Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Wednesday, February 24, 2010

Cerita cinta masa dolu-dolu


Tadi masa aku bukak henset aku yang takde makna sebab aku single.. (Pliz take note, henset aku sekarang ni terabai sebab takdak fungsi. Cett!) Tiba-tiba tadi aku dapat satu mesej.


tet. tet. (bunyi mesej konon-konon)





Erk. SKS tu sekola rendah aku. 6C tu kelas aku. 6 Cemerlang. Tapi… siapa helmi? Sirius aku tak ingat langsong! Huh


Lepas tu aku balas





Sirius black aku tak ingat dia, tapi cara aku bercakap dengan dia macam kenal jek.


lepas tu dia balas…





Lepas tu dia hantar lagi satu mesej sebab aku belum balas mesej dia.



Eh, name sendirik pon aku nak rahsia. Ngihahaha. Macamla kau orang tak tawu nama aku. Lalalala.


Nama-nama kat atas tu memangla classmate aku dulu. Tapi aku bukan rapat sangat pon. Huhuhuu. Kawan yang aku rapat semua ada hal katanya. Sorang tu keje. Sorang lagi driving. Sorang lagi dah masuk UTP *UTP tuh mende ye? Hahaha. Sorang lagi dah pindah Putrajaya. Sangat tidak bagus tawu!

Lepas tu aku tanya lerr budak laki sape yang pegi.


Dia balas…




Sape plak Zulpang tuh. Ngihahaha. Sah banyak makan kepala ikang aku neh. Haiyooo. Shahrul tu dulu lembut au au sesaje. Haha. Tak taw dah berubah ke belum.


Izzat tu pulak ketua pengawas masa darjah 6 dulu. Besau je orangnye. Tah tah dah kurus kot. Cett, duduk satu taman perumahan pon tak pernah terserempak.


Sila tengok yang BOLD tu pulak. Si syafiq tuh, dulu pendek-pendek. Duduk sebelah aku. Suka je buli aku, tawulah aku baek. Ngihahaha. Sempat perasan kejap. I wonder kalau dia dah tinggi. Auu! :D


Ahmad tu pulak.... Ehem ehem. Hakhakhakk!! Kisah silam tetiba berputar. ;)


Agak-agak yang jambu sikit tu, tu la ahmad. Aku pon tak taw kenapa taste aku sejak kecik-kecik macam tu. Harharharr :D sila teka yang mane satu ahmad.



Masa tu aku satu kelas dengan dia masa sekolah agama. Kat sekolah rendah kitorang kelas laen. Darjah 4. Dia duduk belakang aku. Kiranya diorang berdua kat belakang tu selalu kacau kitorang. Hee. Sweet je masa tu. Aku Selalu kena buli.


Aku dah cuba sedaya upaya lukis pelan tempat duduk ni. Gagaga :D masa tu kitaorang empat orang ni memang cumel jerp. Hehe.


Dia selalu puji aku sebab masa nak hafal surah-surah tu, aku macam cepat pick up. Well, u noe me. Ahakk. :D


Kitorang selalu main permainan ni.




Kalau main dengan dia memang aku kalah. Rupa-rupanya dia ada strategi. Bila dia ajar aku, barula aku boleh menang. Hahaha. Sampai hari ni pon, kalau aku maen, memang jarang kalah. Alah, macam kau orang tak taw je ape strategi tu kan. Hehe.


Kiranya, aku suka kat dia sejak darjah 4 lagi. Heee.. malulaaa. Hahaha. :D. aku ada bagitawu dekat sorang kawan aku yang nama dia S yang aku suka kat budak tu.


Bila dah masuk darjah 5, sekolah agama dah laen kelas, sekolah rendah pulak yang sama kelas. Tapi mase tu, cikgu aturkan tempat duduk. So, kitorang terpisah. Hahaha. Macam apa je.


Dia duduk sebelah kawan aku yang S tu.


Tiba-tiba, keluar gosip yang S tu suka dekat budak tu. Rupanya memang betul. Memang tak menyirap mangga oren sumelah aku mase tu. Haishooo. Dia tawu yang aku suka budak tu. Sampai hati dia tikam belakang aku. Hakhakk. Bebudak lagi dah pandai. Ngee.


Tapi sampai hari ni aku masih terkilan lagi sebab aku dah anggap S tu macam kawan baek aku sendiri. Huhu.



Kesian aku kan? Lepas darjah 4, aku memang jarang bercakap dengan dia. Almaklumlaa. Aii kan pemalu. Hikhikk.

Lepas tu dah masuk darjah 6, nak dekat UPSR.


Ada satu hari tu, ada sorang penceramah ni datang dia cakap macam ni la lebih kurang

“NAK DEKAT PERIKSE NI KITA KENE BERTERUS TERANG, LUAHKAN APA YANG TERBUKU”


Petang tu, terus kawan aku name dia Q datang jumpa aku. Dia tanya…


“KO SUKA KAT AHMAD TAK?”


Aku dah cuak. Hahaha. Dia tawu ke? Masa tu aku tengok Ahmad tengah dok perhati aku bercakap dengan Q.


Nak taw Q cakap ape???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Hakhakhakk!!! Padan muka kau S!! ngihahaha. Suka gila aku mase tuh. Lalalalala :P


Tapi aku tak kapel pon dengan dia. Takde makne kapel-kapel segala. Hihihii. Lepas habis sekolah dah lost kontek. Dia pon dapat tawaran sekolah agama macam aku, tapi mak dia tak bagi pergi sebab dia tuh anak angkat, anak tunggal.


Dalam masa lima tahun ni, aku ada dengar banyak cerita pasal dia. Smokerlahh, dye rambutlahh. Dah laenlahh, banyak adek angkatlahh. Tapi yang paling baru aku dengar, dia dah clash dengan awek dia. Kahkahkah!


Jahat jew aku gelakkan. Ngihahahaha.


So, patut ke aku pergi 3hb ni.? Tak sanggup nak jumpa semua orang lagi-lagi dia. Haiyooo. Patut ke tidakk???



p/s: ahmad dalam cerita bukan ahmad albab. :P



Takde sekian hari ni sebab akan bersambung pada entry akan datang. Huu :(

12 comments:

elly hamzah said...

suke bace cite adik, 3hb tu ape kata join jerk..sonot gak sesekali ramai2 ngan geng2dulu kan??apatah lagi ade si dia??ntah2 korang ditakdirkan bersama??sape tauuuuu!!!(klo lom ade pacar lerr)

cik bunbun said...

hak2.. tengs sis. mungkin akan pergi. mungkin tak

hahaha. tak taw lagi ;)

Aus said...

bunbun..
kau kuat becinte ek mase kcik2..
heheh..

norain ishak said...

hahaha..
bila ko flashback cerita zaman skola rendah ko,
aku pun teringat jugak zaman aku..
biasalah skandal2 zaman skola rendah..dulu waktu zaman skola rendah budak tu tinggi au,pastu bile aku jumpe die lagi pada zaman ini,aku lg tinggi dari die..hahaha..nasib baik takde hubungan serius..

zh-ena said...

pergi la maner tahu ahmad tu pun single blh la kenal2 blk pastu blh la buka buku baru hehehehhee

ZuL Pang said...

aku la zul pang yg ko xkenal tu........tp siyesss! walopon ko 6C. tp aku xkenal gak ko, hahahaha [serupa ,byk mkn kepala ikan ;p]

tia said...

comel

Q.A.S.E.H said...

haha...
kecikss2 da ade skandal...T___T

pergi jew cik bunbun oii...
mane la tahu...
lalalalalallala....

**cintaku tertinggal di sekolah rendah..ahakzzz

cik bunbun said...

hhahaha. torgolak eden bace komen. ngihahaha.

tut..tut.. said...

waah.mmg bunbun buat sy tringatkan kisah lme.haha.mmg bes skolah rndah dlu..urm

-ImanAzlan- said...

HAHAHAHAHA macamane la aku boleh terlepas entry ni. lol. dari dulu lagi ramai da orang tau yang ko suke ahmad. aku rase macam sekelas tau ko suke amad. tapi kitorang diam je sebab ko pun pendiam en. hahaha. aku xsabar nak tgk ko jumpe amad nanti. aku nak bawak video camera ah, nak rakamkan detik2 bermakne tu.hehehe.

cik kedondong said...

hahah..gi je la jumpe..yang lepas tu lepas lah.
buat2 cam ayu je.

me pon ade gak clash..bler re-u jumpe gak.tapi buat rilek je