahh, aii masuk STAM hari tu seminggu je, lepas tu dah berhenti. Tak sempat nak pecahkan ais (ice breakinglahh tu. Hakk :D)




Dorang sebenarnya on the way nak panjat bukit nak pergi kantin sebenarnya. Haha. Jangan tak tawu, kantin sekolah aku memang atas bukit. High pressure. Kene pakai peralatan khas nak panjat bukit. Harharr. Kantin kau orang atas bukit tak? ;) *jangan tanya aku SMA tu ape. :P


Aku dah tak larat nak pantun dah. Sempot. Harharr :D kalau aii teruskan berpantun, silap-silap ada sultan nak bagi gelaran datuk kat aii lepas tu on the spot terus masuk meminang. Apekahhh? :P *kalau aii datuk, sultan tu jadi datinlah kan? Bukan ke?





Ni sempat lagi tangkap mase mak aku singgah pegi tandas kat stesen minyak. Hakhak. Ampun mak! Takpe, mak aku tak bace belog ni. Hakkahakk :D


Oh ye, sila abaikan cermin yang kutur dan spek yang senget dan kamera murah kesahyanghan aku tapi sila fokus kepada senyuman menawan itu. Lalalalala :P


-------------------------------------


Lepas tu, mak aku nak pergi bank. Berbekalkan duit 50 hengget yang dipau dari orang yang kene pau iaitu mak aku, aku telah dibenarkan berkeliaran di kedai-kedai. Shopping! Shopping! Hakhak! Sukew! Sukew! ;)


Kedai alat jahitan - kedai baju - kedai kasut - kedai hadiah


Ape yang aku buwat dekat kedai alat jahitan tu. Laen kali aku cerita

Kedai baju. Tengok-tengok baju kaler pepel je.


Kedai kasut. Jenguk kawan-kawan aku yang kerja kat situ. Dia tak bagi aku bagitaw sape-sape dia keje kat situ. Hakhakk. Cumel je, aku datang-datang, dia tengah cuci kipas. Tak aperlahh, kerja halal. Ye dokk?

Kedai hadiah. Usha patung cumel-cumel.


Gajah ni sangat cumel. Aii snap gamba ni senyap-senyap. Haha. Tak sempat lak nak usha harga.


Monyet ni pon comel. Ape name monyet ni yeh? Cici ape tahh. Ade sape-sape tawu? Korang kan sukew letak monyet ni dekat blog.




Yang ni memang gabakk oke. Baru sampai kot. Orang tu baru siap bungkus. Hakhakk. Yang ni susah gilew nak snap gamba sebab berada di khalayak umum. Gamba curi-curi memang tak cantek. Terimalah montot sape sesat tuh yer. Ngeee :D

Sekali tengok harga, seratusempatpuluhsembilanhenggetsembilanpuluhsen. Hakhakk. Memang tak ngangalahh aku kan. Kalau aii ade husband dah lame aii bagi flying kiss siket kasi itu husband kena pukau. Mihahahaha!


-------------------------------


Bile aku balek dekat kereta mak aku, kereta warna biru itu sudah tiada. Apekahh?? Seekor bayi innocent telah ditinggalkan. Ade orang buang bayi besauu?? Huhu.. sampai hati mak tinggalkan aku. Sangat sedih tawu. Dan aku balek jalan kaki!! Mesti mak aku ingat aku dah balik.


Pliz take note oke, aku tak nangis. Harharr. Tapi kesian aku kan, dah la pakai serba hitam nak mamp**. Kena jalan tengah panas. Cair mekap-mekap aku. Lalalala :P dan yang paling penting, Gadis ayu jelita macam cik bunbun ni pulang berjalan kaki, sangat tidak macho hokey. Wuwuwuwu.


Selalunya bila aku balik jalan kaki mesti aku kol orang kat rumah suruh dia bukak pagar. Aku tak bawak henset, dan aii dengan bangganya menyumbang sepuluhsen pada telefon awam telekom yang berwarna merah. Wuwuwuwu.


Public fon tu dekat jew dengan rumah aku so, aku dapat nampak yang mak aku memang tak balik lagi sebab kereta dia takde. Bila aku kol mak aku, dia gelak kaw kaw punye. Cett. Mak aku dah pegi tempat laen dulu ghupenye. Takpe mak, takpe. Hehh. On the spot jugak aku suh dia balik cepat. Wakakaka.


Ehh, cube besaukan gambau ni. Nampak tak aku tampal iklan “marilah beramai-ramai mengunjungi belog cik bunbun di "http://muqarrabeen.blogspot.com/


Cara mangap nak tingkatkan trafik blog by mushmello. Harharr. Oke, takyah besaukan pon takpe, aku belom tampal lagi iklan tu. Gile hape! :D


Mase aku jalan nak sampai rumah tu, tetiba ade mamat atas motor ni wewitt wewitt. Aku wewitt montot kau baru taw. Hakhak. Sungguh sopan yer tuan-tuan ;) anak siapelahh. Sila cepat masuk meminang. Wakakaka!


Kemudian cik bunbun pon selamat tiba di rumah dan sempat mensnap gambauu tak buleh belahnye itu.






Sila cari perbezaan pada kedua-dua gambau di atas



P/s: betol ke anggun?? Mihahahaha. Perahsannn!!!

p/s 2: aku tulis panjang-panjang ni kau orang bace ke?? Hoho




sekian ;)





*nota sayang tiyom-tiyom: terima kasih untuk komen pada entry yang lepas. aii terharu. sob.sob. ;) sayang kau orang semua. muahx! :P

4 comments:

~ نورحياتي ~ said...

wahhh..
comelnyer,..
hehehe..

cik bunbun said...

siapa??
cikbunbunkahh?? :P

Adam said...

anggun!!!!!

cik bunbun said...

awuuu.. kembang lagi seinci.. mencik!! :P